Tabung Masa Depan ...

Wednesday, January 23, 2013

Sup Brokoli Berkrim Chef Ammar Al-Ali

Hari ni nak sharekan lagi resepi Chef Ammar ni!.  Malam2 nanti, kalau rasa2 x berselera nak makan nasik ke, boleh ler buat sup macam ni !  Satu yang KA suka pada resepi2 mudah Chef Ammar ni adalah bahan2nyer yang ringkas, senang didapati dan cara penyediaannyer yang pantas. Dah minta izin nak share dari Chef sendiri. He He He

Sup brokoli berkrim




Bahan-bahannya

1. Mentega,di cincang 60 gm
2. Daun bawang cina,dihiris halus 200 gm
3. Bawang putih di tumbuk 2 biji
4. Brokoli di cincang 1 kg
5. Ubi kentang,di cincang 160 gm
6. Stok sayur 625 ml
7. Air 250 ml
8. Krim masakan 125 gm
9. Garam dan lada secukup rasa
Chef Ammar
Masak Dari Hati

Masak Dengan Iman

Credit FB Chef Ammar Al-ALi


SELAMAT BERCUTI ESOK YE SEMUA ! (Ada yang cuti panjang ke, bersambung ke minggu depan ?? . Apa2pun Kita Enjoys ..)

22 comments:

Lelaki Ini said...

tolong buatkan! hehe. nak rasa sikit je..

nea lopah said...

mlm2 sedap hirup sup panas2.

izzah said...

Good recipe...suka ayat bwh tu...masak dgn hati...mmg btl pn kn..kalau masak sekadarnya tnpa ada rasa,mmg masakan tu xkn jd sedap...

Acik Erna said...

assalam KA..acik kalau brocolli goreng je ngan cili api..tak pernah lagi buat sup

KY said...

KY kurang makan kalau yg aneh2 gini hehehe

Knor said...

berselera tgok mlm2 ni..

CeqGu said...

apa rasanya yer...cikgu biasa dengan sup ayam n sup tulang jer huhu

Raudzah Zahari said...

Sedap berkrim..yummy..soup ni one of my favorite..any kind of soup can do...

ummiaiman said...

special la menu ni...nampak sedap dan menyelerakan. ..mesti kena cuba ni...
salam perkenalan drpd : suteraungu87.blogspot.com

che mid said...

Baru minggu lepas che mid buat sup brokoli.. tapi bukan chef ammar masak dari hati tp resepi ikut hati he he

Marsita yahya said...

lagi satu Chef suka sebut.."suka hati mau taruk banyak mana"

Noraziha said...

Bagus sup sayur..budak2 yg tak makan sayur, kalo suke makan ni pun ok kan.. Salam maulidurrasul KA

adyna said...

best je tgk dia masak..tp kdg2 bahan2 nya susah nak dpat ;)

m.u.l.a.n said...

lapar ni pagi2 hari ni... sedaaaapp... suka tengok chef ammmar..

azievee said...

Waa...makan sup le kite hari nie...hehehe. Menu kesihatan tu..

Kasih Salina said...

sedap air tu kak..

Haryati Faizal said...

ermm...cam sedap je...

Dunia Wilma said...

Mesti sedap nie kan ^_^

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sedap jg nampak tu

Ena's Palace said...

mmm..ank2 sy mesti suka mkn bubur camni

Fiza Rahman said...

Sedap nih.

Azie said...

Menu berkhasiat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...