Tabung Masa Depan ...

Friday, September 21, 2012

Sesungguhnya Mati Itu Pasti

Berkongsi cerita sambil ingat mengingatkan sesama kita!
 
Bercerita tentang kematian yang kita sendiri tidak pasti bila, apa punca dan sebab dan bagaimana kita akan mati nanti. Namun sesungguhnyer 'Mati Itu Pasti'.  Dimana kita pasti akan kembali kepada pemilik kita yang hakiki, Allah swt.

Sama2lah kita panjatkan doa buat insan2 yang kita sayangi yang telah pergi dulu mendahului kita.  Terima dengan rela dan redha ketentuan tuhan kerana sesungguhnyer Allah swt lebih menyayangi mereka.

Sayangi & hargailah insan2 yang masih ada disekeliling kita sementara kita masih ada waktu ini.

Menjawab pertanyaan tentang punca kematian salah saudara KA semalam. Cuma apa yang boleh dikatakan sebagai 'kematian mengejut'.  Elok duduk bersembang di tempat kerja, tiba2 jatuh x sedarkan diri, dihantar ke hopital dan ditempatkan di ICU dan terus saja menyahut panggilan Ilahi.  Senang dan mudahnyer cara kematian beliau yang tak terjangka dan pergi dalam usia yang masih muda. Benarlah, ajal maut itu ditangan tuhankan!.  Itu bahagian arwah, bahagian kita tak tahu lagi dan apakah kita sudah bersedia ???

Sekadar renungan bersama di pagi Jumaat yang mulai ini.



Nota kaki :  Ada kerja nak dibereskan dulu, free2 KA BW lagi nanti ye!


22 comments:

Anum said...

setuju

:: Mrs.Eady :: said...

al-fatihah ~

Mrs Velentine said...

ya mati itu pasti cuma masa kita tak tahu bila..al-fatihah

eMMe said...

Pasti kite semua akan mati
tapi tak pasti dlm keadaan bagaimana matinya kita
moga kite mati dlm keadaan yg baik, InsyaAllah...

Al-Fatihah............

LydSunshine said...

Oo.. mudahnya kematian dia. MUngkin kematian husnul khatimah tu. Mati dalam keadaan yg baik. Terima kasih KA, sbb jawab soklan saye.. hihi.

Zura@Iwan said...

ALFATIHAH...

mcm tu ceritanya...thks KA sharing kt sini...

#alfatihah utk arwah MIL saya..

wantie said...

al-fatihah.
mati memang pasti, kalau saya le, nak mati dalam keadaan baik baik je.

Kak Izan said...

emmm... betul tu... Allah tu lebih tahu bagaimana kesudahan kita nanti.. banyak2lah berdoa semoga kita mati dengan cara yang terbaik... Amiinnn..

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Betul kata awk...sy setuju:))) Bila bila masa jugak kita boleh mati :')

onn Lajer said...

Al fatihah untuk saudara KA

~Cik Sweety~ said...

di kg sweety pun baru2 ne ada saudara meninggal dgn cara begini..elok ja lepas lupa kayuh sampan,smpai rumah,terus jatuh depan pintu..bawa ke hspital dah disahkan meninggal.. al fatihah utk mereka

Leeza dayasari [santai leeza] said...

setuju.... sama2 lah mengingati.

Everything's Everythings said...

Thanks for reminding ^^
terbaca kt blog org, malaikat Izrail melawat kita 70 kali sehari.. jadi sama2 kita sentiasa memperinganti kematian..
Al fatihah buat saudara KA

ckLah @xiiinam said...

Innalillahi wa inna ilaihi roji'un...

mama aryan said...

al-fatihah..betul tu,ajal & maut tu tetap dtg walapon kita bersedia @ tidak..
tetiba teringat arwah mak ngan ayah saya,moga mereka ditempatkan dikalangan org2 yg diredhai

Marsita yahya said...

Innalillahi wa inna ilaihi roji'un...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Mati itu pasti..
Al-Fatihah buat arwah saudara KA..
moga ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman...

Rinna said...

Al-Fatihah moga rohnyaa dicucuri rahmaat..dan ditempatkan bersama² org yang beriman..

sal ya said...

mati adalah pasti hidup insyaAllah...

9n0L4 said...

al fatihah buat arwah.

izzah said...

Al fatihah buat arwah...moga dia ditempatkam di kalangan orang2 yang beriman,insyaAllah...

Che Rosliza Che mat said...

Al fatihah untuk saudara KA...Mati itu pasti...cuma kita tak tahu jer bila..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...