Tabung Masa Depan ...

Sunday, April 01, 2012

Selamat Berhujung Minggu

Hari ini dahpun hari Minggu or Hari Ahad or Sunday kata orang putihlah. Dan hari ini 1 April 2012. Mesti ada yang dah plan nak kenakan orang dan mungkin akan ada yang terkena hari ini. "April Fool".  But sorry to saylah saya tak meraikan hari ini macam orang2 lain di luar sana.  Ada cerita sebenarnya disebalik mengapa 'Barat"mencipta April Fool ini. Tak payahlah diperjelaskan dengan panjang lebar sebab rasanyer ramaipun dah tahukan. So tak perlulah kita meraikan hari ini untuk mengenakan orang lain ye! Lebih baik habiskan cuti hari ini dengan kerja2 yang lebih berfaedah.

Cuma saya nak storykan satu cerita ni masa sekolah dulu2.  Ada sorang guru Mr.Nara nama dia.  He's my English teacher.  Hari tu dia masuk ke kelas dengan muka serius gila.  Terus tulis kat blackboard "Monthly Test".  We all apa lagi.  Terus bisinglah.  Yelah sebab tak diberitahu tentang itu.  Then he says everbody keep quite and write the question now.  Question no. 1....... "April Fool" dan dia ketawa bagai nak rak.  Kita orang semua punya bengang dengan cikgu ni.  Akibat peristiwa itu, ramai murid dah anti dengan dia. But anyway, thanks to him because he's one of the good teacher yang saya pernah jumpa not to mention how fool he looks bila dia mengenakan kami semua. Thank you Sir!

Apapun, terpulanglah kepada individu untuk menilai baik buruknyer. Kita dikurniakan akal fikiran so fikir2kanlah. Untuk saya, lebih baik kita sambut "Maulud Nabi' or 'Maal Hijrah" dari menunggu hari ini untuk mengenakan orangkan.

Selamat berhujung minggu! Sampai jumpa di lain entry. Salam.................. Bukit Belacan here I come again!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...