Tabung Masa Depan ...

Friday, April 18, 2014

The Duke & Duchess of Cambridge Tour To Australia - Part 2

Australia sure has a lot to offer !
Yesterday, Prince William, 31, and Kate Middleton, 32, met with residents and emergency
 workers who had been affected by the Blue Mountain bush fires in 2013. The royal couple's 
first  stop was at Winmalee Guide Hall for a luncheon. Afterward, they planted a tree with
 the Winmalee Girl Guides.
Middleton looked lovely as ever in a Diane Von Furstenberg wrap dress and 
Stuart Weitzman wedges.
The royals posed for a photo with the group of Girl Guides, who all shouted "Princess!"
 instead of "Cheese!'" Middleton even chatted with a few little girls who were dressed 
as fairy tale princesses.
 
 The royals then returned to Admiralty House in Sydney, where William chatted with 
Prime Minister Tony Abbott in the drawing room. The Duke said he had "a very good 
day" sightseeing. "There were some incredible stories," the future King of England added. 
Abbott said local residents were concerned that potential tourists might avoid the area, believing
 that it was still damaged from the fires. "It's amazing how quickly the bush recovers and
there's still businesses, attractions," the politician said.

Terima Kasih Untuk 8 Tahun Ini Adik !

Alhamdulillah, hari ini, 18 April..Jumaat penghulu segala hari,
Usia Adik genaplah 8 tahun sudah
Kalau nak diceritakan segala suka duka
Membesarkan Adik, pasti akan jadi macam cerita sinetron Indonesia
Berpuluh mungkin juga beratus episod rantaian nyer
Apa yang boleh KA katakan 
Adik banyak mengajar kami sekeluarga segala2nya, terlalu banyak
Tentang bertabah dalam menghadapi setiap ujian & dugaan
Redha atas setiap apa yang Allah turunkan
Berusaha untuk menceriakan walau apa jua keadaan..
TERIMA KASIH YA ALLAH
Atas kurniaan ini yang takkan terbanding nilainyer dengan apa jua sekalipun

ALONG & ANGAH, jangan ditanya & dipertikaikan mengapa &
Macam mana kasih tidak melimpah ruah pada Adik
Dalam nakal2 & manja2 dier tu, apapun juga mesti akan utamakan kita
Baik dari segi apa jua sekalipun hatta bab2 makan2 sekalipun
Siap menanda dan mengingat tarikh2 yang istimewa takut terlupa
Terutamanya tarikh hari2 lahir semua yang disayanginya
Senakal2 Adik, adalah Sebijak2 Adik..... begitu lah dier
Kalau sakit demam kita, sibuk nak menjaga & memicit segala
Walau mulut tu sibuk mengomel.."Tangan Adik dah lenguh ni ! " He He He
Dan selalu sangat buat suprise dengan hadiah2 tak terjangka !
Dari kecil sifat suka berderma, bersedekah & menceriakan orang lain
Dah menjadi sesuatu yang sebati dalam diri Adik...
Pernah Adik kata macam ni di suatu ketika ...
" Nanti Ummi dah tua ke, Abah dah tua,  masa tu mesti Adik dah kerja, 
Adik bagilah duit kat Ummi ngan Abah.  Cakap jelah nak berapa, 
tapi tengok gaji Adik berapalah ye...hehehe.. Eh, ..Tapi, Abah jangan beli rokok pulak ! "

Adik ada suatu permintaan sebenarnya untuk hari jadi dier ni
( Selain niat dier nak bersedekah pada kawan2 dier tu macam selalu )
KA cuba tunaikan nanti, kalau menjadi, In Shaa Allah nanti2 akan KA story !
SELAMAT HARI LAHIR ADIK "ANAKANDA NUR SUFFIYA QAMARINA "
Mudah2an Adik terus cemerlang dalam hidup, jadi anak dan 
adik yang terbaik di dunia & di akhirat yer ! In Shaa Allah..

 ( Andainya satu hari nanti Adik baca balik catatan ini, Ummi nak Adik tahu, 
kasih sayang Ummi & Abah, Tetap bersama Adik sampai bila2 even waktu itu, 
Mungkin Ummi & Abah sudah tiada di sisi Adik yer  .... We love u so much Adik 
- DARI UMMI, ABAH, ALONG & ANGAH ! )

Thursday, April 17, 2014

Sambal Hitam Pahang Sedap Melikat !

Ada kawan bagi rasa hari tu, memang sedap sangat sambal ni
Di bikin sendiri oleh mak mentua dier dari negeri pahang ni
Apalagi, KA kenen2 kat dierlah nak mintak resepi
Terus esoknyer dier hulur kertas resepi yang ini
KA kongsi untuk semua sekali kat sini
Katanya resepi asli Tengku Puan Pahang ni....
Memang makan sekali, rasa nak tambah berkali2  ...
Tak caya kena cubalah sendiri .... hehehe
( Ehsan google )
TQ yer my dear fren untuk resepi ni !

( AUTO PUBLISH N3 )
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...