Tabung Masa Depan ...

Thursday, February 21, 2013

Kreativi Dekorasi & Apa Salahnyer Dengan Warna Kuning

N3 ini xde kena mengena dengan mana2 isu or cerita politik ye 
Sekadar bercerita tentang permainan warna2
Warna kuning ni nampak hebat juga
Dan memang terbaik kalau kena gaya !
Tak caya ???

Layan2lah tengok dulu 
Di Pagi2 Khamis yang cam ala2 sendu
Sebab apa KA kata macam tu
Aduhai... mood macam kelaut lagilah tuuuuuuuu
Mulalah nak merapu..........









Ada juga yang Berminat .... cuba ajelah ye !


38 comments:

Nursaila Norman said...

mak aihhh..cerianya KA! tp kena byk putih dari kuning bru ok kan? kalau byk kuning mcm sakit mata pulak..huhuhu

Asyifa Mustaffa said...

Mnarik....! Tp kena pndai suai padan la...lau x....caca marba jdinya....:-)

Nurzakiah Hanum said...

cantik gak kan

yana aina said...

dulu yana suka sgt dgn wane kuning ... baju kurung kebanyakkan kuning jerk .. asal raya kuning. sbb cantikkk ... tapi skrg minat purple pink pulak. hehehhh

Zie said...

canti tapi janggal.... dulu dh pernah cat dinding rumah kaler kuning.... bila baby nak lahir terus abah dia cat kaler lain pulak... huhu takut aura demam kuning

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

cantiklahhhh!!

Kakzakie said...

Kuning dgn putih kalau digandingkan nampak bersih dan manislah KA. Kakak dulu kahwin guna warna kuning dan putih (tetiba teringat 18 tahun punya cerita hihi...)

Ummiarissa Mahdi said...

saya ingat lagi dulu-dulu saya memang tak berani dengan warna-warna terang seperti kuning merah ...asyik warna biru je...tapi sekarang saya minat warna-warna terang macam kuning ni...tapi kalau baby dalam pantang,memang tak digalakkan pakai baju kuning takut kena kuning.saya ikut...hahaha...orang tua2 yang cakap...

Nizam.Ariff said...

kuning + putih memang masuk.... cantik

Nieyl said...

hihi~nieyl minat gak kuning..tapi klu dah semua nyer kuning...adeh~sakit matooo...hehehe~

nea lopah said...

bertenaga!

Sue-Rya Qistina said...

cantik!!

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, cantiknya! kat rumah sheila tu meja makan warna kuning. hahahha. gambar last tu nice sangat!

zaza nizam said...

xpanas ke KA..hihihi

Cho Zila said...

okjer kot.. tapi kena pandailer bermain dengan warna....

Ibu Amirul said...

kuning warna diraja

ejulz said...

warna febret ejulz masa kecik dulu.. hehe

Suraya Baharun said...

cantik...

BERT said...

ni peminat kuning tegar ni hihi

❤Kamsiah❤ said...

saya suka golden..
kuning cantik..ceria...sesuai kat tadika..:)

tp ada jugak saya terbaca,kuning boleh membuatkan kita pening kepala...cuba masuk dalam bilik yg semuanya kaler kuning..dinding..langsir..
mungkin itu pendapat si penulisnya..

mama aryan said...

salam KA..

memang nampak menarik juga kan

Mrs Velentine said...

cantik juga bah

Ratu Hatiku said...

ok jugak kaler kuning nie tp nk kena pandai susun atur jugak kan.. :D

CeqGu said...

nak nak tuan rumah pun pakai baju kaler kuning... memang tak leh beza dinding dengan tuan rumah hehehe....menarik jugakkan kuning match dengan putih

Bin Muhammad said...

Salam KA,
Bagi saya, macam xberapa sesuai warna kuning utk perabut dan dinding rumah. Mungkin tampak keunikannya tapi macam janggal.

Dinding berwarna kuning menjadikan ruang terlalu terang. Ianya sesuai bg rumah yang kurang pencahayaan dan untuk ruang yang sempit.
Mungkin juga pemilihan tona warna kuning yang tidak terlalu terang, seperti kuning cair dapat memberi impak yg berbeza.

Cuma gambar ke 7 tu nampak kena. Mungkin perlukan perhiasan atau perabot yg berwarna gelap untuk mengimbangai warna dinding yg terang. Tapi perlu bijak dalam susun aturnya juga.

Warna kuning boleh memberikan mood yg moody...Maka perlu pandai memilih lokasi ruang, perabut dan susun atur yg menggunakan warna kuning agar ianya tampak menarik dan mengujakan. Keseimbangan warna lain juga memainkan peranan penting.

Tapi semuanya terpulang kepada anda, rumah anda..syurga anda.

p/s: Maaf KA, komen terlebih dari artikel pulak...

Cik Rongoks Ika said...

kuning pon cantik tp ika still suka pink.heeee

hainom OKje said...

Cantik jugak tu...

Ira said...

cantik jgk.. tp kena pandai sesuaikan dgn brg n susun atur dlm rumah la kot.
kene pandai main kaler.. hehe.
kalau tak pandai cam ira ni, jadi apa ntah la agaknye ek..

nik ros said...

ceria btol warna kuning nyer. nik cat dinding warna kuning jea.tak berani la nak beli kaler perabot kuning.

tapi bila tgk gambar2 ni mcm cantik jea kan.

Haryati Faizal said...

cantik je kuning ni...yp mungkin ada setengah org tak berkenan kot... tp bg yati kaler ni cantik, terang umah

Ibu Lala said...

Saya tak suka kaler kuning unless myvi kaler kuning sy sukerr..

sal ya said...

kalau waktu pagi dan tengahari dgn suasana panas terik meamng perit mata bila banyak benda kaler kuning. hehehe...

Fiza Rahman said...

Cantik juga.

wan nurul hezrina abd halim said...

suka sangat gambar yang terakhir

Ena's Palace said...

da mcm kerabat diraja je...

Chic Na said...

cantik jugak. boleh menaikkan mood.

wantie said...

kuning warna di raja. kalau semua kaler kuning. leh pening.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kuning diraja...cantik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...