Tabung Masa Depan ...

Tuesday, January 29, 2013

Family Gathering Waktu Cuti2

Malas nak cerita panjang2 lah
Sebab sampai sekarang masih nak rasa marah2
Lain yang dirancang lain yang jadi pulak dah
Memang for KA , sesuatu x boleh blah !

So, malas nak cerita 
Gambar ni pun amik dari FB my sister
Memang xde lah kali kedua
Untuk jadi tempat KA & family ber gather2

Cuma satu ajelah
Makanan die tu no badlah
Cuma nak menunggu tu, memang dah x sanggup lagi dah
Cukuplah terkena kali ini cukup2 sudah !

Tempat die x yah lah nak cerita kat mana
Seb baik makan2 tu KA yang kawtim bayarannyer
Kalau tidak tak taulah macammana
Abis mengamuklah my sister2 dan my brother2 
He He He


( Waktu KA dan En. Hubby tengah dok nak bayar rega makanan, datanglah seorang budak ni dan terus tanya , Acik, Acik ni yang ada blog tu ye. Saya ada pergi blog Acik ! Saya cari cerita tentang PD yang ada kat blog Acik !.... Terpana KA sekejap. Terus jawab :  Aaah ye2, nanti lupa follow blog Acik ye !.....( Ala, KA nak low profile aje lah!... )

( N3 AUTO PUBLISH )

Four Season Bali Resort @ Sayan

Aduhai, seronoknyer kalau dapat bercuti2 ke sini kan ! Menariknyerrrrrrrrrrrrrrrrr.............

Four Seasons Bali at Sayan
Escape to Four Seasons Resort Bali at Sayan to revitalize in a lush, private paradise. The Resort’s 18 spacious suites and 42 private villas reflect the island’s natural, serene beauty. Each resort room is appointed with rich teak furnishings and exotic hand-loomed fabrics. The generous bathrooms feature terrazzo tiles, double vanities, deep soaking tubs and separate showers.



With breathtaking valley views from the Resort’s highest point, the one-of-a-kind Sayan Villa in Four Seasons Resort Bali offers the utmost in privacy and comfort, as ideal for honeymooners to Bali as for a rewarding executive retreat. Beneath a lotus pool floating above treetops and Bali’s sacred Ayung River, discover a few dozen enormous suites and private villas nestled in the jungle. Spa magic with the secrets of the East. Eclectic dining at the breathtaking valley’s edge.


In a world of celestial peace, Four Seasons offers 18 expansive suites and 42 absolutely private villas that epitomise the ultimate in style and comfort. All of the guest accommodations reflect their exotic surroundings, with rich teak wood furnishings and colorful hand-loomed fabrics. Generous bathrooms feature blue or green terrazzo tiles, black granite countertops, a double vanity with Italian fixtures, a deep soaking tub and a separate glass-enclosed shower. Guests who wish to remain connected with the outside world may take advantage of the multi-line telephones with voice mail and wired or wireless Internet access within every suite and villa.



SOURCE & CREDIT HERE

( N3 AUTO PUBLISH )

Hidayah Lakonan Bertudung Azza Elite

Alhamdullillah seorang lagi celebriti Malaysia telah tekad berhijrah kepada yang lebih baik tahun ini. Azza Elite !

PETALING JAYA: Penyanyi dan pelakon Azza (Elite) mendedahkan watak yang dilakonkannya sebagai wanita muslimah bertudung menerusi drama Mujahid pada tahun lalu telah membuka hatinya untuk terus menutup aurat.

