Tabung Masa Depan ...

Sunday, June 24, 2012

Acara Hujung Minggu Cuci Tingkap Sampai Berkilat!

Biasalah kalau cuti2 hujung minggu ni, banyak perkara 'ekstra' yang nak dibuatkan.  Antaranya, bersihkan dan cuci tingkap rumah yang kekadang lama dah tak berusik.  Kalau nak cepat kena buat aktiviti ini  secara beramai2lah kan!

Mula2 cuci dan tenyeh cermin tingkap rumah sampai ler bersih.  Lepas bilas. Check.  Masih kabur lagi. Tak berkilat.  Ok, then cuba pakai benda alah ini. TARA.............. Cuka Makan!

( DR GOOGLE)
Tuang satu sudu besar cuka makan dalam sebekas air.  Kacau2 dan kemudian bilaskan cermin tingkap itu semula.  Dah siap.  Pasti cermin tingkap jadi lebih berkilat dan tidak kabur lagi.  InsyaAllah. Cuba ajelah.  Baru je nak mula. OK..............Set............ Go!

7 comments:

kakcik said...

Pagi minggu adalah pagi yang unyi buat kakcik.

Si bongsu ke kem latihan bolasepak.

Bangcik ke kem motivasi PMR.

Suami dan dua anak lagi menyambung mimpi...

Nizam.Ariff said...

errr. nak tanya, kalau cermin kereta boleh guna petua yang sama ke..?

Kesuma Angsana said...

kakcik : ada 2 pilihan, 1 g BW tuk hilang sunyi, atau 2.... ikut je lah puak2 tu bermimpi hehhe

Kesuma Angsana said...

NIzamArif : kat cermin kereta x pernah cuba lak. selalu kereta anta kedai cuci. cer u cuba dulu n komen klu berjaya!hihi

Nizam.Ariff said...

errr... aku nak pass risiko mencuba tu kat ko dulu sebenarnya.. hahaha

Kesuma Angsana said...

pandai ko ye .. he he

Cik Kay Jue said...

letak cuka??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...