Tabung Masa Depan ...

Tuesday, September 04, 2012

Petua Untuk Sakit Kaki

Biasalah hari Selasa, mesti KA bubuh sikit petua.

  ( Pinjam Google )
Kebetulan KA sendiri pown sakit kaki, specially bahagian betis gara2 berdiri lama hari tu.  Walau dah reda sikit sakitnya hari ini.  Selain rendamkan kaki dalam air suam panas berisi garam (dalam N3 petua KA sebelum ini), petua lain yang boleh diamalkan dan dicuba ialah, sebelum tidur angkatlah kaki ke atas setinggi mungkin dengan cara duduk berlunjur dan badan bersandar pada dinding selama 10 -15 minit.  Kalau dapat diamalkan setiap hari lagi bagus. Cubalah ye!

Lebih baik wat cara kat atas tu, dari menari ala2 kuda tempang macam lagu Gangnam Style ni.  (Hurmmmmmmmm........Apa yang special sangat pown KA x tau. Mungkin lain orang lain caranye kan! )




15 comments:

Pn. Sheila@CC said...

tiap2 malam sakit betis ni...

NurSalihah Norman said...

petua yang bagus, saya pun selalu sakit2 kaki :))

Mrs Lurve said...

yg rendam air panas berisi garam tue sy dh cuba, memg berkesan..

Everything's Everythings said...

Rendam dalam air panas tu belum pernah cuba lagi.. tapi exercise tu pernah buat, even lain sikit xD

Sue-Rya Qistina said...

saya kalau sakit kaki, selalu guna infrared machine je. sbb dah x tahan sgt dah. nak2 mase preggy dulu, bawak baby dlm perut kan. lg mencabar. hehehe

LydSunshine said...

Yang angkat kaki setinggi mungkin masa duduk berlunjur tu tak faham sangat la KA. KA ada tak petua untuk sakit punggung yang hujung macam ekor tu?

Wanieys said...

bagus KA petua ni

eMMe said...

hurm... masalah saya adalah bengkak kaki... tak tau bile mau surutnya... org ckp ni biasa la kalo pregnant... sabar je laa... hope takde pape la...

aizamia3 said...

kihkihkih.. gangnam style tak pernah cuba lagi.. ;)

Che Rosliza Che mat said...

pernah buat memang jadi...petua yg menarik..

ALoNa CintamaniszLite said...

masalahnya KA, bila dok mcm tu...ada jer kepala nk landing kat atas peha..hehe..

izz iizza said...

tu untuk mencantikkan kaki gak tu..:)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

terima kasih kongsi info ni :-)

MamaEma said...

kalau berdiri lama akan sakit pada betis..kalau buat gangnam style bukan lebih elok..lebih sakit seluruh badan jawabnya

anaa said...

nak try gak ler petua ni.. sikit2 pun jadi ler kan.. daripada panjat katil terus ngoroks, baik exercise dulu..heee..

a ah, tah apa lah yang menarik ngan gangnam tuu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...