Tabung Masa Depan ...

Tuesday, June 19, 2012

Minum Susu Untuk Tidur Lena Dan Nyenyak

Post entry petua terakhir malam ini sebelum masuk tidur.  Susu selain bagus untuk kesihatan tulang, juga baik untuk membantu kita tidur lena. Betul ke dengan minum susu suam sebelum tidur, kita akan dapat menikmati tidur yang lebih lena dan nyenyak.  Sebenarnya, tiada kajian saintifik yang dapat mengesahkan kebenarannya.  Cuma dari pengalaman orang2 yang telah mencuba, mengatakan kaedah ini berjaya membuatkan mereka tidur dengan lebih lena.
( CIK GOOGLE )
Apapun dari sudut psikologi pula, kita pasti akan teringatkan zaman2 waktu kita masih kecil2 bersama ibu, dimana setelah diberikan susu oleh ibu kita, pasti kita akan tidur dengan lebih tenang dan lena selepas itukan.  So, terpulanglah, tak salah mencubakan.  Tak rugi apa2pun!.

Oklah, bahasa pun dah berterabur ni.  Sebut pasal tidur2 ni, mata jadi layu dengan sendirinya. Jadi...................Salam & Nite !  Sentiasa akan doakan yang terbaik untuk kita semua.

18 comments:

CCICute Design said...

tp cci x leh nak minum susu...x tau la napo.. ^_^ mueheh

Maisarah Azmi said...

owh.. nasib baik jumpe.. sarah memang sukar tido malam.. susah sangat nak lelap

Liza Razak said...

saya pun suka minum susu kambing sebelum tidur. kdg2 minum chamomile tea..senang dan nyenyak tidur

eima said...

aku slalu amal tp jrg la dpt tido time mmg mata xmo katup ...pelik betui ... hehehehe

tp susu mmg behs ... suka


mai jenguk awak

Haryati::Faizal said...

ms pregnant dulu slalu gak minum susu sblm tido, mang tido akan lena...besh...

Kesuma Angsana said...

CCI : best ape susu ni! hehe

Kesuma Angsana said...

MA : leh cuba.. klu letak serbuk badam dalam susu tu lagi baik biasanya!

Kesuma Angsana said...

LR : Tq kongsi petua u..

Kesuma Angsana said...

eima : cer bubuh serbuk badam sikit dalam susu suam tu..tq jenguk ye

Kesuma Angsana said...

HF : samalah kita !

bunga_rose said...

minum air masak je sebelum tido, takde susu2 pun hahahaah

Kesuma Angsana said...

bunga-rose : air masakpun bagus juga ..

Pink Lavender said...

mmg berkesan tau
makneng slalu susah tdo,wat air susu
xlm pastu mesti blh tdo...=)

ALoNa CintamaniszLite said...

Mmg senang nk tido nyenyak tp kalo susah pun...maleh pulak nk bangun wat susu, hehe..

Siti Nursyuhada said...

wah... wah.. nak nak minum susu laa sebelum tido ntn...

follow saya balik
http://aswith4kids4ever.blogspot.com/

zmanja said...

huhu..tang susu nie la yg xleh nk layan..rasa nk muntah...

Kesuma Angsana said...

Pink lavender : mmeng berkesan biasanyer
Alona CML : camtu lah pulak
Siti Nursyuhada : cubalah.. ok akan follow
zmanja : cubalah dulu !

Ainul said...

nak minum susu sblm tidur mmg susah skt. tp saya ambik vitamin kalsium.mmg betul tidur mmg lena dan senang nak bgn pagi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...