Tabung Masa Depan ...

Tuesday, August 07, 2012

Petua Kulit Lembap, Awet Muda & Cantik Cik Tembikai



( google )
Hari ini , KA kongsi petua yang dipinjam dari sebuah magazine yang KA baca baru2 ni.  Siapa tak nak kulit cantik kan!

Ok, untuk mengekalkan kelembapan kulit wajah, gunakan saja buah tembikai ni.  Caranya dengan memerah jus tembikai yang telah cukup masak.  Sebelum disimpan ke dalam bekas, tapis jus itu terlebih dahulu.  Setelah itu, sapukan pada seluruh wajah dan jangan lupa pada bahagian leher juga.  Biarkan ia kering sebentar sebelum membasuhnya dengan menggunakan air bersih.  Petua ini kalau diamalkan katanya, mampu melambatkan penuaan dan sekaligus menjadikan kulit tampak lebih muda dan cantik !

Kalau rajin , cubalah!.  Ok, KA  nak berkejar layan kerenah kerja Mat2 Saleh ni  pulak ha.....

35 comments:

Anum said...

good

Rai said...

alaaa..sayangnya..saya suka jus tembikai.. sayang nak sapu2..minum je suka..hahaha..

NuR IzZaTi said...

boleh try la nanti ^__^

qasehraihan said...

Mksudnya hampas tmbikai ke air jus ni..hehe

MamaEma said...

betul KA cakap tu..kalau rajin baru nak buat..huhuhuhu

MizzTina said...

tembikai?? sedap klu minum..ehehe

Sue-Rya Qistina said...

bagusnya petua ni. tp cam syg la pulakkan nk guna tembikai ni. fav saya ni. hehehe

KA, ade sesuatu istimewa utk KA ---> http://suriaqistina.blogspot.com/2012/08/kad-raya-buat-pengomen-tegar.html

Wanieys said...

buah tembikai klu mkn sedap la hihihi.....sayang pulak nk sapu kat muka hahaaa...thanks sharing KA

wahida said...

wow!! mudahnya petua ni!!! boleh try ni...

tengs berkongsi kat sini..

Herma Julianny said...

sayangnya...
bagus makan je buah tembikai tu,.,.,=D
selamat bekerja...=)

kakcik said...

Jangan pula lepas sapu kat muka, dibawa tidur. Nanti jadi sarang semut... :)

Saya Disini said...

tq info

fiza said...

Thanks for sharing KA.

Rasp said...

bagus gak petua nie...
thx for sharing...
slalunya perah jus utk minum jer kan...
at least ada gak petua yg leh ditry :)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

wahhh menarik nak kena cuba ni

Hanani said...

tq for the sharing sis...nanti boleh try..

QasehnyaRania said...

1st time dengaq petua ni..
thanks sebab share yer KA

susumanis said...

mmm..ok la buat juice, simpan sikit tuk facial, 2 in 1, jimat, hehe

lieyalatif said...

alamak...tak sempat sapu kat muke kot...sah2 lieya dah bedal dulu ekekeekekekek

ennie ramlan said...

leh cuba nie...
sb bulan pose byk beli buah tembikai.... ^_^

wantie said...

betul ke ni? dulu ada le kawan abang yg suruh guna kaedah ni.tapi tak try pun. ngee

Daddy Ziyyad said...

saya lebih suka makan begitu sahaja buah tembikai tu! ahahaha

Yana Aina said...

nk tggu rjin tue mmg mls .. heheh

~ yus ~ said...

mudah aje ya, tp tulah selalu malas nak mencubanya....huhu

Saleha said...

wah boleh cuba nantini :)

ViviLim@Mrs.Nurulazmi said...

info menarik! lepas ni boleh jadikan jus tembikai as a toner/masker...selamat sb no chemical :)

MaMa Rey said...

petua yg mudah diamalkan..sambil sapu kat muka sambil masukkan ke mulut hehe..cantik diluar juga di dalm..

KhaiRin : anies said...

sy mkn je terus tembikai tu

p/s jemput empunya blog join GA sy ;-)

~Sweet Honesty~ said...

alamak..sayang pula nk bubuh kat muka..baik makan je..hihi

NurSalihah Norman said...

wahh, menarik. Leha nak cuba lah nanti ^-^

Sue PeLik said...

suka leee tembikaiiii sayang nyaaa nak letak kat mukaaa hihihi

Mama Gee said...

lama tak beli tembikai..asek beli jus dh siap jek

ALoNa CintamaniszLite said...

rajin KA taruk petua, hehe..

Tp, petua ni kalo tembikai yg dibeli tu tawar dan kurang merahnya..leh ler buat, hehe. Kalo tembikainya elok merah, manis bersari pulak tu..ish..ish..syg lak. Baik makan terus..ngee

Kesuma Angsana said...

tq for all the comments ye kawan2

nea lopah said...

tak sempat nk lumur kat muka..masuk mulut dulu KA. hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...