Tabung Masa Depan ...

Thursday, January 31, 2013

Bila Pondok Telefon Jadi Akuarium

Memang sangat2 menariklah.  Apa kata kalau dibuat di Malaysia juga.  Cuma sayangnyer pondok telefon kat Malaysia ni berbeza sikit reka bentuknyer. ! 

Public Phone Booth Transformed Into Giant Fish Aquarium.
This phone booth aquarium featured by Kingyobu is a brilliant example of an inspiring urban intervention. Kingyobu have re-purposed old phone booths into goldfish aquariums. They has been installing goldfish tank phone booths in urban Osaka, cleverly recycling these obsolete telecommunication relics while beautifying the streets of Japan’s second-largest city. Great and very inspiring project! Brings people together, all staring at a phone booth as if they are walking through a museum.




 Kalaulah ada kat Malaysia.. Perghhhhhhhhhhhhhh!

25 comments:

Anum said...

sgt unik

hazwan hairy said...

perghh terbaiklah...

wantie said...

kat malaysia pun kena buta mcm ni. seab memang susah nak jumpa publik fon kat malaysia ni yang elok.

kebanyakkan yg ada had tak sempurna. di rosakkan dek vandalism.

orked violet @ SYA said...

kalaw ade kt msia..

1st maybe the next day ikan tu ilang.
huhu

2nd bukan culture kite la kalaw smbL ckp dLm phone smbL tu org tengok. although tgk ikan, tp mesti rs Xcomfort! hehe

izan mama mia said...

cantik...yg pasti takakan ada di malaysia..berani jamin sbb org malaysia..huhuhu..ada saja nnt yg nak rosakkan

LiYa HaNiF :: said...

subhanaallah .. sangat kreatif dan cantik.. ~_~

eita said...

Cmel n kreatif

Nurul Ain Zulkarnaind said...

menarik btol

Nooriah Abdullah said...

kreatif nya kalau ada kat tempat kita mmg dok tunggu pondok tefon tu je kan KA..

hana hadi said...

cantiklah.. ikan tu pulak menonjol dari segi warna

Bitt (double IS) said...

wahh sangat unik!

shar90 said...

kat malaysia xleh letak phone booth design camnih sbb vandalism... huk3
tp cntik gile kot dia buat xD

hainom OKje said...

memang unik...

Mohd Selim Zainal said...

wah..pondok jadi aquarium...baik tu.

mselim3

pls: Anjurkan segmen harap2 kesuma angsana dapat join segmen saya k...berbesar hati saya.

Fiza Rahman said...

Kretifnya.

Noraziha said...

Bagusnyaa..bdk2 pun ske

Sue PeLik said...

cnteknyaaaaa. huhuhu tapi kalau public fon kt malaysia habeh laaaa hihihi

ALoNa CintamaniszLite said...

kat malaysia kot ada pun yg pondok kaler merah tu aje lah, hehe..

yg lain semua biasa2 aje..open.

Haryati Faizal said...

idea yg menarik...

IntaNBerliaN said...

kreatif betoi ni

MaMa Rey said...

unik la..kalau ada malaysia dy nak ambil seekor nak bawa pulang bawa masuk aqrm sy hehehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kretip betol la dorang ni

Ena's Palace said...

kretif dan unik..
ada je idea dorang ni ek!

mama aryan said...

memang cantik dan kretip nih

Mrs Velentine said...

cantiknya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...