Tabung Masa Depan ...

Wednesday, December 14, 2016

Moga Terus Istiqamah Adik !

Throwback sedikit gambar2 Adik ini 
Bukan niat menunjuk2 atau riak pun tidak sekali di hati
Sekadar kenang2an buat Adik dalam versi N3
Setahun menuai ilmu di tahun 4, 2016 ini
Di Sekolah Agama petang dan juga Sekolah Kebangsaan pagi
Terima kasih tak terhingga atas jasa uztazah2, dan semua cikgu cikgi
Yang tak jemu2 mendidik dan memberi ilmu saban hari
Tahniah juga buat Adik, moga tak cepat lupa diri
Kerana perjalanan hidup masih terlalu panjang lagi
Kita tak akan dapat menjangka apa yang ada di hadapan nanti
Jadi teruskan istiqamah untuk kejayaan lebih besar yang menanti
Insya Allah ! Bukan saja di dunia tapi di akhirat pasti...
Sebagai insan biasa tugas Adik adalah terus berusaha dan memperbaiki diri
Selebihnya kita berserah kepada Allah swt yang Maha Mengetahui 
Paling penting jangan cepat berputus asa dan sentiasa yakin diri !



Syukur......Alhamdulillah...


Firman Allah Taala:

(Surah Yusof ' Ayat 87)
Ertinya:  Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat serta pertolongan Allah. 
Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat  dan pertolongan Allah itu 
melainkan kaum yang kafir. 




Wednesday, November 23, 2016

Sajak Merapu Jiiwa

Bukan mudah merungkai kata dalam lara
Bening tenang meruntun jiwa
Apakah rasa yang bersarang sekian lama
Kekosongan, aku tak mampu bersuara
Bertanya pada angin yang menyapa
Berbisik pada hujan yang merintik
Bernyanyi perlahan pada dedaun yang lerai berjatuhan
Sakitnya takkan bisa diubat
Hanya dengan kata sayang dan cinta
Mahu menangis, air mata juga yang tertumpah di meja
Mahu ketawa, mungkinkah akan menghapus derita
Setiap cerita yang datang bertimpa
Hanya aku yang tahu dan merasa
Nak ku jerit sehabis suara
Bertanya mengapa dan kenapa !
Mana mungkin hati luka
Sembuh hanya dengan sekelip mata
Benarlah kata2 pujangga
Andai hati sakit dan terluka
Kita tampal dengan rasa tabah, pasrah dan redha
Insya Allah.... Bak angin episod duka akan berlalu
Hilang tanpa sedar di telan laut biru
Yang tinggal dalam kalbu
Diam bisu seorang aku !

( PIC FROM GOOGLE IMAGE )

WITH LUV,
KESUMA ANGSANA

Wednesday, November 16, 2016

Adik Kecewa Dengan SuperMoon

Kerana kisah SuperMoon lah
KA dah kena marah2
Dengan siapa lagi, kalau bukan dengan Adiklah
Sebabnya, sehabis Maghrib Adik dah menunggu depan rumah
Siap ajak2 KA dan bertemankan juga Encik Abah
Tunggu punya tunggu sampai ler  ke sudah
Tak keluar apapun kat langit tinggi itu dah
Bila Adik masuk semula dalam rumah
Sambil mulut mengomel2 kecil dan sedikit marah
Apa citer SuperMoon ni, betul ke propa hah !
Kata Adik sambil lompat atas katil dan capai selimut merah
Bila KA tanya kenapa pulak Adik nak marah2
Cepat je dier jawab semula tanpa sempat KA mencelah
Yelah, lepas 18 tahun nanti baru Adik dapat jumpa semulalah
Fenomena SuperMoon yang katanya cukup indah
Memang kecewa sangat Adik jadinyer lah !
Apapun, Harapan nak tengok Super Moon tak kesampaian sudah
Cuaca tak bagus dan berkabus kata En Abah
So, untuk mengubati kesedihan Adik itulah
KA tepek gambar2 SuperMoon, yang of cause copy paste orang punya ajelah !
Bak kata En Abah,  daripada takde, dapat tengok gambar pun jadilah !
Untuk Adik, berdoa banyak2 ajelah
 Mana tahu, umur panjang bertemu juga SuperMoon ni, satu hari nanti Insya Allah !!!!






 ( PHOTOS EHSAN GOOGLE )
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...