Tabung Masa Depan ...

Thursday, July 12, 2012

Cari Pasal Ceroboh Zoo, Mati Dibaham Harimau

Lagi sekali N3 tentang haiwan yek.  Bukan sebab terbawa2 lagi kenangan di Zoo Melaka itu tau.  Semuanya secara kebetulan je.  He He He

Kadang2 manusia ini suka sangat melakukan sesuatu tanpa memikirkan natijah dan akibatnya. Yang ini adalah antara contoh2nyer.  Tak tau entah apa sebab atau atas dasar apa, seorang lelaki telah menceroboh masuk ke sebuah Zoo dan mati dibaham 3 ekor harimau.  Kan dah mati sia2 tu.  Apa motif sebenarnya,  takkan nak culik haiwan2 kat Zoo tu atau sengaja nak bunuh diri. Entahlah!.

COPENHAGEN: Seorang lelaki maut dibaham harimau di sebuah zoo semalam, selepas mangsa memanjat pagar dan parit di situ, kata polis. Pegawai polis Copenhagen, Lars Borg, berkata lelaki berusia 20-an itu diserang tiga harimau selepas menceroboh zoo di bandar raya itu pada awal pagi.

“Mayat mangsa ditemui ketika kakitangan zoo itu tiba untuk memulakan kerja,” katanya. Menurut Borg, apabila polis tiba di zoo berkenaan, mereka menemui lelaki terbabit terbaring dalam kandang dan dikelilingi tiga harimau.

Polis tidak menolak kemungkinan lelaki terbabit memasuki kawasan larangan itu untuk membunuh diri. - Reuters

Sumber BERITA 

Kalau dah harimau tu rupa cam ni memang ler tak selamat ! So, moral of the story, berpikirlah dulu sebelum melakukan sesuatu perkara itu yek! Ambil iktibar dari cerita ini. Tapi kalau memang dah berhajat nak bunuh diri macam dalam cerita ni, tepuk dahi tanya hatilah!

 ( FR GOOGLE )

 

22 comments:

Tinta Lana said...

Salam.

Urmm..kalau dah niat nak bunuh diri tu..memang tak sempat dah nak tepuk2 dahi ni,wehehe.

Bila fikir2 balik..kenapa ya org yg membunuh diri boleh fikir cara untuk membunuh diri.. kenapa..tidak disongsangkan niat itu untuk menyelamatkan diri..hurmm.. *terlebih pikir dah sgt ni,hehhehe*

Maisarah Azmi said...

memang cari pasal la...

Hanif said...

Apa yang difikirkan kepala dia tu yek pada masa tu...

Wanieys said...

adeh cari pasal betul la...tu harimau kot bukan kucing hihi

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

ituler, cari lagi nahas...
huhuuh

Alieza Dayasari said...

ajal.....
hmmmm

ummiarissa said...

aik rela pulak dibaham harimau...apalah fikiran orang tu ye saat tu...ke dah habis fikir..kesian mati begitu...

N.Aima K said...

mmg cari pasal

Uncle Jonni said...

aiyoooooo.... sadis...

azievee said...

khik3 nak test power kot...ngeee

Suraya Baharun said...

saje je nak cari pasal...

Sue-Rya Qistina said...

huhuhu..saje cari pasal la pulak kan. teringat kisah sorg wanita yg msk dlm kandang beruang kutub. mujur msh hidup lg...

adyna said...

dengan en rimau jangan memain..sekali ngaum habis ler. :)

Nizam.Ariff said...

harimau kalau dah rasa daging manusia, elok dikulitkan je harimau2 tu...

Kesuma Angsana said...

Lana : betul tu kan! hihi

Kesuma Angsana said...

he he

Kesuma Angsana said...

hanif :tulah pasal...

Kesuma Angsana said...

he he xkan dia x tau nk beza rimau ngan kucin

Kesuma Angsana said...

he he

Bazilah (^0^) said...

mcm2 betul cara org nk bunuh diri skrg ni..

wan nurul hezrina said...

eii sabojerlah kan berdoasa bunuh diri2...aduhai manusia..

izz iizza said...

erkk ngeri la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...