Tabung Masa Depan ...

Friday, July 20, 2012

Nilai Sekeping Roti Bakar RM 1,119

Aduhai, menggeleng kepala KA dibuatnya, bila baca cerita ni di akhbar Utusan. Nak gelak pown ade!. Apa yang special sangat kat roti bakar tu ?. Bukan boleh buat sahur pon kan ! Untuk berbuka lagilah tidak ! He He He
 
Roti bakar Putera Charles dilelong AS$361

LONDON 20 Julai - Sekeping roti bakar yang ditinggalkan oleh Putera Charles ketika bersarapan pada hari perkahwinannya dengan Puteri Diana pada 1981, dilelong dengan harga AS$361 (RM1,119).
Roti bakar tersebut disimpan oleh seorang bekas pembantu istana, Rosemarie Smith sebagai kenangan perkahwinan Charles dan Diana yang ditonton oleh 750 juta orang di seluruh dunia.
Roti bakar tersebut dijual dalam satu acara lelong anjuran Syarikat Charles Hanson di Etwall, Derbyshire, semalam.

Dan baca juga kat sini ye!

( google )
 Charles' wedding toast fetches £230

A bidding war has broken out over a piece of toast believed to have been served to the Prince of Wales for breakfast on the day he married Lady Diana Spencer.
Two bidders fought it out over the telephone for the slice of white toast, which went under the hammer at Charles Hanson Auctioneers in Etwall, Derby. The winning bidder, based in the UK, eventually paid £230 for the 30-year-old memento.

A spokeswoman for the auction house said: "The slice of toast went to a UK buyer. There were two telephone bidders fighting it out for the slice. It was exciting.
"There was a round of applause when the gavel dropped then it was like 'Oh crumbs... it's sold!'"
More than 750 million people around the world tuned in to see Charles marry Diana in St Paul's Cathedral on July 29 1981.

The slice of toast was sold on Thursday on behalf of Rosemarie Smith, from Derby. She took the leftover slice from a tray after visiting her daughter at Buckingham Palace just hours before the royal wedding.
Ahead of the auction, the 83-year-old said: "At the time my daughter was a maid at the Palace and one of her duties was to collect Prince Charles's breakfast tray from outside his room. I was with her in the corridor and saw that Prince Charles had left some toast on the tray. I had been thinking about a keepsake from the wedding and saw the toast and thought to myself 'Why not?'"
She kept the slice of toast in a cup on a shelf at home until last year when the wedding of Prince William and Kate Middleton made her curious about its value.

Mrs Smith said: "I just wandered into the auctioneers out of curiosity and asked them if it was worth anything. I was pleasantly surprised to hear them agree with me that it could be of quite some value to royal collectors."

46 comments:

Yana Aina said...

mcm2 lh.. mmg xmsuk akal :)

ღ cik faye ღ said...

elok lagi ke roti tu?jgn berfungus, nnt keracunan makanan. Selamat Berpuasa KA :-)

Liza Razak said...

mak aii...roti pun orang lelong yer..hehe

Saleha said...

kalau tgk barangan2 yang dilelong oleh omputeh ni macam2 benda yang tak masuk akal.. mereka seolah taksub sgt pada orang yang mereka suka

Kasih Salina said...

orang kaya ni gila kot cara depa berfikir, apatah lagi org kafir kan..org Islam pun bila dah kaya raya macam tak waras jer nilai barang yang depa beli..

anisalya said...

tak ada maknanya nak beli roti tu. bukan blh kenyang pun.

Bazilah (^0^) said...

omputeh nih xde keje dah agknye hehe. Salam ramadan kak :)

Wanieys said...

huh xkuasa nak layan roti semahal tu hahhaaaa...

ieja amieja said...

x de maknanya sy nak beli wp dibagi free..haha

pena rozie said...

Mahalnyer....Salam Ramadan & Selamat Berpuase...

Suraya Baharun said...

baik beli roti yang sedap2 dan baru untuk makan...hehehhee...

AnneRaini said...

roti bakar dah basipun org nak beli..huhu

nur anis said...

alahai..macam-macam lah...haha

Anum said...

x masuk akal

Nurul Husna Mohd Hassan said...

roti pun lelong.. :)

Daddy Ziyyad said...

tak berkulat ke roti tu? haha

wantie said...

roti tu ada expired date tak? dah lama benor roti bakar tu.

Siti Nursyuhada said...

ishh roti bakar tue pon jadi hal.. lain laa kalu rasullah yang punya

Rinna said...

Humaakk aihhh.. leh simpan ke lama gitu.. sapa laa yg cerdik sgt nak gi membeli nya tuh yer.. :)

Ummi Iman said...

Mcm2..

Tihara said...

nilai dunia di mata mereka..hurmm

Tinta Lana said...

Assalammualaikum KA..

Teringat kata2 seorang pensyarah,

Bila dah jadi terlalu kaya, berduit, seseorang tu akan capai satu tahap dimna dia tak tahu nak buat apa dgn duitnya yg berlambak tu.

Ini salah satunya lah..beli roti bakar.. >_< hehehe

#Salam Ramadhan KA..selamat berpuasa :) tima kasih banyak sebab salu singgah blog kita ^_^

InsyaAllah..mudah2an Ramadhan kali ini yg terbaik berbanding tahun2 sblmnya..

Kazman / Sue said...

Uikkk... macam2x la yee...

nuyui a.k.a miss YUI said...

berhrga sgguh roti tu..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

orang yg terlebih kaya dan taak tau nak buat apa lagi dengan duit boleh le beli roti tu haha ;)

Qhaifa Nur said...

mahalnya.....

salam ramadhan.......

QueeN TerataI said...

sungguh x berbaloi! KA thanx doakan queen yer. selamat berpuasa dr Queen smg ramdan kali ini lbh bermakna.

dwaty said...

selamat berpuasa ya...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alahai sampai mcm tu sekali.hmmm..macam2..


*Salam Ramadhan Al-mubarak..moga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnye...

Azee Hana said...

mak ai,,sapela y beli tu..curious jugak nak tau orang y membeli tu..haha

adyna said...

uhuh tolong org susah lagi bagus kan ,dunia semua nie

KhaiRin : anies said...

giler arrrr

salam ramadan buat akk sekeluarga!

Papa Mifz said...

aik roti bakar pun laku yer kene lelong...haha

Hanif Idrus said...

hehehehehhe.......no komen..

Adylia Qarissa said...

roti boy lagi sedap hahahaaaa

fadh leyanie said...

orang yang membelinya mungkin akan menjualkannya semula dengan harga yang lebih tinggi..fuh !

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Macam2... ada2 jew kan..
roti mahal.. herk herk

izan mama mia said...

hahah..bg free pun xmoo

salam ramadhan...

TiranaAduka said...

salam...

memang saya tak mampu la sis kalau harga begitu

Aleyn said...

Stupidnyer orang yg beli tu...diframekan ker haper roti tu...like I care....hehe

IntaNBerliaN said...

tu diaaaa.... mahainya...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam kesuma.Dah jadi org trkenal ni..apa2 barang pon jadi rebutan semua org.
Elok lagi ya roti tuh!:D

azievee said...

mak aiii mahal nyer...selamat berpose KA

missha said...

err..roti pun ribu riban ke...huhu

Si Matatajam said...

Ishk2. Mahalnya roti bakaq....tak beli pun tak pa..

izz iizza said...

haha..ada juga ker nak beli tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...