Tabung Masa Depan ...

Sunday, November 25, 2012

Andai PRU Malaysia Ke 13 Disember Ni !

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) boleh diadakan pada Disember ini, walaupun negara dilanda musim tengkujuh.

Beliau yakin walaupun musim tengkujuh, jentera parti politik yang bertanding mampu menghadapi sebarang kemungkinan.

"Kalau hujan atau banjir, boleh naik sampan, naik bot," katanya dengan nada berseloroh ketika ditanya sama ada PRU-13 akan diadakan dalam masa terdekat atau Parlimen akan dibiarkan terbubar dengan sendirinya.

Beliau berkata demikian dalam temubual eksklusif bersama para pengarang Bernama dan Utusan Malaysia sempena Perhimpunan Agung Umno 2012 di pejabatnya di Parlimen baru-baru ini.

Najib, yang juga Presiden Umno, bagaimanapun tidak menolak kemungkinan pilihan raya boleh diadakan pada tahun depan jika ia tidak diadakan pada bulan depan.

"Kalau bulan Disember tak ada pilihan raya umum, tahun depanlah. Melainkan kita buat bulan Disember ini," katanya.

Najib mempunyai masa hingga 28 April tahun depan untuk membubarkan Parlimen bagi memberi laluan kepada PRU-13 sebelum Parlimen terbubar dengan sendirinya, dan Suruhanjaya Pilihan Raya wajib menetapkan tarikh pilihan raya dalam tempoh dua bulan selepas itu.

Apapun for KA, tak kisahlah bila2 PRU ke 13 nak diadakan.  Asalkan saja, ianyer dapat dilaksanakan dan berjalan lancar penuh dengan keadilan & saksama.  Betul tak ?.  Sememangnyer PRU kali ini yang paling dinanti2kan semua kan!

16 comments:

makchaq said...

Bendera dah lama naik kat kawasan makchaq, sampai dah buruk.. Baru ni bendera buruk dah diganti dengan yg baru.. Mungkin tak lama lagi la kot pilihanraya..

hazwan hairy said...

xsabar nk undi..1st time ni..ahha

shaiful zaidi said...

tarikhnya masih samar-samar lagi...

sHaRiNa eLyaNa said...

eh bday sha la hehe
dtg follow :) slm pekenalan..jom join GA sha :)http://opzzpinky.blogspot.com/

maya amir said...

aah..betul tu..moga2 adil & telus:)

baby comel said...

haah, 1st time nk mengundi ni.. xsabar nk memangkah :)

shar90 said...

xlame lg tuh... 1st time ngundi xD

Si Matatajam said...

Ramai yg ternanti-nanti PRU kali ni..l

Riedaffya ibrahim said...

blom sure lg kn..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

leeza tak daftar undi lagi.

C'Jai said...

kalau kat luar negara..tarikh pilihan raya tak berteka-teki mcm kat sini..rakyat semua tahu...

itulah bezanya kita dengan mereka..

Raudzah Zahari said...

Looking forward for PRU 13 ni..harap-harap semuanya ok. Mesti panas nanti..

ayut said...

klu gini nk g daftar la...smpt lg kot :)

mama aryan said...

harap2 dah dekat pru..x sabar nak balik kg mengundi hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

undi adalah rahsia hahaha...bila tu nk PRU

Mrs Velentine said...

x sabar nak ngundi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...