Tabung Masa Depan ...

Saturday, October 13, 2012

Bila Tenet Tenat, Cuma Layan Keletah Adik Je lah....

Nak BW dengan tenet yang tengah tenat, memang sakit jiwa la.  Petang2 ni baru boleh dapat nak menaip N3 ni.  Sepanjang hari melayan kerenah adik.

KISAH SATU

Ni cerita nasihat dia pada si kak Ngah.

Angah :  Angah takutlah nanti form 4 nak masuk kelas sains, ingat nak tukar art stream lah!

Adik :  Kenapa?

Angah :  Susahlah ada bio, kimia, fizik lagi... Susah tu....

Adik :  Angah cubalah dulu!

Angah : Eh, susah2 subject tu tau.....

Adik :  Takpe, Angah cuba jelah dulu..

Angah :  Kalau dah cuba, lepas tu gagal nanti camner ?

Adik :  Ooooo... padan lah muka ! Ha Ha Ha

Me :   Ha Ha Ha



( ADIK MASA MASUK COLORING CONTEST HARI TU !)

KISAH DUA

Adik :  Boleh ke kita pakai baju lengan panjang tutup semua tapi tak pakai tudung, apa hukumnyer ?

Angah :  Mana boleh, hukumnyer  berdosa lah sebab dia tak tutup rambut, kan aurat tu!

Adik :  Oooo... kita kena pakai tudung jugaklah kan!

Angah :  Yelah....  Kalau orang perempuan tu pakai baju tutup semua, pakai tudung tapi pakai seluar dalam kat luar pulak macam mana, apa hukumnyer ?

Adik ;  Ha Ha Ha , macam superman lah.

Angah :  Itu lelaki, ini perempuan!

Adik :  Cat womanlah...

Me :  Yelah, apa hukumnyer pakai tudung tutup semua tapi seluar kecik pakai kat luar ?

Adik ;  Hukumnyerrrrrrrr...... Kelakarlah sebab nanti kena gelakkan lah dengan semua orang Ha Ha Ha

Me :  Ha Ha Ha

( Tak larat dah nak melayan adik ni, nak hambat dia pi tidur sekejap dulu ! KA nak pi dapur pulak tgk apa2 nak di masak for dinner nanti ....).  BTW siapa tau kat mana nak cari baju seragam untuk budak2 cam, baju askar ke, baju chef ke, baju doctor ke or apa saja.  Anak bongsu KA ni sibuk nak masuk pertandingan pakaian beragam di sekolah Oktober ni !

25 comments:

baby comel said...

Bijak, bijak adik ni =) hehe,

ummuaidan said...

Adik mmg smart & kelakar..terhibu tiap kali bc perbualannya..heheh

♥MAMASYAZA♥ said...

mmg sronok layan karenah anak2, cukup menghiburkan

mummY daniSha said...

kak,kalau x salah kedai baby dekat bangi ada jual...dekat manjaku kalau x salah..harga bole tahan jugak..lebih sratus

Cikgu Ma said...

kelakar la anak KA...hari tu saya siap cerita dengan mak pasal abang buat teka teki dgn adik panda apa pandai terjun...haha

yan's cottage said...

salam KA....
pandai budak2 tu buat lawak ye.....intenet yan pun tengah tenak juga he heeee......

Chekgu Azrine said...

Pndai sgt!!hehe

ieda said...

hahha adik .. adik ;)
bijak !

C'Jai said...

hehe..adik..adik..loya buruk ya adik ni...

eita said...

hahahah...macam2 lah kan....tak larat nak layan ni

NUR said...

Kelakar la derang.. KA- baju seragam tu banyak je jual kan..

Ena's Palace said...

hahahaha...kelakar la dia berborak tu

ummiross said...

Hehehe..ummi pun tersenyum baca n3 KA ni, keletah juga si adik.

wantie said...

tu la kandulu amirul pakai jubah & sarban bagai utk pertandingan pakaian beragam.

tapi utk perempuan kena cari yang fairy tale kot.

maaf le KA. tak dapat nak bantu.

