Tabung Masa Depan ...

Friday, July 27, 2012

Perkongsian Ilmu Yang Baik

Salam Jumaat semua!.  Berkongsi ini dulu pagi2 ni.  Pinjam dari FB KA.  Antara salah satu sebab, kenapa KA suka berkongsi perkara2 dan info2 yang dapat memberi manafaat dan kebaikan kepada kita semua.



Agak sibuk sikit pagi ini.  InsyaAllah akan BW laman teman2 tengahari nanti ye!


21 comments:

Anum said...

thanks for sharing :)

pizli said...

Saya nak ambik and letak kat fb jugaklah hehe.

:: Mrs.Eady :: said...

good sharing :)

Siti Nursyuhada said...

Setuju.... ilmu lebih berharga dari harta

BERT said...

gud info.. ilmu tnpa amal ibrt pohon tnpa buah :))

Cik Saila said...

thanks for sharing :))

Rai said...

tapi ada yang saya kurang setuju..orang kaya perlu jugak dalam masyarakat..

ilmu dan harta kalau tak bermanfaat sama je..tak berguna.. harta yang diwakafkan akan dapat memberikan kita pahala walau pun kita dah masuk dalam kubur..

so harta yang dimanfaatkan ke jalan Allah tu sama penting dengan ilmu..ramai orang zaman sekarang ni walau pun ada ilmu tapi jadi tak ketentuan sebab tak ada harta..sedikit sebanyak jenayah hari ni adalah kerana keadaan ekonomi yang teruk..

just my two cents..

ct rahani said...

nice sharing.. tq KA.. :)

mummY daniSha said...

tuntutla ilmu hingga ke liang lahad

aNIe said...

Terima kasih KA untuk perkongsian ini...

Dylla Abas said...

sy mmg xde harta tapi sy nak usaha cari ilmu lagi :)

nice entri sis!

Sue-Rya Qistina said...

thanks KA for sharing. nice one!

hairy said...

ilmu adlah sgalanya kak..hehe..tnpa ilmu xde lah hrta :p

MamaEma said...

terima kasih KA..sudi share kat sini

LydSunshine said...

Tapi maish ramai yang pilih harta. Sbb harta yang banyak boleh melalaikan.

faraherda. razalan said...

Sy suke sgt perkongsian ni. Aspirasi saya bukan utk menjadi kaya harta . Tetapi keluarga dan bekalan utk hari kemudian kelak.

=D

izz iizza said...

info yang bagus..:)

NurSalihah Norman said...

hi KA! done follow u back :) btw, nice blog... ^-^

Ujie said...

Kena ada ilmu, baru boleh urus harta dijln Allah. Harta itu perlu, ilmu itu keutamaan.

Adylia Qarissa said...

ilmu lebih berharga dari harta :)

Wanieys said...

nice info KA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...