Tabung Masa Depan ...

Thursday, April 24, 2014

The Duke & Duchess of Cambridge Tour To Australia - Part 5

Mak ni, memang suka sangat bila Kate pilih persalinan warna hijau macam ni... hehehe
Macam tau2 aje KA suka color hijau  ni !

Kate and William arrive in Canberra for the final leg of their Australian visit
  • Duke and Duchess of Cambridge are visiting Canberra today as part of their tour to Australia and New Zealand
  • William will be addressing Parliament House this afternoon and the couple will attend a reception tonight
  • 'Thoughts are with the Duchess of Cornwall', say Kate and William after Camilla's brother passed away last night
    Kate wore a jade green coat dress, nude heels and her hair loose around her face for her first day of official duties in Canberra

    The Duke and Duchess started today by planting an English oak tree at the National Arboretum amid lush terraced hills and forests overlooking Canberra’s Lake Burley Griffin.
    They were helped with the planting by young twins, Sebastian Lye, who has Down Syndrome, and his brother Oliver, watched by the twins’ mother, who is battling cancer.
    The couple relaxed and smiled as the twins came out arm in arm to help with the tree planting.
    'Hi guys,' said the prince. 'Are you going to water?'
    The duchess crouched down to meet the boys and then the couple watched on smiling as Sebastian and Oliver brought out red watering cans to wet the soil.
    'Good job!' William said and he and Kate laughed.
    Kate is pictured here helping brothers Oliver and Sebastian plant an English oak tree at the National Arboretum

    Good job!' The Duke of Cambridge encouraged the brothers who watered the oak tree that was being planted in the Arboretum

    Kate talked with Sophia Chadwick, seven, who gave Kate a felt pig toy. 'Thank you for my present that's very sweet of you, George will love that,' Kate said
    Kate chatted with members of the rover scouts at the playground that she and husband William visited as part of the Canberra leg of their Australian tour

    The Duke and Duchess and Prince George are due to board a Royal Australian Air Force plane for London on Friday around 2pm.
  • CREDIT & PHOTOS / READ MORE HERE  

Hindari 5 Tabiat Buruk Yang Buat Kita Tua Sebelum Waktunya !

Siapa yang tak nak muda sentiasa kan. Tapi dah begitu hukum 
alam dan realitinya, muda lawannya tua. Apa yang boleh kita buat cuma 
menghindari dari melakukan sesuatu yang boleh menyebabkan kita nampak tua
 sebelum waktunya. Menarikkan !
Meh sini, KA kongsi sama dari pembacaan di GOOGLE yer !
Tapi jangan sampai nak berbotox2 sudah ler....... hehehe

5
tabiat buruk yang membuatkan kita cepat  tua !

 Badan Terlalu Kurus
 Yang penting sebenarnya, maintain berat badan dengan diet yang tepat dan sentiasa bersukan.  
Kalau ada lebih2 tu, boleh lah tambah2 dengan vitamin yang berkhasiat !
"Penelitian menunjukkan ada makanan yang akan mempercantik penampilan kita dari dalam ke luar," 

kata ahli gizi Lisa Drayer, RD, penulis The Beauty Diet (McGraw-Hill).
Ini termasuk: Omega-3 lemak asal seperti salmon ;
dan
Vitamin C seperti kiwi dan bayam yang meningkatkan produksi kolagen  
Juga Likopen dalam tomato dan anggur merah muda yang melindungi terhadap
 kerosakan kulit akibat sinar matahari

