Tabung Masa Depan ...

Thursday, October 18, 2012

Share Petua Redakan Panas Badan

Biasalah bila badan kita panas, sakit2 lain pun mulalah menyinggah. Sakit kepala, lemah2 badan.  Kadang2 selera makan pown hilang. Selalunyer KA minum air kelapa muda je untuk redakan panas badan.  Then, terjumpa petua yang ini pula.  Sharekan sama2 ye!


Pinjam google
1 Gelas air kelapa muda
1 biji kuning telur ayam
1 sudu madu asli

Campurkan air kelapa muda dan 1 butir kuning telur ayam. Kacau hingga sebati. Masukkan madu dan dikacau.  Dan bolehlah diminum selalu!

InsyaAllah, hanya berusahakan!.



Nota kaki :  Sambung BW kejap lg. Bereskan keja dulu ye!

37 comments:

Anum said...

good one

Chic Na said...

kelapa campur telur? mcm ngeri je nak minum. huhu.. tp baik utk sejukkan badan ye.

Mrs Velentine said...

tq for info

wantie said...

ya betul... memang penawar kepanasan badan adalah air kelapa. selalu amalkan.


tapi kalau baru lepas pantang, mak tak bagi minum. takut kembang katanya. hikssss

AnneRaini said...

errrr...tak lalu nak telan telur kuning tu...

♥ Wina ♥ said...

errrr saya x brp suke air kelapa tp sekali sekala boleh la..

Haryati Faizal said...

tq sbb share tips ni KA

Cik Saila said...

thx akak sbb share :D

Kakzakie said...

Kalau kakak minum air kepala nak sedap KA hihi... tak sangka campur madu dan kuning telur dah jadi penawar..

Sue-Rya Qistina said...

suka air kelapa.
tapi tang telur kuning tu yg buat saya rase pk 3-4 kali nak minum ke taknak. hehehe

kiera'sakura said...

erkkkk bab telur tue yg rasa x mampu hihihihi

lieyalatif said...

alamak KA..extremnye sebab ade telo ayam mentah tuuuu....salmon mentah lieya suke mkn, tapi kalo yg ni mau terkulat2 nak abiskan nie heheheeheh

yan's cottage said...

petua yang menarik......selalu panas badan minum air badak je.....

Ira said...

Air kelapa muda juga bagus utk buang toksin dalam badan.. :)

Anisa Anuar said...

leh try ni =)

sal ya said...

ingatkan minum air badak je hilang la panas. ada petua jugak.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wani pun minum air kelapa muda...nice petua kak :)

Kancil 8349 said...

petua yang bagus

Rasp said...

bagus tul petua nie..
tq for sharing...

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

sini pokok kelapa pun x der
semua dlm tin siam mari :(

ieja amieja said...

selalu air kelapa muda cmpur garam seketul je buat penawar..x tau g leh cmpur telur jg madu..blh telan ke??btw thanx 4 info leh cuba kan klu nak tau

itmeMawarPutih said...

campur madu tue ok lg, yg telur tue rasa mcm x blh jer. uhhh`

Aishah Jahirah said...

kuning telur....oh tidak...

fiza said...

Petua utk panas hati ada tak...hehehe...thanks kak.

rieda_ffya said...

best ke KA campur kuning telur..

syiela said...

kat kg minum air kelapa muda tu je akak ayaq nyoq

mama aryan said...

minum air kelapa sedap..tp telur kuning tu mcm x best la pulak hehe

deena said...

Suka air kelapa je.. Telur tu klo campor rasa xtau cmna kn... Hihi...

rossy sweety said...

KA : klu dah campur telo dlm tu , tak lalu arr nak minum...

ct rahani said...

minum air kelapa ok lg KA.. tp nk campur ngan telo mentah tuh rasa x tertelan kot.. huhu..

mummY daniSha said...

x pena dgr lg...tp air kelapa memang bagus kan..byk petua yg gune air kelaapa

Mia Liana said...

bagusnya petua ni... nanti nak cubalah...

IntaNBerliaN said...

thanks KA sbb kongsi petua ni.... sy biasa minum air barli je..

IntaNBerliaN said...

thanks KA sbb kongsi petua ni.... sy biasa minum air barli je..

Mrs Lurve said...

kalo minum air kelapa je bolehla, tp bila bab campur telur tue..aduhhh...susah rasanya nak telan

C'Jai said...

campur telur kuning tu yg tak tahan tu...

Nurfara Hani said...

yang saya tahu air kelapa je. tak tahu pula kene cmpurkan tu semua. btw, thanks..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...