Tabung Masa Depan ...

Monday, October 29, 2012

Kisah Pagi Di Sekolah Adik - Part Two

Ok, N3  yang ini sambung citer PART ONE   minggu lepas tu
Ada majlis Konvo & Anugerah Pra Sekolah si Bongsu
Macam biasa dia masuk acara berlagu2
Hooray2 dari Allahyarham Sudirman tu!
Walau dia x berapa nak suka baju, yg a bit seksi for her tu ..
 

Tiba acara penyampaian Sijil Tamat Sekolah
Bersusun & berbaris menunggu giliran lah
Si Bongsu KA dah tak menyempat2 dah
Nak buka dalam beg cepat & tengok apa hadiah
Yang telah diberi Cikgu Puan Siti Zubaidah

Segmen pakaian beragam pun turut disertai
Dia sendiri pilih nak jadi Puan Doktor Ini
So pemenang2 yang dipilih nanti
Cuma ada 10 orang dari lebih 25 yang menyertai
Semuanyer memang hebat2 belaka ni

Bila diumum ada Anugerah Khas pula
KA tak lah nak beria2 
Tapi memang tak pernah menjangka
Si Bongsu akan berjaya merangkul dua
Serius KA tak pernah jangka!

Satu ANUGERAH KEDATANGAN PENUH & TERBAIK
Siap boleh cakap, Umi, memang tak sangkalah Adik
Kedua untuk ANUGERAH ULAT BUKU cilik
Boleh tanya lagi, Umi bangga tak dengan Adik! 
Hati terharu sambil jawab, mestilah Umi bangga wahai Adik!

Pakaian beragam memang KA tak harapkan
Untuk dia mencipta kejayaan
Tapi tak sangka, berjaya juga di tangga ke Enam
Satu Piala saguhati utuk pakaian beragam
 Sudah pun berada didalam genggaman!

Lengkaplah  sudah 3 piala
Di bawa adik pulang dengan ceria
Siap2 bernyanyi2 lalalala dalam kereta
Sesungguhnya sebagai ibu, KA sangat2 bangga
Dan serius kala itu, ada air hampir menitis di hujung mata


( Happy time bersama kawan2 )

Wahai anak2 permata hati
Ibu mana yang tak bangga sekali
Bila anak2 berjaya begini
Doa akan terus dipanjatkan lagi
Dan moga kejayaan tak akan mengalpakan diri !

Buat anak2 Umi sekalian
Teruskan melakar lagi kejayaan
Untuk Along, Angah & Adik kesayangan
Umi sentiasa doakan kecemerlangan melingkari hidup kalian
di dunia & akhirat, insyaAllah, sama2 kita Aminkan!

Sungguh benarlah kata2 pujangga
Kejayaaan anak2 walau sekecil mana
Harus kita hargai dan berbangga juga
 Dapat jua mereda duka lara yang masih bertapa
Dalam jiwa yang sedikit bertukar bahagia!

( TENGAH GIGIH NAK MEMBALAS JEJAK NI )

46 comments:

SYANI said...

Cepatnya hari anugerah. Anak saya minggu depan lak.

mama aryan said...

mesti la rasa bangga kan KA bila tengok anak2 dapat anugerah mcm tu..
bagus adik dpt anugerah kedatangan penuh & terbaik,pastu mesti rajin baca buku ni kan..

Mrs Velentine said...

wah banyaknya dia dapat,..tahniah

Ira said...

3 anugerah adik dapat. Mesti la adik suka kan.. TAHNIAH adik !!!!!! Terus kan kecemerlangan mu.. :)

ummuaidan said...

tahniah adik..semoga terus menerus dpt byk anugerah lg dimasa2 hadapan..banggakan ibu yerr...

mummY daniSha said...

congrat kak...tuk kejayaan anak2....=)

BERT said...

comelnya bbudak2 nni dgn baju masing2.. gaya habehh..

mesti bangga mamanya anak dapat piala lagi.. tahniah2

AnneRaini said...

walau cuma anugerah tadika tp sbgai mak seronoknya tak terkata...sy pulak tak sabar tunggu anak masuk sekolah..hehe

Mrs Lurve said...

hebatlah anak2 KA..tahniah!!

azievee said...

