Tabung Masa Depan ...

Monday, October 22, 2012

Tak Sabar Menanti Matahari Esok

Pejamlah wahai mata
Walau hati masih mahu berbicara
Tak sabar menanti esok menjelma
Kerana esok adalah hari yang istimewa
Memang sungguh2 istimewa

Lelaplah wahai mata
Walau hati di dalam kata tak bisa
Tak daya menahan gelodak jiwa
Kerana esok dinanti penuh nyanyian lagu gembira
Dan riang ria

Andai dipanjangkan umurku
Dapatlah esok kita bertemu
Untuk bercerita dan berlagu kisah baru
Yang pasti esok memang sangat ditunggu2!
Oleh seorang aku!

Dengan lafaz Bismillah
Ku atur perlahan langkah
Beradu dulu merehat lelah
Menanti cerita esok untuk terus kuredah !
Sebaik mungkin, InsyaAllah

20 comments:

paridah said...

wah...puisi yg sgt indah...trbuai mbacanya

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

pandai akak karang puisi :)

boni kacak said...

hmm.. terpesona jugak dengan puisi ni..

MystoryPic said...

KA... saya tak sabar nak tunggu HARI RABU... nak balik kg, RAYAAAA

Sue PeLik said...

ka dah nak beradu dah ker??? huhuhu

anitaare said...

sabar2..apa yg istimewa tuuu?

Ujie said...

Apalah yg istimewa tu ya KA..
Slmt mlm!

eita said...

selamat menanti hari esok

mama ju, said...

Salam sejahtera
Memang pandai bermadah dia...
tak sabar juga nak drg cerita esok!

C'Jai said...

Selamat beradu KA..

Chic Na said...

sleep well KA. esok sambung cerita k. ;)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Baca puisi ni trgt ms kecik2.. Mlm yg x lena tido msti mlm raya,hr prtma buka skolah.. Slh 1 sbb x sbr nk pkai baju baru.hahahaha

Si Matatajam said...

Gud nite KA..M masih lg tgh gigih bls kunjungan kengkawan...

adyna said...

ku menanti KA ..berbakat KA :)

Mummy GreenyHouse said...

Assalamualaikum KA :)
mmg best sajak ni..

Aishah Jahirah said...

apa yg istimewa hari ni tu....

kay_are said...

semoga hari ini lebih baik dari semalam ye =)

Mrs Velentine said...

puitis juga Kak ni yea

Mrs Velentine said...

puitis juga Kak ni yea

Boo said...

Assalamualaikum...
sheila rindu nak berpuisi cam akak juga! bestnya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...