Tabung Masa Depan ...

Friday, May 18, 2012

Air Dicincang Takkan Putus

Biasakan kita dengar peribahasa ini.  Air dicincang takkan putus.  Ianya secara langsung dikaitkan dengan hubungan antara adik beradik kandung. Ertinya walaupun apapun yang terjadi, samada salah faham dan pergaduhan antara adik beradik, ianya pasti dapat dileraikan jua akhirnya. Begitu juga hubungan persaudaraan antara ibu bapa dan anak2 mereka.  Kerana kita semua lahir dari ikatan seorang ibu dan ayah yang sama. Dan jalinan itu,  tidak akan terputus selamanya walau apapun jua keadaaankan. Kalau tak faham juga, boleh tengok kat tv tu.  Banyak cerita2 asas hubungan adik beradik ni yang bermusuh awalnya dan kemudian berbaik semula demi kesejahteraan seluruh keluarga.

Cer tengok dan dengar lagu ni. Macam tulah hubungan antara adik beradik selalunyer....

                                                            (credit : youtube.com)

(  Aduh yang ini pulak satu ! Dah besar panjang pun masih nak duduk kerkepit kat depan ! Marah juga tapi apapun,  Luv u ! Macam tu lah ibu & anak kan! )

Jom kita nyanyi bersama,.........  La La La La La La...............

2 comments:

Farah Redzuan said...

Kesuma Angsana,
Betul tu...air dicicang xkan putus...bergaduh mcmn pun pasti akan berbaik semula

Kesuma Angsana said...

betul farah... dah biasa dah dari kecil2 smpai ler dah beranak pinak ni... he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...