Tahniah untuk si adik...comel budak-budak berpakaian beragam...anak saya minggu nie ada persembahan bollywood gitu...

ieda said...

alah2 comel adik ;)
budak2 kalau masuk acara macam nie nampak cute je kan KA .. ;)
lucu lak tgk
anak2 saya yg sek belum layie .. zahrien je ;)

aizamia3 said...

tahniah.. ;)

rieda_ffya said...

tahniah si bongsu KA...semoga trus cememrlang ye..

fiza said...

Wah...tahniah adik. Tahniah untuk KA juga.

Jna marcello said...

BESTTTT NYE! DLU MASA NA TADIKA SMUA ACARA NA SAPUUU! *TAMAK KAN? HEHEH
CUTE ANAK KA MCM MAK DYE!

Zura@Iwan said...

tahniah pada ank bongsu KA...bijak dia..

Ratu Hatiku said...

Seronoknya KA...best betul tgk gelagat anak-anak kan.. :D

Nur farahiza said...

comel comel laa semuanye too kA

Asmar Arafad said...

comei2 la KA

ummiross said...

Tahniah KA,tahniah 'adik' yang petah dan cerdik tu, seronokkan KA, dapat melihat anak2 melakar kejayaan..

inazamri said...

tahniah dpt piala sampai 3 anugerah tu.tingat masa pakaian beragam masa tadika dulu saya dpt no.1 ..pakai pakaian ala2 cinderella/snow white hehehe.Dah tak byk tadika skrg adakan majlis yg ada acara pakaian beragam mcm ni.

hazwan hairy said...

comelnya..haha..suka tgk gmbr yg atas skli tu...

izan mama mia said...

seronok tgk gelagat anak2..umph...cepatlah besar mia...

JunAina said...

Tahniah KA...kecil2 dah ada bakat untuk jadi anak yang berjaya.

Senang hati tengok anak2 yg macam tukan. Hilang letih.

Orga said...

wow...terernyer, sekali menang sampai 3 adiah, tahniah adik yer :)

MystoryPic said...

hahaha... chomel nya dgn baju ala-ala pop yeyeh tu...

Tahniah gak pada Adik bolot hadiah

Zie said...

wah bestnya adik dapat bnyk hdiah.. tahniah dari aunti

Bicara Kak Noor said...

tahniah KA utk anak KA yg merangkul dua anugerah khas dan satu saguhati semoga berjaya lagi ditahun depan mesti mummy ada hadiah lagi utk adik kan......

Papa Mifz said...

hebat la si bongsu akak....:)

adyna said...

comey2 je dak2 nie..adib thn nie tumpang je.sebab 4thn.so tak de ler konvokesyen..tak sbr nak tgk dia menjoinkan diri ;)

Nur-nba said...

Tahniah buat si bongsu.. Bolot 3 anugerah sekaligus.. Tentu bangga ibunya... :)

Noraziha said...

Wah, sampai 3 piala adik bawa balik ye..die bangga, umi lagiii bangga. Kalo saya pun akan rasa apa yg KA rasa. Tahniah ye, dik.

potia casadelarossa said...

wah!!! menarik entry mcmni... tahniah yer dik

kaishin said...

tahniah utk adik :)

mselim3 said...

Tahniah untuk anak..KA tu, moga berjaya di dunia dan akhirat...amin.

pls:Ibu mana x menitis air mata melihat kejayaan anak...saya pun terharu gak...

Pizli Mat Wazip said...

Hahahah tahniah2.. :D

Suraya Baharun said...

tahniah adik dan untuk KA juga...saya pun tumpang bangga...:)

syiela said...

tahniah adik... sungguh kita terharu kan bila anak-anak berjaya :)

ayut said...

ank2x pasti lbh smgat kan klu ibuayah ada memberi sokongan dgn stiap bnda dyorg bt...tu adik sukses slalu sbb KA slalu bg sokongan :) tahniah kat adik...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tahniah..best kan tgk kejayaan anak2 :)

lynn kamarul said...

tahniah sis, sejuk hati kan tgk anak2 bjaya dlm pelajaran .. insya Allah kan mbesar sebagai anak yg solehah

Atia Adina said...

amboi....ulat buku

9n0L4 said...

kat sekolah sini, esok baru pra nak konvo. hee. mesti seronok. ;)

hnahdy said...

seronoknya zaman kanak-kanak ni.. xda masalah. :)

C'Jai said...

tahniah adik..sekolah esok..sah2 adik bukan kumpulan murid LINUS mahu punLINUS TEGAR... ciri2 murid pintar dah terserlah....;)

Nurfara Hani said...

comelnye budak2 ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...