Tabung Masa Depan ...

Friday, July 06, 2012

Fadilat, Hikmah & Rahsia Rukun Sembahyang Yang Kita Tak Tahu

Memulakan hari dengan bismilllah dan lafaz salam serta berkongsi sesuatu yang baik di pagi hari Jumaat ni!.   

Banyak fadilat dan hikmah yang tersembunyi sebenarnya di sebalik Rukun Sembahyang. Kongsikan untuk makluman kita bersama.


( Share dari FB )


35 comments:

aizamia3 said...

terima kasih atas perkongsian ilmu ini..

Adylia Qarissa said...

terima kasih kongsi ilmu...

DamiaZara said...

t.kasih share

selamani kita sembahyang tapi banyak tak menghayati, kalaulah betul2 menghayati makna, rukun mungkin mudah nak khusyuk dlm sembahyang kan?

~ yus ~ said...

Terima kasih berkongsi kak, pernah baca juga di fb. Tp bila di kongsikan di blog ni lagi mudah nak refer semula kan...

QueeN TerataI said...

Allah Maha Pemurah.. setiap perbuatan baik yg kita lakukan mmg ada ganjarannya... even kita dirikan solat pastinya kita dpt ganjaran tp Allah beri lg ganjaran terselindung di atas setiap perbuatan dlm solat itu..

KhaiRin : anies said...

tqvm 4 sharing

Rasp said...

sungguh byk fadhilat bersolat nie kan...

anisalya said...

betul tu. kadang2 kita kena ambik tahu jugak kelebihan dalam solat ni.

lynn kamarul said...

mohon share jugak

wantie said...

begitu besar nikmat yang Allah berikan. bermula dengan dia sehinggalah ke salam. dan lakukan denga tertib akan menemukan kita dengannya.

faraherda. razalan said...

Sy teringat satu ms dulu, bangsa Cina bt kajian tentang sembahyang kita. Mrk kata, solat kite byk memberi kebaikan pd diri sendiri juga. Selain beribadah, dpt bersenam dgn carayg betul. Hebatkan?

Kakzakie said...

Sungguh setiap gerak yg kita lakukan dalam solat ada hikmahnya dan fadhilat terindah..

ieda said...

bukan kita x tahu , adakalanya kita ambil mudah aje ;)

Suraya Baharun said...

gud info...tq...

Sue-Rya Qistina said...

thanks for sharing :D

wahida said...

bagus n3 ni...ramai yg publish n3 ni kat blog...

Bazilah (^0^) said...

terima kasih kak sbb sharing. lepas nih, lagi bermakna lah solat kita kan bila kita tahu kelebihan setiap pergerakan dalam solat,mudah-mudahan :)

sisdee said...

Allah adalah seorang yg maha pengasih dan pemurah..apapn yg dia suruh kita lakukan adalah terbaik tuk kita..sbb tu pntingnya solat..dpt mjaga diri kita dari semua perbuatan mungkar..dlm solat jek dah mcm2 khasiat jika kita lakukan dgn ikhlas :)

Azian Elias said...

JAZAKALLAH for sharing...

sudipVSsenduk said...

tq for sharing.. kekadang kita ni main buat je tanpa mengetahui rahsia di sebalik setiap perbuatan (saya la tu...)

Kesuma Angsana said...

wlcm!

Kesuma Angsana said...

okie je. sama2

Kesuma Angsana said...

mmg bukan mudah utk kusyuk ketika sembahyang! msti je ada ganguan2 yg x terjangkakan

Kesuma Angsana said...

Yus, tulah sekadar berkongsi sama2

Kesuma Angsana said...

queen, setuju sgt2

Kesuma Angsana said...

anies : yr most wlcm ye

Kesuma Angsana said...

btul tu Rasp!

Kesuma Angsana said...

tp ramai yg amik mudah je

Kesuma Angsana said...

boleh lyn, silakan......

Kesuma Angsana said...

wantie : cuma kita yg x sedar akn semua nikmat yang tlh diberikan

Kesuma Angsana said...

betul tu! prnh terbaca juga tentang ini

Kesuma Angsana said...

kakzakie : benar belaka tu! klau lah kita sedar akan fadilat sebalik setiap solat itu!

Kesuma Angsana said...

ieda : mgkn juga lah begitu

Kesuma Angsana said...

suraya wlcm yek!

Kesuma Angsana said...

Sue-rya : wlcm dik
Bazilah : wlcm
sisdee : betul tu klau kita ikhlas dlm solat
Azian Elias : ok share utk semua
sudipVS senduk : betul tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...