Tabung Masa Depan ...

Wednesday, October 17, 2012

Doakan Yang Terbaik Untuk Mereka Ya!

Sebaknyer KA rasa dijiwa,
Bila membaca cerita derita,
Sebagai saudara sesama islam juga,
Marilah kita sama2,
Doakan yang terbaik buat mereka
Moga cepat sembuh & kembali ceria!
Aminkan sama2 ye

SENIMAN KUSWADINATA

Petikan berita ....
Menurut anak bongsunya Rizal, 23, keadaan bapanya semakin kritikal apabila doktor mengesahkan pendarahan pada ususnya merebak dan jantung pelakon itu akan berhenti pada bila-bila masa sahaja.

"Sejak dimasukkan ke wad (Hospital Ampang) pada 7 Oktober lalu, ayah diminta berpuasa sehinggalah ke hari ini (Selasa) untuk mengurangkan pendarahan dalam badan.
"Tetapi doktor sudah menjelaskan pada kami sekeluarga bahawa ayah tiada harapan untuk hidup, walaupun daripada segi luarannya dia nampak sihat.
"Kami tak mampu nak buat apa-apa melainkan menjaga dia sebaik mungkin serta menunaikan segala kehendaknya. Saya sekeluarga reda dengan ketentuan Tuhan," katanya


 SENIWATI AZEAN IRDAWATI

Petikan berita .......
"Alhamdulillah, rambut saya tumbuh. Jadi saya fikir tiada alasan sebenarnya jika kita mahu lebih sihat walaupun keadaan penyakit yang dilalui sudah berada pada tahap kritikal.

"Saya juga percaya, memiliki semangat yang positif serta didampingi suami dan anak-anak yang sentiasa menjaga makan minum kita sekali gus dapat membuatkan wajah lebih ceria," katanya.

Azean mengidap Lymphedema iaitu kesan akibat pembedahan membuang 16 kelenjar yang dilakukan pihak hospital ketika menghadapi barah payu dara sebelum ini.




48 comments:

itmeMawarPutih said...

Sedih membaca kisah mereka. Segalanya di tentukan oleh Allah SWT, ku hanya mampu berdoa semoga mereka sembuh seperti sediakala. Amin.

Qhaifa Nur said...

sama-samalah kita semua doakan buat mereka ini supaya kembali sihat....
segala ujian datang dari allah jua...

Mak Wardah said...

Thanks KA, sama2 kita doakan mereka. Moga Allah permudahkan semuanya untuk mereka. Kita bantu apa yg termampu

NoEn said...

moga mereka cepat sembuh...
dan mereka tabah melawan penyakit

Haryati Faizal said...

semoga cepat sembuh ye tuk mereka...

Aimi Syahirah said...

Sedihnya.. Moga mereka sihat seperti sediakala. Amin.. Saya ada tag anda untuk segmen ini.:) http://www.aimisyahirah.com/2012/10/segmen-jom-blogwalking-bersama-merapu.html

Aishah Jahirah said...

semoga Allah beri kesembuhan kepada mereka. takde yang mustahil kalau Dia izinkan..

Mia Liana said...

sama2 berdoa semoga mereka cepat sembuh... amin....

wantie said...

doakan untuk dorang cepat sembuh. amin..

Pizli Mat Wazip said...

Nak tau something? Ayah saya pun lebih kurang macam dialah sekarang, tapi paru-paru. Saya tak boleh tulis dekat blog sebab taknak adik yang ambik SPM baca dan tau. Kitaorang rahsiakan dulu dari dia. :|

Raudzah Zahari said...

Semoga semuanya cepat sembuh dengan izin ALLAH..

Kesuma Angsana said...

Pizli, KA doakan moga ayah awak segera sembuh ye & doakan yg baik2 aje. Moga adik u berjaya juga ! amin2

Knor said...

mereka adalah org2 yg di pilih Allah.Allah sayang mereka.maka Allah beri ujian.

sakit adalah satu pengampunan dosa..dan ianya menjadi pengajaran kpd kita yg sehat ni..