Menggosok2 mata kita
"Menarik-narik dan menggosok2 pada kulit halus di sekitar mata boleh 

menyebabkan kegelapan," kata dermatologi Jeannine Downie. Kerana perubahan
 pigmen seiring dengan pertambahan usia, perkara ini dapat menambahkan warna 
gelap di sekitar mata anda. Segeralah berjumpa doktor andainya, kerap sangat 
menggosok2 mata, mana tau kita ada alergi pada mata atau sebagainya. Satu lagi,
 jangan lupa, ketika memakai makeup atau memakai kanta lekap, buat secara
 perlahan2 & lembut dengan kulit di sekitar mata kita. Ini akan membantu mencegah masalah 
pigmen dan wajah cepat tua.
penyebab penuaan dini
Ehsan google
 Kurang tidur
 Tidur sangat penting untuk kesihatan, tenaga juga kulit muka.
"Pembaharuan kulit dilakukan tubuh pada malam hari," kata Jeannette Graf, 

MD, Assistant Profesor Dermatologi di NYU Medical Center. 
 Untuk mendapatkan cukup tidur dan mencegah penuaan, ikuti tips berikut ini: 
  Pastikan waktu tidur yang cukup, antara 7-8 jam setiap harinya.
 
Buatlah kamar tidur anda gelap, sejuk dan tenang.
 
Matikan TV dan komputer setidaknya setengah jam sebelum tidur, lampu dapat mengurangi 

produksi hormon tidur  tubuh kitaiaitu melatonin.
 
Lakukan relaksasi santai sebelum tidur, seperti meminum secawah teh, 

mengoleskan minyak lavender 
pada kaki atau mendengarkan lagu-lagu yang santai.

Tidur pada satu sisi sahaja
Posisi tidur pada satu sisi memang sangat nyaman & selesakan, tapi tabiat itu buruk 

bagi kulit kita sebenarnya.
"Menekan wajah kita ke bantal lapan jam malam selama bertahun-tahun dapat menyebabkan dan 

mempercepat kedutan pada kulit," kata Lupo.
Jadi latih diri kita untuk tidur telentang dan menghadap ke atas sekali sekala.
Penyebab penuaan dini
Ehsan google
Meminum menggunakan sedutan/straw
 Percayalah, ini adalah salah satu penyebab penuaan dan akan menyebabkan
kerutan pada bibir anda.
 "Dalam jangka panjang, mengerucutkan bibir kita untuk menyedut keluar dari 
sedutan  [atau mengisap rokok] menyebabkan berlakunya ekstra kedutan di sekitar
 mulut," kata ahli perawatan kulit Renée Rouleau.
  Jadi hindari minum melalui sedutan dan jangan terlalu sering mengerucutkan bibir.

Lukisan Mak, Mak 10 Malam Adik !

Semalam duduk meneman Adik buat homework dier
Mula2 dengan mata pelajaran Bahasa Malaysia
Tunjukkan dier sikit2 dulu, sampai bolehlah dier buat sendiri puler
Tapi, tetap nak kena duduk sebelah temankan dier
Angah di sofa sebelah sibuk dengan Laptop untuk kerja sekolah dier 
Dan En Hubby dok ralit & sibuk layan Kilauan Emas pulak ler
Ingatkan dah siap BM tu, siaplah semua kerja sekolah dier
Tup2 Adik bagi tau ada lagi satu yang kena dibuat pulak ler
ADIK :  Ummi, ada lagi satu lah kerja sekolah..
KA :  La, Ada lagi ke ?  Ingat dah xde dah.. apa dier ?
ADIK : Kena lukis gambar Mak, lepas tu kena color...
KA :  Aaaa... senang je, lukis je gambar mak yang pakai tudung, senang cerita !
ADIK :  Apa pulak mak tu, ini gambar mak lah, mak... !
KA :  Yelah, lukis je gambar pompuan yang simple2 sudah lah !
ADIK :  Eeeee ... Ummi ni, bukan mak, mak lah, Mug... Muggggggggggg !
KA :  Oooo...Mug ker ?
ADIK :  Aaaa.. gambar Muggggggg... !
KA :  Ooo...Mugggg... lukislah...cepat sikit Adik, dah pukul 10 malam dah ni..
ADIK :  Yelah, yelah...Adik buat cincai2 ajelah...

INILAH HASIL GAMBAR MUG CINCAI2 , 10 MALAM ADIK , HE HE HE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...