Tabung Masa Depan ...

Tuesday, May 01, 2012

Petua Menghilangkan Lenguh Kaki

Sejak seminggu dua ni duk sibuk ke sana sini, sampai kakipun dah naik lenguh dan rasa sengal2 sikit.  Kalau agak2 rajin, bolehlah pergi berendam kaki kat Kolam Air Panas, yang banyak kat kawasan Hulu Langat ni.  Tapi kalau dah tak sempat sangat tu, buat je macam ni.

Ambil sedikit garam, bubuh dalam baldi yang diisikan dengan air agak suam2 kuku, lepas tu rendamkan aje kaki kita tu.  Buat dalam 10 - 15 minit. Mesti lepas tu rasa lenguh tu perlahan2 akan hilang. Selain itu, ia juga dapat melancarkan peredaran darah dan juga bagus untuk merawat kaki pecah or merekah dan baik juga untuk mereka2 yang ada sympton2 (kaki makan air) tu. Air masinkan boleh membunuh/merencatkan kuman!..............Apalagi, Jom kita cuba!
(Ni bukan berendam dalam kolam air panas ye ! Yg ni main rendam-rendam nama dier ;;; He He He)

4 comments:

Cikgu Hairul said...

Garam apa nak boh dalam air tu? Garam masak boleh ke?

Kesuma Angsana said...

Boleh aje .. janji garam... tpi klu terlebih rjin tu g cari garam bukit terbaik wok!

Noris said...

pedih giler tu...saya salu kena ulser la...berair2 mata taruk garam....tp memang cepat kering dan sembuh kan...

Bonjela pun lmbt gak baik..

Kesuma Angsana said...

Mmg klu utk ulser mulut tu garamlah yg terbaik...Tq for komen ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...