Tabung Masa Depan ...

Thursday, January 24, 2013

Tayar Lama Jangan Buang Tapi Recycle

Cuti2 hari ini, bolehlah kalau nak isi2 masa tu dengan kerja2 berfaedah.  Kemaskan barang2 yang sudah tidak diperlukan, yang masih tersimpan dan terasa makin menyemakkan pandangan. Antaranyer tayar2 lama ni.  KA nak berkongsi antara cara2 nak recycle tayar2 lama. Sekurang2nyer, xdelah jadi tempat pembiakan nyamuk aedes kat rumah kita, ye tak !




Tire recycling or rubber recycling is the process of recycling vehicles’ tires (or tyres) that are no longer suitable for use on vehicles due to wear or irreparable damage (such as punctures). These tires are among the largest and most problematic sources of waste, due to the large volume produced and their durability. That’s why we thought it would be a great idea to present you a gallery of several examples that teach you how to recycle tires or how to transform them in useful objects for our homes. Those same characteristics, which make waste tires such a problem, also make them one of the most re-used waste materials, as the rubber is very resilient and can be reused in other products.


( N3 AUTO PUBLISH )

23 comments:

Haryati Faizal said...

erm... menarik jugak idea KA ni ye...

Sue PeLik said...

eh,?? kaki budak tu wana pink?? hahahha. stokin ke cat tuh?? huhuhu

Sue PeLik said...

kaki budak tuh warna pink?? cat ke apa tuh?? ke stokin?? huhuhu

aReLaN said...

hohohoh...takde tayar lak nak buat gitu. besenya tukar tayar kat kedai, tayar lama tu kedai amek terus.

Amanda Suria said...

Pak Lang KA selalu letak tanah dan tanam terung telunjuk...cantik jer...

Azee Hana said...

kreatif2...tapi kat umah ni x de tayar lama la pulak nak buat camtu....huhu

intanfirdaus247 said...

Salam Kak KA...sangat krretip nyerrr...huhuh

MystoryPic said...

kalau kreatif.... semuanya jadi. Cantik lak tayar yang dah jadi pasu tu ye

boni kacak said...

wah.. sangat-sangat creatif..hehehhe

CeqGu said...

mcm2 bleh buat dengan tayar ni rupanya kan....nak kena kreatif

eita said...

memang kreatif

Dunia Wilma said...

Wah...Creatifnya ^_^

KY said...

alahaii..KY kalau berseni dan kreatif, nak saja buat mcm tu

nea lopah said...

cntik..yg tayar jd pasu bunga tu Memg bnyk kt umah Mak nealopah.

RedRose said...

salam maulidur rasul sis. nice entry! thx for sharing the ideas. sape2 yag suka berkebun, will find dis useful. will definitely show my parents bout dis. ^__^

Riedaffya ibrahim said...

wah..cantiknye..sgt kreatif

Ikhwan Suhaimi said...

Ohemgi...bnyak jgak bende boleh buat, nmpak class lagi. *sebelum ni tahu buat pasu je~

Suraya Baharun said...

menarik & cantik...

Mrs Velentine said...

kreatiflah

Mrs Velentine said...

kreatiflah

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah betol2 kretif

Ena's Palace said...

idea2 yg boleh kite gunakan

Fiza Rahman said...

Tak rajin lah kak nak buat mcm nih ☺☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...