Tabung Masa Depan ...

Sunday, March 24, 2013

Rezeki Tuaian Pisang Awak Ler Pulak

Ingat tak dengan N3 Pisang Emas X jadi belayar KA hari tu
Pisang emas tu pun dah selamat, habis tak tinggal apapun satu
Sedekah jiran2, makan2 sendiri dan siap bercekodok pisang lagi tu
Jadi lepas tu, sibuk belek2 & jengok2 pisang2 yang lain pulak kat pokok tu
Sambil duk menanti2, bila pulak boleh dituai pisang2 itu Hu Hu Hu

 
Macam biasa, niat nak dibiarkan masak sendiri 
Memang takkan pernah menjadi
Sebab banyak sangat2 peminat pisang2 ni
Dari sekecil2 ulat sampai sebesar2 Sang Monkey
Yang ini setandan yang berhasil dituai hari ini


YANG INI DIPANGGIL PISANG AWAK !! YE, AWAKLAH ...

PISANG AWAK ni kata En. Hubby sesuai sangat kalau dibuat kerepek pisang, mahupun digoreng, ataupun dibuat cucur.  Dan kalau malas sangat makan gitu2 ajelah bila dah cukup masak nanti.  Rezeki , rezeki ! .  Tengah berkira2 apa yang nak diprojekkan dengan pisang awak ni.  He He He ... ANY IDEAS ????

( N3 AUTO PUBLISH)

16 comments:

Nastyna said...

Pisang saya? Hahahaa Untung la, pokok pisang saya ni tak berbuah2 dah baper lama bertapak kat tepi tv ni. membiak tak ingat.

nur said...

KA,
kalau wat kek sedap tak?

nur dari ALL IN ONE

hazwan hairy said...

klo kat kg ada lah 5,6 pokok pisang so hasilnya mkn sndri2 ja..hehe

hana hadi said...

hana xtau nak bezakan jenis2 pisang.. yang hana tau pisang emas. da bintik2. hehe

nea lopah said...

saya???? pisang saya?? hahah..
bt kerepek sedap ke kak?

nanieybarnieylurviey said...

Sedapnye kerepek pisang. Tp ssh nk cri :(

paridah said...

assalam KA...Bertemu lagi kita...N3 pisang awak ye...kat rumah kak memang pelbagai jenis pisang ada hingga xtermakan... sedekah sajalah kpd burung2...

Papa Mifz said...

pisang kat kampung mertua pun selalu ajer dihabiskan oleh sang monyet...

:: Mrs.Eady :: said...

nak pisang awak! :)

Mrs Velentine said...

alhamdulillah rezeki..MV makan2 magnum kat sni

Sue-Rya Qistina said...

suka kalau buat goreng pisang n kerepek. best sgt!

ArELeEz said...

err.. pisang goreng singgit! he3..

Nafisa81 said...

tak berapa kenal nama2 pisang ni..tau pisang tanduk je sbb mmg dia lain dr yg lain

Haryati Faizal said...

betul tu KA wat kerepek sedap...

Chic Na said...

kerepek pisang sedap kak. ;)

Fiza Rahman said...

Saya ni tau mkn pisang jer kak. Jenis2 pisang memang tak kenal ☺☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...