Tabung Masa Depan ...

Wednesday, July 04, 2012

Wordless Wednesday 1 - Terubuk Masin Dari Sarawak, Uols Suka Makan Macammana ?


40 comments:

pizli said...

Favourite tapi susah nak dapat, maybe itu buat dia jadi speciallah kut. Saya suka goreng mcm tu je makan dengan nasi.

Kesuma Angsana said...

pizli : en hubby pun suka mcm tu. ingat ada sesiapa x yg leh bg resepi yg len sikit selain buat grg or wat smabal tumbuk makan ngan nasi!

Mrs Velentine said...

kalo sya suka campur lada putih...tumis mcm 2 je..pergh sedap giler.

~ yus ~ said...

tak berapa suka sebenarnya, tapi kalau ada biasa buat masak lemak cili campur nenas tu je. Emak saya suka goreng dan di makan bersama hirisan bawang dan cili padi goreng...

eima said...

rasa nye dulu goreng gitu je .. tatau plak leh masak2 mende len kena tanya org sarawak la

:: Mrs.Eady :: said...

tak minat la terubuk..hehee..

Nyue said...

perghhh...sedap nya..nyue pon suka makan...time stdy kat srwk tiap kali balik kmpg cnfrm balik balik terebuk masin..eheheheh..goreng pon sodapppp

Anum said...

sedapnya

Daddy Ziyyad said...

pernah makan terubuk bakar aja :)

Sue-Rya Qistina said...

saya suka goreng. tp kdg2 pernah jugak buat goreng dgn asam jawa. tapi ikan terubuk tu dipotong slice kecik2. pastu asingkan. then tumis asam jawa,bawang besar dan cili hidup. masukkan semula ikan terubuk yg dh digoreng td. try la. insyaAllah best! makan dgn nasi panas.mmg marvellous!!

Mama Gee said...

sedapnyeee....adoii..resepi lain tu tak tau plak sbb selalu goreng biasa jek..

ieda said...

aduhhh terbaik nie
selalu grg basah2 .. perah limau ..
masa grg tuuu potong cili dan bawang besar ..
makan ngan nasi panas2 perghhhhhhhhhhh !!!!

Rasp said...

goreng pun sodap....
tapi slalu goreng skali dgn cili and bawang besar jer...

aizamia3 said...

ai suka goreng.. letak sekali cili dan bawang besar banyak-banyak.. sedap.. terliur dah ni.. ;)

wahida said...

sedapnya...suka goreng biasa jer...mmg selera betul kalau ada ikan masin terubuk ni...

wan nurul hezrina said...

nurulpun suka goreng saje

gadisBunga™ said...

mcm2 boleh buat ni...yg penting masak apa pun sedap je ni..

hairy said...

wat masak lemak sedap...cer cuba..hehe

ArELeEz said...

potong kecik2 melintang, goreng, angkat & toskn. pastu, goreng bawang, tabur kat atas ikan terbuk masin yg dh digoreng td. racik2kn cili padi & perah limau. sekian.. tp, leez xmkn. tlg goreng utk my 'syg' je.. ;)

QueeN TerataI said...

alamak.. sya x mkn ikan.. hehehehe

wantie said...

saya suka goreng. Tapi kekadang tu ada jugak buat masak lemak cili api campur ngan pucuk keledek. sedap...

aNIe said...

Salam kesuma...akak selalu potong kecik2...pastu goreng makan dgn nasi panas memang sedap...tapi ada masa perah sikit air asam bersama bawang...lagi sodap...wwww

Dylla Abas said...

oh,sedapnya terubuk masin...kat tempat lama dulu selalu la kirim kat bos belikan terubuk masin ni kalau dia balik sarawak..sekarang dah xtau nak kirim kt siapa lagi..huu :p

Zie said...

goreng jer.. emm sedap

Nurul Akmal said...

Wah sedapnyer.. dah lama x makan ikan terubok..

mayangsayang said...

wah sedapnyer, belli kat mana? nak ode boleh? makan bulan posa ni mmg menaikkan selera..

Kakzakie said...

Kalau kakak goreng dengan cili padi potong-potong kecil campur dgn bawang kecik - masa makan perahkah limau kasturi perghhh... sedapnya:)

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

yaaaaaa

ai follow!

faraherda. razalan said...

Terubuk Sarawak, sgt rare di Semenanjung. Sy suke sgt. Grg dgn bawang ngan cili api. Perah lak asam limau. Arghhh!

Wanieys said...

wani suka goreng jer..mkn dengan nasi panas-panas memang sedap sangat la hihi

Bazilah (^0^) said...

suke goreng cm biase aje :)

ummiarissa said...

mak saya suka goreng...tapi saya tak ingat apa lagi dia letak..mungkin cili dan bawang je..tapi susahlah nak makan...he he he

syiela said...

suka goreng garing2 then campur bawang besa sikit then campur cili padi sikit.. nyum2 kena pulak dgn nasi panas..

adyna said...

goreng letak bawang banyak2 n letak cabai ckit sedap :)

Kesuma Angsana said...

kawan2 .. komen one for all again.. Tq singah dan komen serta sudi bagi resepi. Terubuk masin pemberian seorang kawan ni!.

kaishin said...

tak minat terubuk, byk bebenor tulangnya..

Kesuma Angsana said...

tpi yng ini sedap ler.. terubuk masin lg!

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

mak suka makan goreng gitew je hehe

azievee said...

Lama x makan terubuk masin...goreng pung sodap...

9n0L4 said...

besar jugak ehhh ikan terubuk ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...