( Credit FB Azza Elite )
Azza atau nama sebenarnya Nor Azzarima Zawari, 35, berkata, dia bersyukur kerana mendapat rahmat berkenaan ketika sedang mencari rezeki dalam dunia lakonan yang menjadi punca rezekinya selama ini.
"Itulah, orang kata, rahmat yang Allah berikan kepada setiap manusia berbeza-beza dan apabila sudah sampai waktunya, apa salahnya kita berhijrah terus.
"Sebenarnya, sebelum Mujahid, saya dah mula berselendang sepanjang penggambaran drama Kiah Pekasam bersama Rozita Che Wan di Jepun, tahun lalu.
"Alhamdulillah, menerusi bidang lakonan yang menjadi punca rezeki utama juga menyedarkan saya kepada sebuah penghijrahan yang indah dalam hidup ini," katanya yang dihubungi mStar Online, di sini, Isnin.

Tambah Azza yang mula bertudung pada 6 Januari lalu, dia juga bersyukur apabila keluarga dan suaminya, Azlan Zulaily memberi sokongan terhadap perubahan penampilan barunya itu.

Kata Azza, suaminya juga pernah menyuarakan hasrat untuk melihat dia bertudung selepas mendirikan rumah tangga pada April tahun lalu, namun lelaki itu tidak memaksanya untuk melakukan perubahan secara drastik.

Hati Ikan Yu Penawar Buta Ayam

Hari ni KA nak kongsi kisah Buta Ayam.  Kata En . Hubby, waktu umur beliau sekitar 6 - 7 tahun dulu, beliau pernah mengalami perkara ini.  Pada yang tak tau apa itu Buta Ayam, maksudnyer keadaan dimana berlaku kabur penglihatan apabila menjelang petang dan bila hari beransur senja.  Keadaan ini akan berlarutan beberapa jam dan akan pulih seperti biasa menjelang malam. Buta Ayam = Rabun Ayam  Maksud: Mata yang rabun menjelang senja.

Pernah beberapa kali waktu petang menghampiri senja, apabila dipanggil oleh Ayah untuk mandi, En.  Hubby cuma boleh mendengar suara saje tanpa nampak apa2.  Keadaan beliau kala itu seperti mata kita ditutup katanyer.  Pada mulanyer,  Ayah En. Hubby sangkakan beliau cuma bergurau bila kata tak nampak apa2.  Tetapi apabila ianyer terjadi berulang kali barulah beliau percaya dan berikhtar mengubatinyer.

( FROM GOOGLE IMAGE )
En Hubby kongsikan petua yang dilakukan orang tua beliau untuk mengubati sakit Buta Ayam ini.  Kena cari hati Ikan Yu.  Bersihkan dan kemudian gaul2kan dengan sedikit garam & kunyit.  Bungkuskan dalam daun pisang dan kemudian dibakar.  Kena amalkan memakannyer setiap hari.  Alhamdullillah, selepas beberapa hari mengamalkannyer, En.  Hubby tidak lagi mengalami Buta Ayam itu lagi. Kita cuma boleh berikhitiarkan selain doa & tawakkal, Allah s.w.t juga yang berkuasa menyembuhkan. 

Moga bermanafaat untuk semua ye !
 
( N3 AUTO PUBLISH )

Busy Pagi !


( Nanti2 kita story ye ! Hutang BW banyak lagi, komen tak dipublishkan pun banyak lagi... nak kena tgk2 n3 untuk auto publish lagi.... huhuhu)

Monday, January 28, 2013

Puisi Ros Merah Jambu

Hari ni hati rasa sayu
Membaca cerita2 dihujung2 minggu
Semuanyer kisah2 sendu
Nak menitip kata di tinta biru
Aduhai, nak ditulis apapun tak tau
Cuma nak sampaikan hajat yang satu
Ros Merah Jambu
Untuk semua yang sudi hadir sebagai tetamu
Membaca & meninggalkan komen kamu
Terima kasih & thank you!


( PINJAM GOOGLE )
( Sayu & sedih dengan cerita kematian Adik William Yau yang tragis...... komen2 pun banyak yang belum dipublish ! Aduhai...............)

