Tabung Masa Depan ...

Sunday, November 04, 2012

Kena Sakit Yang PALING Sakit

Soalan : Apakah sakit yang PALING sakit ???

Jawapan : Sakit leher ler,  NAK PALING KE KANAN SAKIT, NAK PALING KIRI POWN SAKIT !


( Pinjam google )


Tengah alaminyer sekarang ni.........KATA ORANG TUA2,  jemurkan bantal yang kita gunakan waktu tidur tu, bawah panas matahari.  InsyaAllah berkesan.  Aduhailah, tapi masalahnyer, sekarang ni hari2 hujan je.  Camner ?????? Ada cara lain tak ? Cer share sikit.




42 comments:

Nor Zilla Sensei said...

hahaa..ade org2 tua tu cakap kena pukul bantal kat sakit tu.xthla la berkesan ke tidak

Herma Julianny said...

kalau petua kami,
pukul leher yang sakit tu guna bantal yang kita guna utk tidur..
jgn pukul kuat2 la, minta tolong org lain utk tepuk2 bantal tu kat leher kita..=)

shaiful zaidi said...

salam...byk makan daging kut...

Norhaizan said...

Tampal koyok!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

la siannya kak..jatuh bantal mmg sakit kan..wani pun pernah gak

Tihara said...

as salam

haah itu lah petuanya..tp mmg musim hujan ni...tak tau dah nak bagi petua apa ni,take care KA

Miss Uya said...

KA.. cube urut pelan2 kat tengkuk tu. mane tahu bhasil.

Ietams said...

Biasanya saya amik bantal yg kite tido (yg buat sakit) tu ketuk 3 kali kat tpt sakit kat leher tu. Tp selawat 3 kali gak sblm ketuk

Si Matatajam said...

Mmg tak menahan sakitnya tu...mmg berkesan ke petua tu KA..

Jna marcello said...

a'ah KA na slalu dpt masalh ni... tp lepas jemur bantal kat luar mmg elok hihihi MUJARAB!

Ujie said...

ingatkan sakit gigi tadi..

kena sapu ubat utk urat tu KA.

Nur-nba said...

Kesiannya Kak KA.. Baca selawat ke atas Nabi Muhammad SAW dan tepukkan bantal yang digunakan semasa tidur tu beberapa kali ke tempat / bahu yg sakit tu. InsyaAllah akan kurang sakitnya.

m.u.l.a.n said...

sama jgk ni.. bila google, ada pulak kata sakit jantung.. suspen je..

Papa Mifz said...

oh kene jemur eh bantal...baru tau petua nih...

tirahzairi said...

xreti jgk bab2 nie...sapu minyak la...hihi

ps: jom join GA tirah

QA's ~ mamapapa said...

hrmmmm...mintak sum1 tlg urutkn?:) ataupun...baring je spnjang hari,huwaaa!!sorryla..tak brpa nk mbntu plak :(

ieja amieja said...

sama lah kita..
mlm tadi tido berbantal kan lengan c.abg, sudahnya bgn tdo sakit tengkok smpai sekarang x hilang lg..

Hazmin Hamudin said...

Sakit gigi dan sakit telingan pun boleh tahan jugak sakitnya kak KA. Hehe

KY said...

pada KY sakit paling sakit adalah sakit gigi

eita said...

kalau dulu mak selalu suh ambik balik bantal yg kita tido tu pahtu pukul kat tempat sakit...

jom ambik tag kat blog ita

Acik Erna said...

assalam KA..semalam ..suami acik pu kena macam tu..dah hari hujan..dia pergi seterika bantal tu bagi panas..dah tahan sakit...nak jugak ikut petua..

Suraya Baharun said...

betul tu..kalau terkehel ni, suma benda tak kene...

mselim3 said...

assalammualaikum...kalu tgk gambar tu,mcam salah bantal aje...kalu salah bantal....kena terbalik kan bantal tu dan tepuk baru tidur balik...

kalu x ok jugak kena sapu minyak urut...heheh

LydSunshine said...

Kena pakai yang warna putih kat tengkuk tu. Kasi tengkuk tegak je KA. Kalau saya kena ni memang tak senang duduk gak. Tapi biasanya saya akan cuba tegakkan kepala, kalo baring pun baring lurus.

Ira said...

Memang sakit kalau kene sakit leher@ tengkuk ni. Teleng jadinya. Semua serba x kena. Selalu jemur bantal je, tp x igt la plak guna apa lg. try la ammeltz yoko2. kot la mau ilang.

maya amir said...

saya memang penghidap slipped disc & facet syndrome kat leher.. sangat sakit.. kalau salah bantal tapi takleh nak jemur bantal..cube try buat exercise leher.. buleh google exercise yg ringan2 utk leher..pastu, cube letak cold pack kat leher.. insya Allah, akan bagi kelegaan sikit kat kat leher:)

Cik Saila said...

alamak,tu jelah cara yg sy tau..tp ujan kan skrg ni..chane nak jemur bantal..huhuhu

Rai Ourkizuna said...

aduhh..seksa bunyinya KA..saya pun da lama tak kena..tak tau apa petuanya..

ummiross said...

KA, ummi pernah kena sakit leher yang serius, silap tido dalam pantang dulu2,urut pun tak jadi apa, last2 gi acupuncture, Alhamdulillah, baru betul balik urat tu agaknya, dah tak sakit lagi.

wantie said...

guna kok yok atau amelt yoko yoko.

kalau tak thn juga pi klinik. inject

Mrs Velentine said...

mv tengah rasa skg

Zura@Iwan said...

KA tidur salah la tu..salah urat jadinya..hehe..

ALoNa CintamaniszLite said...

ish..mmg masalah tul ler kalo sakit tengkok ni...kekadang tido main2 aje kat kusyen tu..tak pasal2 dpt sakit tengkok, ngee

Nurfara Hani said...

petua orang tua2 kadang-kadang betul kan?

ummuaidan said...

cuba letak sikit balm KA dan massage pelan2...

Aishah Jahirah said...

salah tidur kot...ntah la kadang2 xmenjadi jugak ikut petua tu...kdg2 menjadi..kebetulan je kot..:)

Kasih Salina said...

betol ke camtu KA..nak try la buat..kat sini pagi panas n ptg baru ujan..

wan nurul hezrina said...

selalulah nurul kena..mcm mana nak jemur bantal sbb skang sik jer ujan e duk umah tinggi huhu..kebetulan uma nurul bumbung dia agak pnjang so tak kenalah kalau ada panas..huhuhu

tapi selalu kenatuh sbb menyusu kot..posisi menyusu tak betul jadi sakit tengkuk

ayut said...

ayut ni pon ntah..tp byk ye skit pinggang je skrg ni..huhuhu

C'Jai said...

Sapu minyak je kot KA...... akak kaau kena biar mcm tu je lama2 hilang sendiri.... :-)

9n0L4 said...

gi urut la sikit. hee. tak pun pakai pek melekat tu. kot kot la ade toksin. ;)

mama aryan said...

betul tu..saya pun baru lepas sakit leher nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...