Tabung Masa Depan ...

Friday, June 29, 2012

Petua Doa Waktu Kita Sedih & Berdukacita

Kerana ramai sangat yang bersedih duka hari ini, saya nak kongsikan sesuatu yang istimewa.
Apa yang nak kongsikan di sini sangat2 istimewa, sesuatu yang saya memang amalkan. Semua orang ada masa2 yang kita rasa down kan.  Hidup tanpa masalah memang xde adventurelah kan. Susah senang, sedih, rasa gelisah, dan cabaran serta ujian2 yang datang itu semuanya ada hikmah disebaliknya. Cuba, amalkan doa ini, InsyaAllah, jiwa akan rasa lebih tenang dan kesedihan itu akan beransur2 hilang !.





28 comments:

LydSunshine said...

Apa nama doa ni? Biasa dengar imam baca, tapi tak hafal lagi. Thanks ye.

ieda said...

TQ dik ...
bagus utk diamalkan ;)

Sue-Rya Qistina said...

thanks for sharing..boleh diamalkan :)

wantie said...

thanks... good info

KhaiRin : anies said...

lps bc doa, kite kena stay positif..

Kesuma Angsana said...

saya mmg amalkan doa ini dn dh jadi antara doa harian!

Kesuma Angsana said...

ieda : sama2

Kesuma Angsana said...

tq juga rajin singgah.. mmg bagus tuk diamalkan

Kesuma Angsana said...

wantie : wlcm

Kesuma Angsana said...

anies : betul2 watever it is msti stay positif !

onlajer said...

nak test berapa lama aku boleh hafal doa ini

Aminah abd karim said...

thanks ye..boleh diamalkan nie...(tengah sedey..)

Kesuma Angsana said...

.. sekejap je aku dh cuba dulu!

Kesuma Angsana said...

sama2.. jgnlah sedey2 dik!

ღ cik faye ღ said...

Doa yang baik, dan juga dianjurkan kalau kita banyak hutang...semoga Allah membantu kita dapat keluar dari semua beban yang membelenggu.

Papa Mifz said...

perkongsian bermanfaat...tq

Alieza Dayasari said...

hmmmm... thx for sharing. doa ini berguna buat saya.

K.nor said...

selalu baca doa ni ketika sujud rakaat terakhir..info yg sgt murni..tq

maaf ye mlm baru datang..

kasihredha said...

thanks...
biasanya perasaan sedih datang time period :(

N.Aima K said...

thnx dear for info ;)

محمد شهريل القنيطري said...

bukan saja sedih..banyak lgi manfaat dri doa ni seperti mnghlangkn sifat malas...ALLAH sentiasa MAHA MENDENGAR...

Kesuma Angsana said...

cik faye : betul memang kalau byk hutang pun leh amalkan doa ini!

Kesuma Angsana said...

manafaat utk semua

Kesuma Angsana said...

leeza : yr wlcm

Kesuma Angsana said...

k.nor.. doa yg saya amalkan.. tq sudi singgah yek!

Kesuma Angsana said...

kasih : samalah kita selalu down masa2 ni!

Kesuma Angsana said...

N.Aima K : wlcm

Kesuma Angsana said...

Dalca : betul tu,,, sebab tu saya amalkan doa ni !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...