Ya Allah kau berilah kesembuhan kepada mereka..amin

maszmadi said...

moga mereka kembali sembuh n keluarga mereka tabah...

Ikhwan Suhaimi said...

Semoga dikurangkan penderitaan mereka :)

Asmar Arafad said...

semoga sembuh seperti sediakala, amin

Kak Izan said...

Semoga Allah SWT mempermudahkan urusan mereka..amiinn

nanieybarnieylurviey said...

Allah Maha Besar dan Maha Mengetahui. Kite as saudara islam mampu berdoa je. Agar diringankan kesakitan yg dihadapi oleh mereka

nur anis said...

semoga mereka tabah dan kuat...semoga mereka kembali sihat..

Nyue said...

sama-samalah kita semua doakan buat mereka ini supaya kembali sihat....Ya Allah kau berilah kesembuhan kepada mereka..amin

Cikgu Ma said...

sihat itu nikmat...sakit itu juga nikmat..apa jua keadaan kita kena bersyukur...

moga mereka dilindungi Allah

Dunia Wilma said...

Semoga mereka terus tabah dan kembali sihat seperti sedia kala...
Sedih bila baca entri nie...
Rasa nak nangis jak...
Terus teringat akan lakonan mereka...

ALoNa CintamaniszLite said...

setiap daripada kita hambaNya...sememangnya ada bahagian masing2. Selain doa, redha dan tawakkal meneruskan kehidupan menuju ke destinasi yg pasti......

:: Mrs.Eady :: said...

Semoga allah meringankan bebanan mereka...

Ira said...

Ada jgk tgk dlm berita.. Semoga mereka tabah menghadapi ujian yg diberikan dan mendapat ganjaran dpdnya..

Daddy Ziyyad said...

Oohhhh..Kuswadinata sakit.saya baru tahu bila baca entri ni

ummiross said...

Semoga mereka tabah mengharunginya dan diberi kesembuhan insyaAllah.

eB said...

semoga mereka tabah dan kuat...semoga mereka kembali sihat.. aminnnn

kiera'sakura said...

semoga mereka tabah dan ahli keluarga mereka jugak sabar menjaga mereka Amin

Kakzakie said...

Moga diberi peluang utk beribadat disaat kena uji ini. Kita mampu berdoa moga mereka sembuh...

Nurul Akmal said...

MOga diorang cepat sembuh dan dipermudahkan segalnya.. AMin..

Nor Zilla Sensei said...

veteran pun dah xramai skrg ni. hanya doa mengiringi beliau

Si Matatajam said...

Semoga Allah permudahkan urusan mereka dan berikan yg terbaik untuk depa berdua..

faraherda.razalan said...

Semoga Allah permudahkan urusan mereka....

Khalilah MNor said...

Ya Allah, sebak pulak tengok~ Semoga Allah permudahkan urusan harian mereka dan diberikan kekuatan utk menghadapi ujian ini. Semoga mereka juga diberi kesembuhan jgk...Amin

SURIA AMANDA said...

semoga mereka sembuh seperti sedia kala...doa utk mereka..amin..

Ujie said...

berat kita rasa, berat lg yg menanggungnya. Moga mereka diberi kesembuhan dan kekuatan melaluinya.

mamyharraz said...

turut simpani dgn nasib mereka..
semoga mereka tabah.

Izan Ishak said...

kita hanya mampu mendoakn yg terbaik buat mereka... berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul~

syiela said...

moga mereka sihat seperti sediakala hendaknya

mama aryan said...

semoga mereka sembuh seperti sediakala..insyaAllah

Jna marcello said...

ye semoga mereka cepat sembuh Amin

man said...

semoga allah swt sembuhkan beliau.sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

kaishin said...

harap mereka semua cepat sembuh dan tabah menghadapi segala dugaan..amin

Nurul Husna Mohd Hassan said...

moga ada keajaiban yang berlaku.. amin..

Mrs Velentine said...

semoga mereka sembuh,.amin

kay_are said...

semoga masing2 diberi kesembuhan.. amin..

ayut said...

semoga mereka semua dpt bersabar dgn dugaan yg menimpa..doakan yg terbek bt mereka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...