Tabung Masa Depan ...

Thursday, September 27, 2012

Semua Orang Buat Silap Dear !

N3 taip laju2 waktu lunch sambil cubit makan sikit2.  Sempat ke nak BW ni!  Ptg2 sikit ye, bila buat printing HeHeHe. Hanya kongsi cerita ni dulu, sebab x sempat nak baca apa2 berita pagi ni! Harap2 x bosan baca ye !
Si bongsu KA dua tiga hari lepas, beria2 bertanya KA & En. Hubyy, waktu dalam perjalanan dalam kereta.  Menemankan En. Hubby yang sibuk mengidam nak makan Char Keuw Teoy. Anak2 yang lain x ikut, tapi macam biasa, dah siap pesan tapaukan!.

Adik :    Ummi2, semua orang ada buat salah ke ?
Me :      Mestilah semua orang ada buat silap dan salah. Kenapa ?
Adik :    Ummi ngan Abah ada buat salah tak dulu2 ?
En. Hubby :  Mestilah ada, semua orang ada buat silap. Xde sorang pown yang sempurna.
Adik :    Umi ada buat silap tak ?
Me :       Mestilah ada !
Adik :    Apa dia ?
Me ;       Banyaklah , nak cerita panjang tu.... Adik ada buat salah ke ?
Adik :     Errrrrr...... rahsialah !  Salah tak kalau kita buat salah Umi ?
Me :       Kan Ummi dah cakap, semua orang buat silap.  Tapi kita kena belajarlah dari kesilapan dan salah kita tu ! Apa salah Adik tu ? Ceritalah !
Adik :    Tak boleh.....Rahsialah!. Tapi Ummi marah tak kalau Adik salah ?
Me :      Takdelah, tapi lain kali jangan buat lagi !
Adik :    Hrmmmmmm

Balik je rumah lepas tu si Bongsu terus je ke bilik menyelongkar almari.

Adik :   Ni kad raya. Adik buat kat sekolah.  Cikgu pesan suruh bagi pada Umi.  Adik ingat dah nak bagi Ummi tapi dah terlupa lah!. Sebab hari raya tu kan kita balik kampung. Tapi tadi baru Adik teringat. Raya dah habis lah Ummi !
Me :     Takpelah yang penting Adik dah bagikan, lambat ke cepat ke tak kisahlah!
Adik :   Adik janji x lupa lagi lain kali!
Me :  Umimm x marah pown! (Sambil peluk dan cium dia ). Dah terlupa nak buat macammana, ter... tu maksudnyer x sengajalahkan!
Adik :   Betul ye Umi. Terima kasih Ummi, Sayang Ummi!


 
 ( Inilah Kad Raya Yang Dia Terlupa Nak Bagi Raya Tu )

Rupa2nyer dia takut sebab dah buat satu kesalahan sebab terlupa bagi kad raya ni kat KA!. Bukan buat salah apa pown!. So sweet of her ! Luv u  ketat2 dear dan mesti selalu ingat yer semua orang buat silap.  Tapi ambil iktibar dan pengajaran dari kesalahan itu.

40 comments:

nanieybarnieylurviey said...

sweet je anak akak KA :)
ingt slh apa la.. rupenye terlupa nk kasik kad. :)

Ikhwan Suhaimi said...

so nice of her :)

Kancil 8349 said...

hehehe...terbaik

kakcik said...

Manisnya dia. Bukanlah buat salah pun, cuma terlupa je. :)

Ujie said...

tersentuh hati dgn anak begini..
bagusla, lps ni dia faham.

Cik Aini said...

alololo..
ingt apa lah salahnya td kan..rupanya nk bg umi dia kad raya je.so swiittt la ank Ka :)

Yana Aina said...

sweet nya ... ^^

Everything's Everythings said...

Alahai sweetnya dia ^^

rieda_ffya said...

hahaa..pandai dia bercakap...comei kad tu KA

Cinta Misteri said...

Chumelnye kesuma... CiM pown ada buat salah gak ni, tp kt Chic Na. Kad raya dia patah balik coz posmen tk jumpa umah dia. Smpi arini CiM tk resend smula, tp dh jnji ngan Chic Na nk bg dia. Huhuhu..

*KA kenal Chic Na kannn...

MizzTina said...

sweetnya.. :)

Cinta Misteri said...

Suwittnye..
CiM pun ada buat silap ni, tp kt Chic Na. Kad raya utk dia patah balik, smpi skang CiM tk hntr smula. Janji je nk pos balik, tp tk smpt. [tkde prkataan 'ter' cmne?]

Saleha said...

ohw, syahdunya rasa hati..semoga anak KA menjadi solehah

Anum said...

sweet

Mrs Velentine said...

sweetnye

Zura@Iwan said...

alahai...so cute ank bongsu umi ni..

dia tlupa aje tu...x slh pn kn..hihi...

Zura@Iwan said...

cute la ank bongsu umi ni..

tlupa kasi kad kt umi dia rasa bslh..bagus je dia..

wantie said...

so sweet... tu la kan, budak budak ni kekadang dorang risau dengan benda yg remeh. kita kena selami hati dorang betul betul.

bagi kita ok la. dah lupa nak wat cam na, tapi bagi dorang is a biggggggg mistake. syukur KA dapat selami hati dan perasaan anak anak. Moga jadi ibu yg mithali yer.

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

alolololo... so sweet anak akak....

Sue-Rya Qistina said...

alalala..sgt pandai la dia.
bagusnya!

hazwan hairy said...

tiba2 rsa sedih plak bca entry ni..sweet2...

Nazayiena said...

Ingatkan buat kesalahan apa tadi.....
Sweetnya anak buat kad raya sendiri.

Rai Ourkizuna said...

alahai..sweetnya..takpe lah..kalau simpan utk raya tahun depan pun takpe jugak.. hehehe...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

so sweet.... terharu.

N.Aima K said...

olololo comeynye

ieda said...

aloor sweetnyaaa
saya pun terharu
kadang2 budak2 nie x sangka lak tindakan mereka kan kak ;)

ALoNa CintamaniszLite said...

camne leh baru tingat tu?? hehe.
Bagus laa..salah sket mcm tu pun dia dh rasa bersalah sgt...

NoEn said...

so sweet...xsbr nk tunggu ank dara besar

Ratu Hatiku said...

sweetnya....pandai anak akk..

Mrs Lurve said...

owhh sweetnya anak KA, kalo mcm nie confirm xmarah..peluk ketat2

Mayang ABDUL RAZAK said...

comelnyer dier.. hahahaah

Yana Shaiful said...

~ So sweet anak akak..igtkan dia bt kesalahan besar td (^_*)

Mira Adzlia said...

alolor.....sweet je

eB said...

alamak eB terkedula... sweetnyerrrrrrrrrrr...
xoxo :)

pizli said...

Hahahah takdelah salah mana pun :D

eita said...

pandai nyer reka buat reka...
sweet sangat2..

mummY daniSha said...

alaaahaiii so sweet...danisha bg kad raya gak tp cikgu tlg poskan hehee...punyela excited dpt kad raya dr anak hehee =p

TiranaAduka said...

:)

keli menari said...

HUhu..comel3 !

Aishah Jahirah said...

penting bg dia...tu yg rasa bersalah tu kot...sweet je...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...