Sunday, January 27, 2013

Ideas On How To Design Our Bedroom

Tercari2 idea bagaimana nak mendeko cipta bilik tidur kita.  KA share sedikit idea kat sini dengan semua ye. Ada yang suka suasana romantik, ada yang suka suasana elegance, ada yang suka sesuatu yang segar, warna2 alam mahupun warna2 pelangi, ada yang ikut citarasa bermusim, dan ada yang suka jadikan ruang tidur sebagai ruang membaca mereka juga.  Apapun terpulang citarasa masing2lah ye !


If you were searching for bedroom designs and got on this page it looks like you are serious about it. For me, the bedroom is one of the most important room of my house because it’s that place where my body lies in deep solitude and relaxes and rejuvenates the lost energy for the day. Therefore, it is important to come up with a relaxing mood here! This article presents you ideas of how to design your bedroom by your own in a ‘best of’ collection. You’ll find here suggestions of classic interiors, rooms that were furnished with modern, contemporary objects, romantic spaces, as well as vibrant, colored ones.  The gallery has bedrooms that are all completely different, so choosing between a room with Art Deco inspired furnishings or a room where the walls have patterns taken straight out of a 1960′s psychedelic film or a room where you spend the night in the company of feng shui  atmosphere may well pose a dilemma to some of you. Consider the different brands of bed available too such as sealy.





Source From Here 

Apapun, kalau dapat bilik tidur dan katil yang macam kat atas semua ini, alamatnyer memang payahlah nak bangun pagi, apalagi bila cuti2 panjang sikit macam minggu ni. He He He

( Aduhai, masih berhutang banyak BW lagi ni !)

Saturday, January 26, 2013

Resepi Kailan Bilis Simple As KA

Selalunyer berkailan ikan masin, tapi sebab selalunyer jugalah lepas makan terbersin2.
so tukar lah berikan bilis pulak sebagai pengganti !

Resepi Simple KA

Ikan Bilis ( ikut suka )
Seikat dua sayur kailan
2 biji bawang merah (hiris)
1 biji bawang putih - tumbuk
Cili api 4 - 5 biji - tumbuk
Cili Besar 1 biji - tumbuk
1 sudu besar sos tiram (xde pun xpe)
Sedikit air (ikut suka)
minyak untuk menumis

Cara-cara masak yang sangat mudah
Panaskan minyak kemudian goreng ikan bilis sehingga garing kemudian masukkan bawang merah dan bawang putih goreng hingga naik bau..
Kemudian masukkan sos tiram dan juga sedikit air..lepas tu masukkan sayur kailan..
Dengan gunakan api kuat goreng hingga daun sedikit layu dan bolehlah dihidangkan..

TARA HASILNYER....

( Maaf banyak komen2 yang tak dapat dipublishkan lagi.  Nanti2 lepas KA terjah balik, akan dipublishkan ye ! TQ sudi singgah ....)

Kalau Dah Kreatif Tu, Apa pun Jadi Menarik

Memang kalau dah kreatif tu, buat apapun akan nampak cantik dan sangat2 menarikkan!.  Macam yang kat bawah ni !

SOURCE FROM HERE

30,000 Bottle Caps to Decorate Walls Inspired by Traditional Patterns

If you  have 30 000 spare bottle caps and you don’t have ideas of how to utilize them, check out what one Russian pensioner did: a house fully covered in colored bottle caps. Over the course of years, Kostina collected colorful plastic caps until she believed she had enough in her stash to complete her artistic vision. The woman hammered all the  30,000 caps herself, organizing them in recurring traditional patterns. The designs include repetitive geometric patterns as well as portraits of the cute animals in the surrounding forest.
Gorgeous and lovely…



Menarikkan...........................

Friday, January 25, 2013

Gitaris Muda Cinta Baru Raja Azmi

Alamak terpananyer KA baca berita ini ! Amboi Kak Raja kita ......................


