Tabung Masa Depan ...

Thursday, December 20, 2012

Rumah Perlindungan Hari Kiamat

Macam2 hal lah sekarang ni.  Bila sibuk orang bercerita esok 'will be the end of the world".  Kat barat sana misalnyer,  rumah perlindungan pun turut dijual untuk menghadapi kiamat.  Tak caya baca berita kat bawah ini.

BENTUK rumah perlindungan yang dibina Seyfried di Salt Lake Utara, Utah pada 12 Disember lalu.

WASHINGTON - Syarikat Utah Shelter System yang dikendalikan Paul Seyfried menghasilkan beberapa buah rumah perlindungan untuk kegunaan orang ramai menghadapi pelbagai bencana seperti peperangan nuklear, kimia, biologi, bencana alam dan hari kiamat.

Harga rumah itu adalah antara AS$51,000 (RM155,738) hingga AS$64,000 (RM195,471). Seyfried menghasilkan rumah tersebut dengan menggunakan keluli di Salt Lake Utara, Utah. Rumah itu turut dilengkapi dengan tandas. - Agensi

56 comments:

Nieyl said...

kelakar plak rasa nyer...teringat cter 2012 tuh...siap wat kapal lagi...tapi hakikat nyer dah tertulis kan dlm Al-Quran tiada satu pun akan selamat..:)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. merepek betul diorang ni.

Mrs Velentine said...

hari kimat boleh dielakkan ker????huhu

una imana said...

Macam-macam zaman skrg ni..huhhu

intanfirdaus247 said...

depa ni mandai2 je kan kak..macamla boleh selamat ...

Myra Jay said...

Usaha yang harus dipuji, tapi bila sebut pasal Kiamat ni, takkan ada sorang pun akan terselamat walau secanggih mana pun peralatan yang dibina, kan? :D

Riedaffya ibrahim said...

mengarut je depa nih..

Amanda Suria said...

baba mengarut dorang ni mmg no satu kan..

ANIM said...

tak tahulah depa ni...kuasa Allah nak dicabar. walhal dalam quran dah sebut, macamana kebinasaan sesuatu kaum yang engkar, tiada siapa yang mampu menghalang

mama aryan said...

macam2 hal lah diorg ni...pelik sungguh

nuyui a.k.a miss YUI said...

mgrut sgguh..

ieja amieja said...

teringat citer 2012..mengarut betul kan..mcm2..

Fiza Rahman said...

Dasyat betul dorang ni kan. Kat china pon siap buat kapsul lagi. Ingat bley selamat agaknya bila hari kiamat.

baby lydia said...

hanya allah saja yg mngetahui kan kak..sama2 lah muhasabah diri

Ira said...

macam2 ye..

NoEn said...

hoho...mcm2

Rai Ourkizuna said...

dia ingat ciptaan manusia boleh elak ketentuan Allah kot..hehehe..

MystoryPic said...

Org putih ni memang dia cuba nak lawan takdir

NM03 said...

adoila... kalu dah kiamat, semuanya hancur..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Macam²lah diorang ni..ingat boleh selamat ke..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Macam²lah diorang ni..ingat boleh selamat ke..

P.A. said...

Kuasa ALLAH MAHA BESAR dari segala2nya....

Orga said...

bila dah tak mendalami agama camni ler jadinyer. kalau untuk bencana alam, mungkin boleh conssider tetapi tidak untuk hari kiamat..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Kesuma.Maaf la lama xsinggah kesini..terima kasih rajin singgah keblog...
Emmm...klu dtgnya hari kiamat,rumah perlindungan yg brharga ribu raban pon xberguna...

Mayang ABDUL RAZAK said...

doomdays prepers, itulah org kafir..

Asmar Arafad said...

macam2 ada...

faraherda.razalan said...

Err...teringat 2012. Naik bahtera sbb nak selamatkan diri dari kiamat. Wow!

yan's cottage said...

macam2 kalau orang tak faham erti kiamat nie kan.....

Juhariah Johari said...

Salam Kesuma,
Apa kabar?
Macam2 diaorang buatkan.
Ingat Allah2x.
Jumpa lagi.

~aYu~ said...

fuh..macam-macam betul.. kalau dah kiamat tu sume akan musnah kan..

beta kupu said...

macam-macam hal...

Ietams said...

rumah ape cenggitu tu?

nur anis said...

eh..macam tu ke...

aizu's life said...

mcm2 hal.. kadang2 manusia cmtu pk diorg hebat,blh kalahkan kuasa ALLAH.. genius tp hakikatnya tersangatlah jahilnye..

CeqGu said...

hurmmm dari sudut bisnes, nak kaut keuntungan la tu. Sape yg beli sbb nak selamat dari kiamat, memang rugi besauuu la

Norain Ujang said...

hahaha... meh nak gelak terguling-guling.... diorang ni tahu pasal hari kiamat tapi tak tau hari kiamat tu macam mana...

ayut said...

ad jgk idea...klu perlindungan bencana tu mmg bgusla..klu kiamat tu.......bunyi ye len dh...

Daddy Ziyyad said...

wakakakakak...

Tapi kan, pandangan kiamat(doomsday) mereka lain, bukan sama macam apa yg kita faham tentang kiamat..tu pasal mereka buat segala macam tempat perlindungan..

sal said...

haha..tpi kreatif betul..

hazwan hairy said...

haha kelakar lah....adoi2...

kiera'sakura said...

silap2 yg duk dalam rumah perlindungan tue dulu yang hancur dulu =.=

Kakizan Omar said...

itu jer yang diorang tahu.. kesian kan... semoga kita mendapat iktibar..

Ros said...

Assalamualaikum KA,

Kalau dah nama pun hari kiamat...toksah dok buat apa lah kan KA..pasti semuanya akan musnah,lain lah kalau nak buat untuk bencana alam..mungkin boleh la kot..

ALoNa CintamaniszLite said...

owh...bkn lah utk hari kiamat semata2 tapi bila dh heboh nk kiamat ni orang dok highlight beli utk persediaan tu aje lah, huhu...

Papa Mifz said...

macam2 dorang nih...

Raudzah Zahari said...

So funny kan KA.Macam-macam ragam manusia ni...kalau lah semua dia orang ni dapat hidayah selepas esok kan bagus...mana tau kan..mesti dia orang fikir dia orang dah terselamat dari BALA..

Ema Blog said...

entah apalah pemikiran diaorang ni

azievee said...

Macam2 la depa nie...beli stok makanan arr..beli kapal arrr...kalu kiamat kan semuanyer musnah..cam mana depa boleh pikir mereka leh selamat????

Ira said...

mungkin mereka bersungguh-sungguh bersedia sbb mereka dah lalui pelbagai bencana alam mcm ribut salji, taufan, gempa bumi, gunung berapi & lain2.. mereka rasa hari kiamat juga begitu, blh selamat kan diri & berlindung dr kemusnahan alam..

makchaq said...


Mungkin sekadar nak menangguk di air keruh..

sebab depa pun tau kalau benar2 kiamat gunung ganang pun akan hancur jadi debu..

suka suka said...

Kiamat! Apa yg ada lagi..tunggu la dihisab.. Kalu bencana biasa tu ada peluang lagi..

Haryati Faizal said...

hanya Tuhan je yg mengetahui bila masanya Kiamat tu...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

macam2 la dorang ni kan

Chic Na said...

terlebih bijak lak diorang ni. nak mengatasi kuasa Tuhan. huhu..

N.Aima K said...

ada ada je lah diorang nii

shasha yacob said...

macam macam lah, dorang ingat dorang boleh lepas gitu saja ka . haiiiiiiiiiiii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...