Tabung Masa Depan ...

Monday, October 22, 2012

Kisah Amar Asyraf Yang Bikin Orang Keliru

Cerita ni sebenarnyer, cerita minggu sudah
Tapi tak kisahlah
KA pown, bukan kenal sangat dengan si Amar ini lah
Cuma nak kongsikan cerita kisah keliru KA jugalah !
Uols tak kenal dia pown, xpelah
Ada KA kisah!


KUALA LUMPUR: Pelakon baru Amar Asyraf mengakui sering disalah anggap oleh segelintir pihak yang menyangkanya sebagai pelakon Amar Baharin atau Ammar Alfian Aziz kerana persamaan pada pangkal nama mereka.

Amar atau nama sebenarnya Amar Asyraf Zailuddin, 26, berkata, keadaan itu berlaku kerana populariti nama Amar itu yang terlebih dahulu “dibawa” oleh dua aktor tersebut.
“Saya akui orang ramai masih tidak mengenali siapa Amar Asyraf. Banyak pihak sering keliru dan tersalah anggap kerana mereka sangka saya adalah Amar Baharin atau Ammar Alfian Aziz kerana persamaan pada pangkal nama kami.
 “Namun, saya tidak berkecil hati kerana maklumlah saya orang baru dalam bidang lakonan berbanding mereka. Cuma, saya berharap selepas ini orang ramai akan menyedari kewujudan saya,” katanya ketika ditemui mStar Online, baru-baru ini.

Bekas graduan Akademi Seni Budaya & Warisan Kebangsaan (Aswara) ini berkata, dia masih berdepan kesukaran untuk menonjolkan diri selepas hampir dua tahun menceburi bidang seni.
“Saya pun tidak tahu di mana silapnya kerana sampai ke hari ini, saya perhatikan populariti itu agak perlahan dan susah sikit.

Uols kenal dier ?

Sebenarnyer, bukan si Amar ini saja yang buat KA keliru. Ini ada retis2 yang lain juga, yang kekadang buat KA confuse juga antaranyer :

Compius antara pemilik nama & suara  :
 ALIFF SATAR

ALIFF AZIZ


Confuse juga antara pemilik nama dan suara :
KATY PERY
CHRISTINA PERRI


Dan terkadang confuse juga dengan suara milik :-
AWIE (WINGS)
AWEERA


So, pendek kata dan realitinyer, ada perkara2 dan benda2 dalam hidup kita yang kadang2 bikin kita keliru. Satu perkara biasa.  Tapi, KA benar2 confirm yang Aliff Satar, bukan adik beradik Pak Aziz Satar ! Dan mana2 retis yang baru nak naik tu, kalau boleh cari2lah identiti tersendiri.............  Jangan marah ha,  nanti kena jual da!

( gambar2 credit to google image )

44 comments:

Mrs Velentine said...

MV kenal amar ni...

Anum said...

oooooo

Anisa Anuar said...

amir amar niyg pernah berlakon cerekarama aku mahu terbang...

thebinipolischeritha said...

Hahahaa.. betul2! kadang2 dlm terkeliru tu pun ada hikmahnya..ye dop? hehehee....

Kakcik Nur said...

Suara Roy dari kumpulan Kapilla sejibik macam suara Awie...

SURIA AMANDA said...

dulu minat artis..la ni kureng la..

wantie said...

tengok sampai rapat ke PC pun T tak kenal mamat ni. tapi kan...

betullah alif satar & alif Aziz tu memang suara dorang nak sama je.


ALoNa CintamaniszLite said...

tgk muka amar asyraf tu penah ler tgk muka dia dlm rancangan melodi ke...galaksi ke...kan..hehe..

Tp masalahnya....sy pn tak kenal 2 lagi artis nama amar yg dimaksudkan tu, hehehe..

Zura@Iwan said...

kita pun x kisah...x amik port sgt retis2 ni..haha

kay_are said...

rase nye tak pernah denagr lagi pasal amar tu.. pelakon baru kot..