PETALING JAYA: Penerbit filem Raja Azmi Raja Sulaiman bersedia untuk berkahwin semula jika bertemu jodoh dengan kekasih baharunya iaitu seorang gitaris berusia 27 tahun.
Raja Azmi, 54, berkata, keikhlasan lelaki bernama Hafiz itu dapat dilihat apabila pemuzik itu melamarnya, beberapa hari lalu.
"Dia memang ikhlas dalam hubungan ini kerana berani meluahkan hasrat untuk memperisterikan saya selepas sebulan berkawan.
"Mungkin terlalu awal untuk bercakap soal kahwin tetapi saya sudah bersedia (bergelar isteri).
"Jika ada jodoh, kami mungkin berkahwin pada tahun ini juga," katanya kepada mStar Online.

Penerbit dan penulis filem .... Dalam Botol ini mula menjalin hubungan dengan Hafiz selepas berkenalan di sebuah hotel terkemuka yang menjadi lokasi gitaris itu mengadakan persembahan.

Kisah RM 100 Adik

* Kerajaan Pusat memperuntukkan sejumlah anggaran RM 540 juta untuk bantuan awal persekolahan RM100 kepada kira2 lima juta pelajar yang diagihkan mulai 15 Januari lalu *


Anak2 uols dah terima ke ?.  Ini cerita Adik hari tu.  Lepas je balik sekolah terus telefon KA di office untuk bagitau.

Adik :  Assamualaikum Ummi !

KA :  Waalaikumsalam , naper Dik ?

Adik :  Nanti Ummi bagitau Abah kena datang sekolah ye.  Bantuan Banjir tu dah sampai !

KA :  Bantuan Banjir apa pulak ni Dik?

Adik :  Eh2,  bukan2 Bantuan Banjir, Bantuan Sekolah Untuk Ibu Bapa tu .  Seratus ringgit tu.  Suruh Abah datang ambil ye !

KA :  Ooo... ingatkan bantuan banjir apa dier tadi !.  Adik jelah jadi wakil ambil tak boleh ke ?

Adik  :   Mana boleh,  Itukan duit untuk ibu bapa. Bukan untuk anak2. 

KA :  Pandai betul Adik !

Anak2 KA, Along, Angah dan Adik dah pun terima wang RM 100 tu.  Along & Angah balik2 sekolah aje terus hulur pada KA.  Adik pulak En Hubby yang ambilkan.  Pun bagi pada KA juga ! Sesen pun anak2 tak claim.  He He He.  ( Sebenarnyer masuk balik dalam tabungan anak2 juga ! )

( N3 AUTO PUBLISH )

Kate Middleton 1st Official Royal Potrait

Macam tak puas hati je  KA tengok. 
( Ramai yang dah kritik2 ni sebenarnyer )
WHAT SAY U ?????


(N3 AUTO PUBLISH )

2 Top Kes Polis Hari Ini Di Kajang & Kelang

KES 1 : KA dan keluarga keluar malam itu dan terkejut melihat deretan kereta yang sesak dan beberapa kereta peronda polis di kiri kanan jalan.  Tertanya2 sebab apa2.   ( Banyak versi2 cerita yang KA dengar sebenarnyer dan akhirnya baca di akhabar pagi2 tadi.

 
Kajang: Seorang lelaki yang mengamuk kerana dipercayai mempunyai masalah mental mati dalam kejadian di Taman Desa Raya, di sini, petang kelmarin.  Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, C Sugumar Chelladury, 46, difahamkan mula meracau-racau di sekitar kawasan Taman Sri Nanding, di sini.

Saksi yang enggan dikenali berkata, sebelum itu, lelaki berkenaan dilihat memegang objek seperti besi sambil berjalan di sekitar kawasan berkenaan.
“Dia tiba-tiba mengancam keselamatan orang ramai dengan memecahkan cermin kereta, pasu, menarik wayar elektrik dan merosakkan harta benda penghuni lain.

“Saya juga melihatnya mengambil penyapu dan membaling ke tengah jalan raya. Ramai yang menyedari kejadian itu tidak berani menegur sebaliknya melarikan diri kerana lelaki terbabit sangat agresif,” katanya.