Gieyana said...

tenet sy pon slow sgt..kalau kt opis laju la tp jrg bw during opis hr psl keja is more important kan..kalau sempat bw pon random ja..huhu..

Mmg kelakar both of them..tersengih2 sy haa..ekekeke..:-)

Miss Uya said...

hehehe...lawaknye jawapan si adik ni.. bebetul innocent..

p/s: area jb ada satu kedai jual baju seragam.. takut KA jauh nak dtg membeli..hehe

fiza said...

Lawak tau adik ni..bijak.

Sue PeLik said...

masakkan untuk kita jugak ka!!! huhuhu

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Amboi adik pandai kenakan angah yer

MystoryPic said...

Heheheh kelakar...
KA... kalau nak cari costume tu saya pernah tengok kat METRO KAJANG banyak. Ada satu kedai yg jual macam2 jenis costume

IntaNBerliaN said...

hihii kelakarlah adik ni.. siap ckp pdn muka dkt angah... :-)

kiera'sakura said...

adik nie nakal hahahaha sian angah kena buli hihihi

kay_are said...

macam2.. mesti speechless r angah tu kne ngan adik ari2.. =P

Anonymous said...

[p]It was found in 1970 by Roger Saul . If awaiting mulberry outlet discount Mulberry bags sale is not your method, next you have various methods of buying a fantastic low-cost Mulberry designer handbag . In 2004, Nicholas Knightly left Mulberry to LV for a senior position and Stuart Vevers took over the Mulberry designer in 2005 . As we overlook [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry bags outlet[/url] to txtloan accompany Mulberry Purses by our sides, we may possibly not do issues or purchase issues we needed . It is evident that this type of bag is very strong; you can defeat it up or consider it whichever spot devoid of any fear authentic mulberry bags . The image idea of giant animals within the forest is really odd and unreal . A round of small mouth is very lovable meat, much like the lovely "rabbit lips" . Replica Lancel bag sacks supplied within our store are developed using the most effective worth mulberry bags target components [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry outlet shop[/url] and conceived by achieved craftsmen are habitually the in simple fact belongs to worthy goods, as any Lancel followers on the marketplace mulberry outlet know.[/p][p]That Mulberry Mitzy Tote combined two key styles into one great bag : the Mulberry EFFIE EAST WEST . i LOVE IT . The most valued thing is to decide a good [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry outlet store[/url] source . This is a versatile bag perfect for every day use or for journey [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry outlet uk[/url] and is a very well liked alternative from the assemblage of Mulberry Handbags for women . Sometimes, you actually want to purchase several quality but inexpensive handbags and sometimes you are irritated because of shortage of time for dangling out, right? Then you obtain it! Our online store specializes in selling all sorts of mulberry suitcases, among which [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry outlet[/url] you can locate your favorite mulberry tote . Distinctive resources match a variety of colors . The new IT Bags-The Bryn [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry factory outlet[/url] collection was released several days ago and attracted lots of people隆炉s attention . volleyball sunglasses could make or break your game.[/p]

Anonymous said...

[p]As the best gift [url=http://www.uggbootssoutletstore.co.uk]ugg boots outlet store[/url] in winter, it is also many discount uggs for cheap, with cheap price and genuine quality, show your ugg sale clearance personality in the street may bring envy vision . UGG children shoes and boots exist also [url=http://www.uggforsaleuk.co.uk]women ugg boots sale[/url] readily available baby . Free trial Some sites, on the other hand presents [url=http://www.genuinecheapuggss.co.uk]genuine cheap ugg boots[/url] trial offer . In September 2003, the team was sold to a group of Atlanta spirit, LLC by Time Warner . And they include soiled [url=http://www.uggaaustralias.co.uk]cheap ugg boots australia[/url] thistle, beach front together with grow blossom . made from 100% Australian double faced sheepskin . Once you have stuffed the boots with paper, [url=http://www.salecheapuggssbootsuk.co.uk]cheap ugg boots[/url] just leave them in a place where they can dry naturally, remember do not put them near a heat source . com [url=http://www.uggforsaleuk.co.uk]cheap ugg boots sale[/url] http://www.[/p]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...