Tabung Masa Depan ...

Wednesday, October 10, 2012

Memang Labu Gergasi Gamaknyer Ni

Buah Labu ni, walau banyak yang kata berangin dan tak elok dimakan selalu sangat,  tapi KA memang suka, lagi2 kalau dibuat pengat or kuih koci.  Paling2 best kalau masak gulai lemak cili padi dicampur ketam.  Sedapnyer, bila labu tu masuk dalam isi2 ketam tu. Siap hirup lagi!.  Sampaikan family KA satu masa dulu, pernah tanam labu sendiri dan makan sampai x tak larat dah.  Pucuk2 labu ni pown sedap juga tau, kalau tahu cara memasaknyer. Bila asyik dok pulun labu sampai x larat nak telan dah, siap sedekah kat jiran2 pulak lagi tu. Kenangan betul !.  

Tapi yang ini, serius memang KA tak pernah tengok.  Betul2 giant size labu !

 DANIKA STARR bergambar di tepi buah labu bapanya.


TELUK HALF MOON, California - Seorang petani dari Oregon, Thad Starr memenangi pertandingan buah labu paling berat di sini kelmarin. Buah labu milik Starr, 45, itu seberat 805 kilogram.

Ekoran kemenangan itu, dia memperoleh wang tunai berjumlah AS$10,650 (RM32,700). Menurutnya, dia mahu menggunakan wang tersebut untuk membawa keluarganya melancong ke Disneyland. - AP

Kalaulah  kat Malaysia ada pertandingan macam ni, KA nak juga cuba2 tanam labu semula. Tapi sebelum tu, nak juga tanya dulu, pakai baja apa leh besar giler cam ni ye ! He He He


51 comments:

Norain Ujang said...

Hmmm baru tadi makan pengat labu ngan cekodok labu... nyum nyum sedap....

Rai Ourkizuna said...

rasanya memang ada spesis labu yg boleh membesar macam ni..

saya pun suka labu..paling suka buat bingka..ada org panggil bengkang.. ada org panggil kuih bakar..hehehe..

yan's cottage said...

mak oiiii...!!!!!besak gila labu tu....
kalau macam nie buat kenduri sekampong baru habis he heeee......

BERT said...

mak ai gedabaknya. ksnduri masak lemak labu bes ni

Anum said...

perggggggggggg besarnya

Pizli Mat Wazip said...

Saya suka labu masak lemak dan apa kuih yang dibalut daun pisang tu? Ha lepat, lepat labu :D

Leeza dayasari [santai leeza] said...

besau der.....

AnneRaini said...

Ini makan sebulan pun tak habis ni..

Zura@Iwan said...

tu dia...mmg gergasi labu ni...

sy pon suka mkn labu..tp jarang gk le...

#kasi irfan mkn labu gk..tp b4 tu..rebus ngan halis..takut angin kan..

Masz Sidek said...

besarnye... tak terhabis mkn ni...

Nor Zilla Sensei said...

haha..memang sesuai untuk buat majlis halloween labu ni

Ira said...

wahh.. besarnya labu dia tanam.. cemana la nk angkat tu ye..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

wah.. besar sungguh labu ni..

sisdee said...

mgkin tanah dorang pun main peranan gak dan labu nie mmg sedap buat masak lemak hahaha

eza miza said...

boleh buat kenduri pengat ni kalo KA buat... hehhee

nur anis said...

wow..bolwh buat lauk untuk setahun ni...

rieda_ffya said...

wahh...satu kg x habis makan ni

Dunia Wilma said...

Besarnya ^_^
Ini nak makan sebulan pun cukup...

Saya Disini said...

besarnya...labu betul2 ke ni...

ayut said...

mmg besar sungguh la labu ni...ayut suke mkn klu msak lemak je kot...len xtau pulak

kiera'sakura said...

besarnya klu kenduri tue pakai sebiji je hihihihi

wantie said...

hmmm... besar gabak labu ni.

saya pun suka makan labu. kalau pucuk labu tu rebus wat ulam. perghhhhh... terbaik

beta kupu said...

wah besarnye...terkesima jap...hihi

syiela said...

tu dia... kalau masak boleh makan sekampung ni

faraherda.razalan said...

Wow! Sebijik je da boleh jamu org kat kenduri kawen....

Daddy Ziyyad said...

Di US mmg banyak spesis labu giant macam ni..hehehehe...dan dibuat pertandingan..peliknya kat Malaysia, susah nak jumpa labu giant.

♥ Wina ♥ said...

fuh! nak tanya gak ape 'rahsia' dia dapat labu sebesar nie ehehehee

errr lama x makan labu!

Atia Adina said...

besarnya.....besar giler.....saya bayangkan boleh ke makan???mesti kulit dia tebak & keras

zaza nizam said...

camne la nak potong labu ni...
ngeee~~

Suraya Baharun said...

besar nye...

cHeRyNa PiReS said...

KA...labu ni sebenarnya adalah makanan utk mendatangkan kegembiraan. Itu sbbnya org tua2 selalu hidangkan pada waktu kenduri arwah dan sebagainya.

Sha suka...tp tak boleh makan banyak sbb kita kuat kentut:P

:: Mrs.Eady :: said...

bleh share 1 kampung!

LydSunshine said...

Bapak besar labu ni. Satu kampung makan pun tak habis ni. KA, mungkin dia guna baja hybrid ni.

ALoNa CintamaniszLite said...

mak aii...besarnya labu...leh buat kenduri ngan lauk pauk, kuih muih berasaskan labu ni, huhu..

Tuan labu ni suntik steroid per kat buah labu ni, hehe

dhiashahida said...

hamboii..besaqnya....semput ida tgk...mmg labu yg subur la gamaknya..erkk.:)

hainom OKje said...

He....he... setahun makan labu ni tak tentu habis lagi!

hazwan hairy said...

besarnya....haha

hazwan hairy said...

besarnya....haha

IntaNBerliaN said...

wah besarnya labu ni...

NoEn said...

waa...besarnya

Nazayiena said...

Besarnya labu nie,sedap masak bingka.

Momo said...

perghh..setahun pun tak abis KA..

Mrs Lurve said...

memg besar btl tue, agaknya wat kenduri satu kampung pun belum tentu habis

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mai aiii besonyer labu tuh....7keturunan pun xabis makan pa wakakakaka

Si Matatajam said...

Besaqnya.....bleh wat kenduri serawa labu untuk makan satu kampung ni...

Ema Blog said...

teringat citer mr.bean kartun tu..hehehe

wan nurul hezrina said...

mak aii..nie bleh buat kereta cinderellanie.hehe..

mau angkat pakai tren nie.

shinji izac said...

ooommmaaakkk... wat gulai labu tuk satu kampung pun lepas ni :P

C'Jai said...

mak ai..KA...besar gedabak...heee..

Mrs Velentine said...

mak ai..besar giler ni..

izan mama mia said...

adeh..beso kan main...boleh masak makan 3 kampung ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...