Menurutnya, orang awam menghubungi polis yang tiba di lokasi kejadian sebelum mengekorinya.
“Dia digari sebelum seorang anggota polis pulang ke balai berhampiran untuk mengambil kereta peronda bagi membawa lelaki itu ke balai dan dua lagi anggota mengawalnya. “Sebaik anggota terbabit tiba dengan kereta peronda dia mendapati lelaki terbabit sudah mati,” katanya.
Beliau berkata, pemeriksaan forensik mendapati tiada kesan kecederaan pada tubuh lelaki terbabit dan pihaknya sedang menunggu keputusan bedah siasat untuk mengetahui punca kematian.

Katanya, hasil bedah siasat menunjukkan mangsa meninggal dunia akibat saluran jantung tersumbat.

“Setakat ini, kami mengklasifikasikan sebagai kematian mengejut (sdr),” katanya.

Ibu mangsa, K Manimaran, 65, berkata, anak lelakinya itu memang mengalami masalah mental sejak 1996 dan sentiasa mendapat rawatan.

KES 2 :  KA ada buat N3 tentang kehilangan William Yau dan ternanti2 perkembangan terbaru kes ini.  Hinggalah terbaca berita ini.  Harap2 mayat yang dijumpai itu bukan dier!


KLANG: Polis memanggil ibu bapa William Yau Zhen Zhong, 6, untuk pengecaman mayat budak yang ditemui di Sungai Sireh, Pelabuhan Klang, malam ini. Yau Kok Kang dan isterinya, Goh Ying Ying diminta hadir ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang untuk membuat pengecaman ke atas mayat kanak-kanak terbabit. Mayat budak lelaki berusia dalam lingkungan 6 hingga 7 tahun itu ditemui seorang lelaki tersangkut pada bahagian bot di Jeti Sungai Sireh, kira-kira jam 7.15 malam tadi.

William memakai kemeja-T warna kuning ketika dia hilang dan terdapat parut di bahagian kiri dahinya, kesan akibat terjatuh.

Pada 16 lalu, anak kedua daripada tiga beradik itu dilapor hilang di Jalan Putra Mahkota, Putra Heights, Subang Jaya apabila gagal ditemui selepas dipercayai keluar dari kenderaan untuk mencari ibu bapanya yang singgah di sebuah kedai barangan elektrik di situ.


( N3 AUTO PUBLISH  )

Kreatif Dekorasi & Unik DIY Carpet

DIY: 

Creative Unique Carpet Made Of Felt Scraps


This felt rug becomes an art piece and adds color to any room. 




 The process of making such rug is simple yet time consuming. 
You need to roll strips into a coil and use hot glue to secure them in place. 
When the first of your strips is ready start the next one butting up the ends. 
Continue the process until your rug is big enough for you. 




Definitely need to try this project !


( N3 AUTO PUBLISH )

Salam Jumaat !

Salam Pagi Jumaat Yang Indah Dan Dingin !
Peringatan untuk diri sendiri dan semua umat muslimat & muslimin ....
 
 ( SUMBER DARI FB )
 In Shaa Allah
Akan terus bersabar dengan setiap ujian yang mendatang !

Thursday, January 24, 2013

Tayar Lama Jangan Buang Tapi Recycle

Cuti2 hari ini, bolehlah kalau nak isi2 masa tu dengan kerja2 berfaedah.  Kemaskan barang2 yang sudah tidak diperlukan, yang masih tersimpan dan terasa makin menyemakkan pandangan. Antaranyer tayar2 lama ni.  KA nak berkongsi antara cara2 nak recycle tayar2 lama. Sekurang2nyer, xdelah jadi tempat pembiakan nyamuk aedes kat rumah kita, ye tak !




Tire recycling or rubber recycling is the process of recycling vehicles’ tires (or tyres) that are no longer suitable for use on vehicles due to wear or irreparable damage (such as punctures). These tires are among the largest and most problematic sources of waste, due to the large volume produced and their durability. That’s why we thought it would be a great idea to present you a gallery of several examples that teach you how to recycle tires or how to transform them in useful objects for our homes. Those same characteristics, which make waste tires such a problem, also make them one of the most re-used waste materials, as the rubber is very resilient and can be reused in other products.


