Tabung Masa Depan ...

Thursday, February 07, 2013

Kreativiti Dekorasi Dengan Crochet Decorated Bus Seats

Yang ini sangat2 menarik.  Terpikir2 boleh dan sesuaikah untuk dipratikkan di Malaysia juga ? Kalau boleh, pasti tambah ceria kan, tapi boleh ke ?. Hu Hu Hu

Crochet Decorated Bus Seats, Vantaa, Finland
These crochet decorated bus seats  is art installation by the Finnish artist,Vesanen Virpi Laukkanen. It’s called Lace Bus and is part of the OTTO shows, hosted by the Art Museum Vantaa, Finland.  On the artist’s website you can see more photos here.  The bus is used daily by commuters in Vantaa so it’s not a stationary piece of art in a museum somewhere.  The main idea of the project is to add color, joy and humor into the routine of people who use public transportation daily!





( N3 AUTO PUBLISH _ Ada hal sikit yang nak diuruskan pagi ini & tuan tanah kurang sihat)

35 comments:

Lelaki Ini said...

wah, cute sgt!

Nurzakiah Hanum said...

sgt kreatif

Sue-Rya Qistina said...

cantik dan kreatif. kalau dipraktikkan di malaysia boleh jugak kot. tapi kebarangkalian utk hilang dan rosak sgt tinggi. kt sane bole la buat camni sbb attitude rakyat negara diorg ok je kot

Chic Na said...

baru ceria.. hihihi..

Hazmin Hamudin said...

Kreatif... Meriah jadinya bas dekat sana... Hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

cntik sgt..kalerpul..

JunAina said...

KA...kalau bas pelancong mungkin boleh tapi bas harian yang segala jenis manusia naik tu rasanya tak seswai.

nea lopah said...

Kalau kat malaysia ni berapa lama lah tahan nye kan...hehehe

aizu's life said...

kretip yg amat! tp kalo nk buat kat mesia nih, ramai la mak2 yg bpeluang cari rezki lebih.. hihi

Kakzakie said...

Kalau tempat kita sehari aje boleh sangkut KA. The next day hilang dah hihi.... sedangkan sejadah pun dicuti inikan pula cantik-cantik macam ini.

:: Mrs.Eady :: said...

cantikkk :)

AyueJean AJ said...

Cantik...
Tapi kalau buat macam ni dalam bas Malaysia, tak tau berapa lama tahan...
Hehhehe...

Ira said...

cantiknya... kalau kat malaysia blh praktik, tp owner bas kene rajin la.. hehehe..

NM02 said...

takde maknanya la... silap2 kena rembat dek penumpang wat alas meja kat ngumah depa. hehehe

Haryati Faizal said...

cam tak confident je klu buat kat Msia, sebab takut je ada yg gatal tangan buh dlm beg bwk balik hihi

zaza nizam said...

lawooo!! klu zaza mesti pilih seat mne nak duduk hahahaha

are_lin@yu said...

wahh menarik..xpnh tgk lg..hihi

hazwan hairy said...

perghhh sgt menarik...

Nieyl said...

cantikkkkkkk!

ummiross said...

cantik2!, pelbagai orang pelbagai idea..

Mrs Velentine said...

kan bagus kalau ada kat malaysia/.

mamawana said...

Assalam

Salam kenal di alam blog... Kreatif dan cantik ya crochet tu. Unik ..

aTieYusof Family said...

wahh menarik minat untuk naik bas.. bagus nya..kreatif pun ia..:)

wantie said...

teringat masa zaman muda remaja. ni le hobi T KA oi...

mengait je bila ada masa lapang

Bui Junaidi said...

WOW..CANTIKNYA..CERIA JER SUASANA DLM BAS TU..KALAU KAT MALAYSIA DH HILANG NI KENA CURI..

shaiful zaidi said...

seninya macam kat negara kita jugak...

LiYa HaNiF :: said...

cantek yer...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cantik n kretip

ieda immi said...

perghh canggih nie !
cantik lak tuu kak .. ;)

ayut said...

smpi kat malaysia bile buat sbulan je kot tahan...huhuhu

MaMa Rey said...

bestla..kalau naik bus ni kompom naknaik lagi..kreatif..menarik hati penumpang

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

cantiknya sarun kerusi 2... geram tgok...

Amanda Suria said...

sapa la yang rajin sgt ni kan...

mama aryan said...

sangat sweet..tp kat malaysia boleh ke buat mcm ni? takut sekejap je pastu dah hilang hehe

Fiza Rahman said...

Cantiknya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...