Tabung Masa Depan ...

Friday, February 08, 2013

Kenapa Jari Kita Lima !

Yang ini tangan Adik belah kiri
Sibuk dia nak snap2 sendiri !
Sambil mulut tu macam biasalah tak henti2
Bertanyakan itu dan ini
Kenapa yang itu jadi macam ini
Kenapa yang ini dibuat begini
Tak kenal erti penat lah Adik ni
Kena jawab sampai dia puas hati !

Tanya Adik, " Kenapa jari kita sebelah tangan ada lima Umi "
Jawab Umi , "Semua tu ada sebab & rahsia yang tersendiri"
Chop2, biar Adik jawab sendiri
Yang lima ini
Untuk Along, Angah, Adik, Abah & Umi !
Kata Adik sambil senyum menampakkan bahagian depan gigi
Yang tak tumbuh2 lagi sampai la ni
He He He



( N3 AUTO PUBLISH )

22 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum, pandainya adik tu.. ikut dan dia hehehe

:: Mrs.Eady :: said...

sweet moment..

Nurzakiah Hanum said...

hehehe

Amanda Suria said...

wah...bijak dia bagi jawpan eh..ikut kefahaman dia sendiri..

mama aryan said...

bijak adik ye..tanya pastu jawab sendiri..hehe

Kakcik Nur said...

Pandainya Adik. :)

Sue-Rya Qistina said...

bijak betul adik ni la

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

pandai adik!!

hajar said...

bijak... bijak.... bijak.... :)

waiman takwa said...

Sebab kalau 6 jari nampak pelik

ummuaidan said...

pandai adik nie ...

ummiross said...

hehehe..adik yang pintar dan petah.

lieyalatif said...

HEHEHEHEH comel jek adik..... tu la kan KA..nape 5? sebab bile 5 laaa mereka saling boleh bekerjasama kan..

Mrs Velentine said...

hahaha pintar si adik

Ena's Palace said...

hehehe..pandainye dia jawab

hana hadi said...

pandaikan dia berfikir. walaupun jawapan tu kureng,hehe

MaMa Rey said...

pandai dia snap sendiri..pandai jg dia jawab sendiri hehehe

Ira said...

hehe.. pandainye adik.
kalau adik ada adik lg.. kene tmbh jari ke?? hehe.. gurau je :D

Haryati Faizal said...

bijak2...

Chic Na said...

pandai adik.. ;)

Fiza Rahman said...

Hehehe...adik, bijak...bijak...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

bijak adik yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...