Aishah Jahirah said...

kenal muka...nama xtaw..alif aziz n alif satar tu mmg selalu terkeliru..

LydSunshine said...

Awie dgn Aweera tu suara hampir2 tapi rupa mmg lain. Alif yang dua org tu saya pun slalu terkonfius KA.

:: Mrs.Eady :: said...

sapo plak niii?

Kazman / Sue said...

haaa3x... tapi kan yg awie tu jangan la konfius.... suara awie tu trandmark dia tetap sama..... tak leh ada yg sama....janji rocckkk....

Nur farahiza said...

macam kenal amar nie , dye penah dengan abby abadi ke ? ehh salah org erk

Pn. Sheila@CC said...

Ammar Asyraf tu berlakon dlm citer apa ntah... pernah perasan nama dia kt tv...

lieyalatif said...

alamak kite tak kenal la die KA...

LiYa HaNiF :: said...

tengok rupa mmg pernah tgk cter lakonannya.. tp nama tak tahu hehe

Cik Awin said...

oo...amar ni..kenal cz selalu gak tgk dia berlkon...cuma x tau nama dia je ;)

rieda_ffya said...

x kenal pon amar asyraf tu..pelakon baru erk..cite ape/

yan's cottage said...

yan tak kenal amir nie....amir khan memang kenal he heeee......

Mooniqueen said...

Aah la ramai sangat artis nama ammar skrg....
mQ kenal ammar yang berlaku cerita yg Ada mila af tu je...

Tihara said...

as salam

tak kenai lansung tp good luck for him :)

hazwan hairy said...

haha kenal je dorg tuh..

Romeo Laut said...

Rasanya Awie, jarang2 sangat nak terkeliru. ^_^

maszmadi said...

ada yang kenal n ada yang x kenal. tapi kompem artis ketiga2 amar tu masz x kenal.. huhu

Papa Mifz said...

tak pernah tau pasal kewujudan artis nih...huhu

azievee said...

Perasan kewujudan amar nie dlm bidang seni...tp bab nama mmg konfius....hehehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ooo amar ni kenal...dh tgk banyak gak drama yg dia belakon

Dunia Wilma said...

Kadang2 Wilma pun confuse...
Nama lebih kurang jak semuanya :-)

Si Matatajam said...

M tak pernah la konpius lg buat masa kang ni..kenal lg depa semua tu..

Mummy GreenyHouse said...

hahah...part adik beradik aziz satar tu mmg confirm la kan! :D

Myra Jay said...

A'a, MJ pun kekadang keliru jugak dengan Alif satar dengan Alif Aziz,
Awie dengan Aweera pun penah ada kontroversi kan.

Haryati Faizal said...

keliru jugak kdg2...hihi

Anonymous said...

agak2lah awie ngan aweera pun x tau beza.....

Kesuma Angsana said...

Awie & Aweera ni bukan rupa tapi SUARA mereka seakan2 same kdg2 .

Anis Sofea said...

Haha, sekarang ni Amar Asyraf dah agak terkenal sikit sebab cerita Setia Hujung Nyawa ! ^_^ *menyebok kejab

Anonymous said...

classmate saya masa skolah menengah dulu.... x sangka minat dia dlm bidang lakonan masa skolah berjaya dia bawa smpai skrang.... syabas sahabatku!!!!

Masya said...

nama saya masya tp hanya diblog sahaja.. selalu org keliru ingatkan saya ni blog masya retis tu hahahaaha.... hadoilah..

Anonymous said...

Kenal laa amar asyraf. Hehehe.

Anonymous said...

Kenal laa amar asyraf tuh. Hehehe.

Momo said...

tak minat amar asyraf..setia pada nazim othman..hahahaha

Che Rosliza Che Mat said...

memang keliru...

Eraz Fadli said...

Agak2 orang keliru lagi tak sekarang? Lepas Setia Hujung Nyawa, dia senyap je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...