Tabung Masa Depan ...

Thursday, February 07, 2013

Harap2 Bukan Hangat2 Tahi Ayam Lah

Harap2 sangat tak jadi macam peribahasa itulah.  Tahu tak apa maksudnyer Hangat2 Tahi Ayam tu ?
 Maksud peribahasa tu : 
Seseorang yang membuat sesuatu pekerjaan secara bersungguh-sungguh pada mulanya sahaja tetapi dia akan meninggalkannya apabila terasa susah.

Ini gara2 asyik duk membelek blog UMMUAIDAN TU, terus terpanggil nak buat aktiviti berkebun dan bercucuk tanam ni semula.  En Hubby & my mum memang cukup suka bab2 tanam- menanam ni.  Ini antara barangan2 yang dishopping di Kedai Peladang hari tu ! Dari  pam meracun, ubat2 racun bagai lagi, sampailah ke baja, sabit, anak2 pokok buah2an hinggalah ke ulu parang dan kayu pemegang cangkul pun nak disambar !

ANTARA YANG SEMPAT DISNAP2, ADA JUGAK YANG DAH DIBAWA LARI SIMPAN TEMPAT LAIN NI !




YANG INI BUKAN UNTUK POKOK2 YE TAPI  UBAT TUK KAUM KERABAT MAK ITI , YANG MAKIN BERKAMPUNG LAH SEKARANG NI

Cara guna :

Letakkan pada kawasan dan laluan kaum kerabat Mak Iti ni
Kalau boleh sediakan air dalam bekas bersebelahan
Sebab lepas aje makan racun ini
Mak2 Iti ni akan menggelepar mencari air !

Baguskan, Mencari Barangan
Untuk Dua Misi Berbeza
Dalam Satu Masa !

( N3 AUTO PUBLISH )

29 comments:

Mrs Velentine said...

selamat bercucuk tanam kak..nak tanam apa nnt?

Lelaki Ini said...

jgn makan or minum sendiri sudah.. hehe

wantie said...

kalau mak T, guna peladan je hapuskan segala mak Iti, biawak dan binatang yang sewaktu dengannya...

LiYa HaNiF :: said...

syukur kat rumah liya tk ada mak iti nie.. hehe

QueeN TerataI said...

sya ni kalau bab berkebun mmg x jd la.. tgn keras.. hehehehe

Nurzakiah Hanum said...

menjadi nie

Bin Muhammad said...

Salam...
Harap menjadi...saya akan tunggu entri hasilnya nanti...
Semoga berjaya!

Kakzakie said...

Jgn under estimates KA. 3-4 bulan nanti nampaklah hasilnya.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah akan nk berkebun pulak ker lepas ni...moga berjaya yer dlm berkebun hihi

Mayang ABDUL RAZAK said...

wahhh.. bersemangat nampaknya KA.... caiyok.. caiyokk....

Rai Ourkizuna said...

ingatkan nak bercucuk tanam.. hahaha..

nea lopah said...

Good Luck KA...kasi racun lahhh...

Orga said...

betul ke ni KA, hehe...saya dulu2 pun macam ni jugak, minat bercucuk tanam, tapi lama-lama malas pulak sbb pokok smua mati abis...

mama maman aka yana said...

diorg nih suka benar kan huruhara kan umah org.. huhuhu

ayut said...

go KA go!!hahaha...mmg terpengaruh kan klu tgk blog kak nor tu :D

Papa Mifz said...

selamat berkebun yer kak...;)

Ena's Palace said...

Amboii..bersemangat nye nak berkebun KA..

MaMa Rey said...

rajinnya KA bercucuk tanam..masa kecik2 dulu suka buat aktiviti ni..bantu ibu bercucuk tanam..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

chaiyok2....

Momo said...

orang cakap debu racun ni berbahaya... betul ke kak?

Chic Na said...

wah semangat.. :)

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

mudah2an begitulah.. hehehehe

BUNDA a.k.a KN said...

mak iti sekarang dah cerdik perangkap2 biasa tu tak mengene lagi dah..kne cari strategi baru plk..

baby comel said...

Selamat bercucuk tanam =)

~MakLady~ said...

Salam Kesuma... :)
rajin nye dia .. insyaALLAH bakal jadi pekebun berjaya. Ke dah berjaya? hehe jgn lupa kirimlah sayur kat umah MakLady yer;))

oooo mcm2 cara ye kita nak usir mak iti ni. tpi lagi satu - pesan nenek MakLady dulu - jgn marah2 dia. nnti dia datang bertandang bawa satu kampung...hehe how true is that ..x pasti :) anyway happy berkebun yer KA ...

Ummi Iman said...

Teringin juga nak buat ;) moga menjadi. Teruskan usaha

Amanda Suria said...

benda mcm ni kena letak tinggi2 ni kan KA, nak2 ada budak kecik kat rumah...especially kena letak utk mak iti tu jauh dari capaian tangan kan...

mama aryan said...

moga berjaya mendapat hasilnya nanti KA..

Fiza Rahman said...

Tak suka ngan mak iti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...