Tabung Masa Depan ...

Wednesday, November 07, 2012

Bila Semua Berangan Nak Jadi Photographer

Bila KA bagitau kat si bongsu KA semalam, yang ramai puji hasil kerja dia terus je dia jawab :-

ADIK :
' Itulah, Ummi kena tau rahsianyer ... '

KA :
Ade rahsia ??

ADIK :
"Rahsianyer, sebelum ambil gambar tu, jangan ambil terus, kena pikir2 dulu, nak ambil gambar kecik ke, nak besarkan gambar ke, lepas tu kena fokus je, jangan gerak2 sangat, baru ambil gambar. Mesti gambar tu cantik !  "

KA :
Hamboi, kemain lagi !

ADIK :
Yelah , anak sapa, anak Ummi kan ! Ha Ha Ha

Semalam dah sharekan, hasil bidikan Adik yang berusia  6 tahun
Yang ini pula hasil tembakan Kak Ngah di usia 13 tahun pulak 
JOM LAYAN SAMA2 , GAMBAR2 SEKITAR 
ROMBONGAN KAK NGAH KE  CAMEROON HIGHLAND BARU2 INI















Macam nilah bila anak2 masing2 berangan nak jadi jurukamera tak bertauliah ! Sokong ajelah minat anak2 kan!


Ke puncak Cameroon menghirup udara
Segar rasanyer menusuk ke jiwa
Abis kalau dah anak2 je yang konker kamera
Ummi nak ambil gambar macam mana ??

( N3 AUTO PUBLISH NI )
 

52 comments:

Pizli Mat Wazip said...

Hahaha wah wah, hebat gila explanation.

SURIA AMANDA said...

waaaaa...kak ngah...not bad..sgt cantik..auntie puji ikhlas ni tau...

Aishah Jahirah said...

berbakat semua ank2 KA..brmai2 le jd photographer...:)

ummuaidan said...

adik mmg smart...gambar2 yg kak ngah ame pun mengalahkan orng dewasa yg ambik..cantikk...

mama aryan said...

wah..teror anak2 KA ni jd photographer ye..cantik2 gambarnya

Nizam.Ariff said...

geram tgk strawberry...

Sosial Media said...

great article!

Orga said...

tenang & damai jer tengok ladang teh tu kan, sonoknya KA. cantik kak ngah amik gambar :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hehe...adik oh adik pandai dia jawab kt akak yer hehe

Nyue said...

xpe la minat mrk..ehehe....nyue pon berminat jugak..ehehe

cantik2 gambar2 tu..ehhee

Ujie said...

seriously, mmg cantik dan WOW gambo yg anak KA amik ni. ada kelas fotografi kat sekolah ke?

Cho Zila said...

ha.. anak2 memang suka jadi photographerni.. anak2 sayapun yang kecik2tu pun kemain lagi kalau dapat pegang kamera... tuler nanti tak lerh ler suruh diaorang posing semua nak jadi photographer...

Ratu Hatiku said...

KA mcm photographer porfesional la...betul! Cantik2 gmbr Kak Ngah amik.. :D

wantie said...

ada talent ni. gambar tu semua cantik cantik belaka.

Tihara said...

as salam

wow siap dah terer skill ambik gambo tu..cayalah adik

Tahniah, KA terpilih utk segmen saya hari tu..nanti dtg blog k :)

JunAina said...

Suka gambar bunga2 tu...cantik...

Minat anak tu kita dorongkan sahaja selagi tak membazir. Tak adalah dia org buat benda tak berpaedah nanti...

Anum said...

wow banyaknya k-cing

Papa Mifz said...

cantek gambar2 tuh semuo...hebat..:)

Ira said...

kak ngah pn sama ada bakat la.. cantik gmbr2 yg diambil.

apa lagi.. ummi jadi model laa.. posing hehehe..

Kella said...

haha.. manis je.. =)
pandai jugak diorang snap foto kak! =D

mummy alisha said...

teringin la ke cameron bila tengok pic ni... haha.. nyaman jer...

Ikhwan Suhaimi said...

BTW ini pun cantik.. kalau ade ilmu lagi.. mesti lagi cantik !

atty's said...

kaka ngah ada bakat jugak ni
leh suh ummi beli kamera dslr

ieda said...

budak2 kalau diberi peluang suke sgt .. macam anak2 saya .. kalau suh tlg ambilkan pic .. kemain suke pegang kamera ;)

kakchik@ella said...

Kc ambek foto main tekan je. nasib la apa yg keluar. Hahaha.

inazamri said...

samalah dgn anak saya si Along,budak2 skrg mmg minat amik2 gmbr camni.cantik pic yg kakngah amik tu

rieda_ffya said...

hahaa..pandai jugak k.ngah kan...KA, tanye lak dia ape rahsianye...?

Eiqa Almond said...

Kena lagi KA dgn anak, hehee
Geram tengok semua gmbar tuu..
>,< sebab x pernah pergi lagi..

Mira Adzlia said...

wah...cntikla picture tu sume

faraherda.razalan said...

Fuh! Bile tgk gamba tu, bt sy nak ke sana.

Ietams said...

boleh tahn gambarnye ni..
memang ade bakat ni KA

shaiful zaidi said...

wow...colourfull.nice photo.

Mrs Velentine said...

hebat...

KY said...

KY dulu kerja sebagai fotografer juga, selalulah pergi ambil gambar kawin...sekarang dah tak buat lagi, sibuk dengan kerja lain

syiela said...

kak ngah punya cantik!.. pandai la..

apapun KA adik punya hasil tangan pun not bada walau baru 6 tahun

adyna said...

KA tunjuk pic cameron higland..uwaaaaaaaa sedih sgt sebab sampai skrg tak dapt g lagi..

psst tempat honeymoon nie :)

wahida said...

semua pun ada bakat...

yan's cottage said...

dua2 ambil gambar cantik lepas nie boleh buka kedai gambar betul tak KA.?

petrasis1 said...

sebagai org yg berpengalaman bab tangkap gmbar (kononnya...hehe..) gmbr plg cantik sy rasa gmbr bunga ungu tu... lg cantik kalau tangkap sekuntum je..

gmbr bunga ros tu lg elok kalau tak mengadap cahaya,, gmbr jd silau.. ladang teh tu kalau boleh masukkan sekali pemandangan langit, baru nampak luas pemandangan..

Apa2 pun adik, GOOD JOB!!

♥MAMASYAZA♥ said...

alahaiii semua gambar2 tu cantik2 belaka. sronoknye tgk key chain tu jugakk

Asmar Arafad said...

wah memang berbakat, sukanyer strawberry...

Asmar Arafad said...

wah memang berbakat, sukanyer strawberry...

Zie said...

bestnya kalau dapat petik buah nih....emmm cedap tu

sal ya said...

pandai ambik pics. adik pun pandai menjawab ye.

Noraziha said...

wah cantik anak2 snap gambar..kami yg besaq ni pun tak terror.hehe

C'Jai said...

sedap strawbery tu...

semua berbakat ni...:)

QasehnyaRania said...

ada bakat, asah lagi ;D

MizzTina said...

ok..dh blh jd photog!!! suke sgt dgn hasilnya..



Jna marcello said...

AWESOME~!!!!!!!

ayut said...

ada gaya kna bli kamera lg 1 ni KA..utk ummi ye..dah ank2x je nk pgg :)

Haryati Faizal said...

takpe dh anak2 minat...sokong je la KA

mselim3 said...

boleh jd jurufoto berjaya , kalu anak minat orait...teruskan moga berjaya, cantik jgk dia shot gambar nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...