Tabung Masa Depan ...

Friday, November 30, 2012

Mulakan Hari Dengan Erti Al Fatihah

Salam Pagi Jumaat.  Macam biasa, mulakan hari kita, dengan bismilllah setiap hari. Dan dengarkan lagu ini juga, sebelum memulakan hari ini. Anak Bongsu KA cukup2 minat dengan lagu ini.  Memang, kalau dihayati betul2 dan sedalamnyer lagu ini, kita sendiri akan rasa sebak dan berlinang airmata!



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
Segala Puji bagi Allah,
Tuhan Semesta Alam
Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Yang Menguasai hari pembalasan

Hanya kepadaMu (Ya Allah)
kami menyembahMu (Ya Allah)
hanya kepadaMu kami mohon pertolongan

Tunjukilah kami jalan yang lurus
(yaitu) jalan orang-orang yang Kau kurniakan nikmat kepada mereka,
bukan (jalan) mereka yang dimurkai
dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat

33 comments:

Anum said...

al-fatihah

Mrs Velentine said...

MV x le play lah kak

♥ Wina ♥ said...

saya pun suke lagu ni!

Amanda Suria said...

Salam Jumaat KA

Rai Ourkizuna said...

mulakan hari dengan ucapan yang baik baik..semoga ceria KA..

Sue-Rya Qistina said...

surah Al-Fatihah penuh 1001 makna yg sgt mendalam :)

Norain Ujang said...

Senandung Al-Fatihah

yana aina said...

amin ... ^^

ummuaidan said...

Al fatihah....thanks atas perkongsian ini KA...

yan's cottage said...

Salam KA....
samalah KA....anak2 yan pun suka lagu nie...memang kalau dihayati rasa terkesan di hati...betul tak...?

Ros said...

Assalamualaikum KA,

Perkongsian yang sangat baik buat kita semua...Terima kasih ya KA...

ieda said...

alhamdulillah , semoga hari nie lebih ceria berbanding hari2 lain kan akak l;)

zaza nizam said...

Hanya kepadaMu (Ya Allah)
kami menyembahMu (Ya Allah)

tq KA.. sesama mengingati :)

Nyue said...

mmg best lagu ni...suka2..

aizu's life said...

aminnn.. tp lagu ape ni ye.. kat opis xleh tgk.. huhu

hazwan hairy said...

alhamdulillah...jumaat yg mulia..

intanfirdaus247 said...

Assalamualaikum Kak KA….info yang menarik..Ilmu yang berguna…cayang akak..huhu

Mrs Lurve said...

amin...

BERT said...

syok juge.. layannn :))

Asmar Arafad said...

Alhamdullilah...
Subuh tadi dah mulakan dgn al-fatihah..

ayut said...

ni yg ank nora tu kan... :) suke2x...skrg mnarik minat bkn bdk2x..bsar pon suke lagu2x gini :)

Chic Na said...

sy pun suka lagu ni. senang nk hafal makna al-fatihah. ;)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, thanks sharing this :)

Marsita yahya said...

Salam KA, lama tak jenguk...perkongsian yang indah hari jumaat ni.TQ.

Kakzakie said...

Jgn kata anak KA yg suka. Kakak pun suka lagu anak-anak Nora nie.

QueeN TerataI said...

salam jumaat KA.. kalau kita faham erti sesuatu ayat tu mmg baguskan.. dan lbh bagus lg bila ianya dlm bentuk lagu.. lg cepat kita hafal dan faham

Dylla Abas said...

bila baca surah al-Fatihah ni sambil dalam hati ingatkan maksudnya..mesti rasa sebak..n yg paling penting suka sgt dgn lagu ni :)

siti fatimah said...

Al-fatihah ni saja pun Allah dah describe tentang kebesarannya. sifatnya..

thanks sharing

mama aryan said...

salam jumaat KA..bagus lagu ni

Si Matatajam said...

Nice sharing..KA..

fiza said...

Alaaa...tak bley view. Siapa nyanyi lagu ni kak.

Raudzah Zahari said...

Mulakan dengan BISMILLAH dan akhirinya dengan ALHAMDULILLAH..Salam Jumaat KA and semua

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tengs sharing kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...