Tabung Masa Depan ...

Sunday, October 21, 2012

Sajak Hari Minggu Seorang Aku

Bila hari minggu
Bukan cerita berlagu merdu
Tapi tentang kerja yang banyak menunggu
Yang nak dibereskan satu demi satu

Bila hari minggu
Mengemas segala yang tertangguh seminggu
Termasuk kain2 yang tak habis berlipat tu
Aduhai memang kekadang tak larat sangat2 aku

Bila hari minggu
Bukan hari boleh bersantai2 gitu
Kekadang kerja2 yang masih tak habis tu
Terpaksa bersambung ke lain minggu

Ini cerita aku di hari minggu
Mungkin tak sama dengan cerita kamu
Apapun kita layan2kan ajelah semua tu !
Dari terus tertangguh minggu demi minggu
Jomlah kita mulakan satu persatu dulu..............


Nota kaki : Semangat tu! Walau ATM kalah 3 -2 dengan KELANTAN malam tadi tu.....Aduhai  !
 

29 comments:

Aishah Jahirah said...

hari minggu xde nak santainye juga..hehee ada je urusan gak...:)

ieda said...

ye lah kak ..
kerja rumah menanti bila hujung minggu
bukan boleh duk senang lenang punn huhuu

MystoryPic said...

sedap lak baca pantun tu

rieda_ffya said...

wah KA...siap ngan sajak di hari minggu yee..

Acik Erna said...

Asssalam KA tertarik acik dengan sajak hari minggu ni

mama aini said...

assalam KA..padatnya jadual hari minggu KA..

Jna marcello said...

WAHH~ TEBAIK..NAK KATE PANTUN PUN BUKAN HEHEHEHHEKREATIF LAA KA NI..MCM2!!

Rasp said...

lebih kurang jer hari minggu kita...
nak kena settlekan kerja rumah....

yan's cottage said...

salam KA....
bukan main lagi KA nie....siap bersajak2 lagi tu.....ha dengar yan punya sajak pula......
bila hari minggu
hari yang ku tunggu2
enam hari penat berkerja
hari minggu hari bersantai saja

Sham said...

Salam kenal...
Hari minggu,hari utk basuk kereta gitu...
Tp dr pagi hujan turun menderu2...
Tak jadila pulak hu hu hu...

m.u.l.a.n said...

bila hari minggu,
masing2 haru biru,
agenda mu, agenda ku..

zulaiha megat said...

kesian nya KA..pelan pelan kayuh yer..

KY said...

eemmm...org perempuan ni, he minggu ke tak ke, tak bl berehat...kerja sentiasa menunggu kan? apa2 pun selamat hari minggu KA heeee

Haryati Faizal said...

samalah KA, ari minggu sm cam ari keje, bezanya..ari keje kat opis, ari minggu kat umah...time tu lah nak sudahkan apa yang tertangguh...kain baju, kemas umah...mcm2 lah...

kasihredha said...

hari minggu adalah segala2nya
semua nak buat..dlm satu hari :)

eita said...

hari minggu biasa masa untuk bersantai...tapi tulah hari minggu lah keje berlambak2 kan...

Nur-nba said...

Biasalah tu kak... Adat bertanding.. Tak berapa minat bola.. tengok gitu2 je..

Bila hari minggu memang banyak urusan rumahtangga yg perlu dibereskan.

nur said...

kata orang pelan pelan kayuh.. nanti sampai a KA

Deq's Qienz said...

Wahh terbaekk la sajak KA..xper sis atm kalah bermaruahh..puas hati tgk gmes diorg tuh..diorg mmg terbaekk la

Maisarah Azmi said...

wah, bersajak nampak KA ..KA penyokong ATM eh?

Noraziha said...

Sajak hari minggu bg ibu yg berkerjaya.
takde nak rest2 walaupun cuti ye KA

Cik Aini said...

ini pun cerita seorg aku
belum mnjadi seorg ibu
sibuknya bkn hnya di hari mggu
tp setiap masa setiap waktu..
hahaha
ok x akak sajak ni?
kira boleh join la kan :)

adyna said...

hehehe sesekali ak rest minda dgn luahan sajak..terbaik la KA :)

Mrs Velentine said...

mmg sama jer rutin kita kak..tetap semgat walau ATM kalah..huu

mama aryan said...

bagus sajak tu kak..kena juga dgn saya..hehe

izan mama mia said...

wah...nampak sangat bz kan..

eB said...

dpt jerk result shah trus ttp tv. bygkan...hik3...

Zura@Iwan said...

pandai KA cipta sajak ye...

# sy masa sek dl cikgu sll srh sy bc sajak..hehe

kay_are said...

tak tengok pun sebab bukan perak yang main.. huu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...