( N3 AUTO PUBLISH )

Selamat Bercuti Di Hari Mawlid Nabi

Salam Maulidur Rasul hari ini 12 RabiulAwwal, 1434 H.  Sama2 kita memperbanyakkan selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.  Moga2 kehidupan kita semua hari ini dan selamanyer berlandaskan sunnah2 baginda.

 ( Pinjam DARI GOOGLE IMAGE )

Mawlid (Qur'anic Arabic: مَوْلِدُ النَبِيِّmawlidu n-nabiyyi, “Birth of the Prophet” Standard Arabic: مولد النبي mawlid an-nabī, sometimes simply called in colloquial Arabic مولد mawlid, mevlid, mevlit, mulud among other vernacular pronunciations; sometimes ميلاد mīlād) is the observance of the birthday of the Islamic prophet Muhammad which occurs in Rabi' al-awwal, the third month in the Islamic calendar.[1]
The term Mawlid is also used in some parts of the world, such as Egypt, as a generic term for the birthday celebrations of other historical religious 
 

Wednesday, January 23, 2013

Resepi Sup Brokoli Berkrim Chef Ammar Al-Ali

Hari ni nak sharekan lagi resepi Chef Ammar ni!.  Malam2 nanti, kalau rasa2 x berselera nak makan nasik ke, boleh ler buat sup macam ni !  Satu yang KA suka pada resepi2 mudah Chef Ammar ni adalah bahan2nyer yang ringkas, senang didapati dan cara penyediaannyer yang pantas. Dah minta izin nak share dari Chef sendiri. He He He

Sup brokoli berkrim




Bahan-bahannya

1. Mentega,di cincang 60 gm
2. Daun bawang cina,dihiris halus 200 gm
3. Bawang putih di tumbuk 2 biji
4. Brokoli di cincang 1 kg
5. Ubi kentang,di cincang 160 gm
6. Stok sayur 625 ml
7. Air 250 ml
8. Krim masakan 125 gm
9. Garam dan lada secukup rasa
Chef Ammar
Masak Dari Hati

Masak Dengan Iman


Credit FB Chef Ammar Al-ALi


SELAMAT BERCUTI ESOK YE SEMUA ! (Ada yang cuti panjang ke, bersambung ke minggu depan ?? . Apa2pun Kita Enjoys ..)

Bukan Cerita Batu Belah Tapi Cerita Batu Jadi Rumah

Memang gempak sungguh ler.  Bukan cerita batu belah batu bertangkup ye.!. He He He. Apa kata kita buat macam ni juga ! Ceritanyer dari Akhbar KOSMO ni. Bukan di Malaysia tapi nun di Mexico sana.

COAHUILA, Mexico - Seorang lelaki di Mexico telah menukar seketul bongkah batu menjadi rumah untuk keluarganya sejak 30 tahun lalu.

Benito Hernandez membina kediaman unik itu dekat kawasan pergunungan San Jose de Las Piedras, dalam negeri Coahuila di utara Mexico.

Sebahagian daripada bongkah batu besar berdiameter 40 meter itu dijadikan bumbung rumah manakala beberapa bahagian lain dikorek untuk membina ruang tamu, dapur dan beberapa buah bilik. Hernandez tinggal di rumah batu itu bersama isteri, Santa Martha de la Cruz Villarreal, seorang anak lelakinya, Omar Hernandez dan cucu perempuan mereka, Lucero Hernandez. Kediaman Hernandez itu terletak dekat dengan bandar San Jose de Las Piedras.

Bandar itu merupakan sebuah komuniti terpencil di kawasan gurun Coahuila dan terletak sekitar 80 kilometer dari sempadan Texas, di Amerika Syarikat. - Agensi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...