Tabung Masa Depan ...

Wednesday, October 31, 2012

Type TUJUPAKALE Dulu Sebelum Mula Kerja Hari Ini

Walau mungkin ramai yang pernah baca, KA tetap nak kongsi cerita ini juga !

TUJUPAKALE


Suatu hari di kedai mamak, seorang lelaki bertanya kepada seorang mamak yang bekerja di situ..

Hasrul : dey mamak apa password WIFI kat sini?
Mamak : apa WIFI??
Hasrul : ini kedai punya internet la..
Mamak : Ooo..itu macam kalu, password dia tujupakale jugak
Hasrul : hah??
Mamak : “tujupakale..!”
Hasrul : Apa tu..??
Mamak : Aiyoo..awak tanya passwordkan... tujupakale la..
Hasrul : Password dia tujupakale..!
Mamak : ya... tujupakale

Hasrul pun menaip T.U.J.U.P.A.K.A.L.E. (ternyata salah)

Hasrul : dey, mamak apa password dia??
Mamak : tujupakale la…sudah tanya banyak kali jugak..aiyoo!!
Hasrul : kau bagi salah la, tu yg aku tanya balik
Mamak : mana ada salah..tujupakale
Hasrul : tak boleh la dey!!
Mamak : boleh la…
Hasrul : ko datang sini tengok aku taip..(mamak tu pun datang) kalo tak boleh kepala ko aku tuju!
Mamak : aiyoo abang jangan marah la..awak satu kali saya tengok (Hasrul pun taip)
Hasrul : ko tengok aku taip T.U.J.U.P.A.K.A.L.E… tengok, mana dapat!!
Mamak : dey, abang mari sini saya taip..awak kasi tekan salah butang jugak..
Hasrul : eh, ye ke…kau tekan la
Mamak : ini macam tekan la 7777
Hasrul : “ini TUJUH EMPAT KALI..!!”
Mamak : betul la saya cakap tujupakale..
Hasrul : %@$#@%#!!!!….

 ( pinjam google )
Kredit Cerita Here 

40 comments:

MizzTina said...

hehehe..dh bc sebelum ni, kelakar.. klu akak nk tau, no fon sy pun tujupakale.. kebetulan sama lak.. kehkehkeh

ummuaidan said...

hahaha..lawak giler KA .thanks for sharing...

Anum said...

layaannnnnnnnnnnnn

Rai Ourkizuna said...

hahaha..payah nak pahamm..

Herma Julianny said...

haha!!
lawak la....
dapat buang stress study..=p

fiza said...

Dah pernah baca. Memang lawak ☺☺

Cik Saila said...

hahahaha..lawak pepagi ni KA :D

AnneRaini said...

hahahaha..lawak2.

nur anis said...

haha..santai pagi..

Cik Puan Izan❤ said...

pernah baca ni...hahaha...mmg lawak

Kancil 8349 said...

lawak...lawak...

Mieya Atiera said...

haha. lawak betul.

Rasp said...

hehehehehehe.....

faraherda.razalan said...

Hehehehehe....ini lawak dlm blog kelakar tu kan?

::NureeN:: said...

kahkahkahhhhh....
7 4 kali daaaa

adyna said...

itu lidah kalu ada pelat jugak hehehee..

hazwan hairy said...

hahahahhahah ngek!

NM03 said...

hahahaha

mamak tu sleng british!

Mrs Velentine said...

hahaha..bengong

Sue-Rya Qistina said...

hahahahaha..agak lawak di situ!
terkekek2 saya gelak ni tau

Cik P.A. said...

hehehe...lawaknye cite nie...mmg sah2 la silap sbb xfhm kan...

baby comel said...

sungguh betul tujupakale tu.. hhaha,

Mrs Lurve said...

dh pernah baca nie, tetap nak gelak jgk hahahahaha

cHeRyNa PiReS said...

Hahaha. Dah pernah baca tapi kenapa dia macam cite P.Ramlee eh? Masih lagi gelak dan rasa nak terkucil pun ku tahan Jebat:)

aizu's life said...

hahaha.. tujupakale.. ape punye teruk la pronounsation mamak tu..

aku HaniAsyira said...

penat mcm ni.. dey, tara paham lah.. haha

hainom OKje said...

he..he... maksud tak sampai rupanya KA

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hahahahaha mmg kelako xhengat ni

Si Matatajam said...

Ha ha..pernah gak M baca ni...slang dia tu lain benar bunyinya tu...hi hi..

N.Aima K said...

ni siapa yg x faham ni? kahkahkah

wan nurul hezrina said...

aduhhh tepuk dahi sambil hentak2 kaki..mamak yang pelat!

kay_are said...

sabar je r.. cakap ngan mamak ni memang menguji tatabahase sikit.. huu

Jna marcello said...

hahahaha *gelak terguling!!

mama aryan said...

hahaha..lawak2 saya tak penah dgr lagi lawak nih

Nazayiena said...

Hahaha...apalah mamak.

Nur-nba said...

Sabor je lah.. B-)

sal ya said...

:D

ayut said...

dgr btul2x len kali..tujuh 4 kali..hihihihi.apa la mamak ni

Nurfara Hani said...

klako betul la.. haha:)

C'Jai said...

Senyum..tak perlu kata apa2....

T u j u p a k a l e .......hahahahaaaaa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...