Tabung Masa Depan ...

Wednesday, March 27, 2013

Universiti Cap Ayam Versi Adik !

Dan masa OTW balik rumah dalam kereta 
Biasalah KA borak2 dengan Adik
Dan terus cakap, ramai yang ucap tahniah atas kejayaan Adik
Terus aje Adik jawab
" Kenapa ucap tahniah kat Adik,  sepatutnyer tahniah kat Umilah sebab bertuah dapat anak yang bijak macam Adik ni, hehehe"
KA pun jawab
" Hehehe.. yelah tapi itu semua atas usaha Adik juga kan "
Adik jawab 
" Memanglah penat tu ulangkaji, Umi..."
KA cepat2 bagi semangat
" Nak berjaya kenalah usaha kan, betul tak"
Adik senyum je sambil kata 
" Mestilah, takkan Adik nak masuk Universiti Cap Ayam pulak nanti "
KA terpinga2 sekejap 
" Universiti Cap Ayam ??"
Selamber aje Adik jawab
"  Ye, macam kat dalam 'Cerita Memberku Hawa ' kat TV tu, Dia ada cakap Universiti Cap Ayam !.  Ada yer Universiti Cap Ayam ni Ummi..."
Begitulah, betapa besarnyer pengaruh cerita TV & drama pada kanak2 yer.
KA tanya balik
" Habis Adik nak masuk Universiti mana ?"
Adik jawab dalam keadaan mata dah mula mengantuk
" Adik ingat........Mana2 ajelah Ummi... tapi Adik nak jadi tentera lautttttttttttt.......
Dan memang ke laut dah dier lepas tu .. tidur lena sampai ke rumah!

 GAMBAR CURI ADIK LAGI DI OFFICE KA HARI INI !!
TULAH KERJA DIE SELAIN MAIN INTERNET GAMES....

23 comments:

Lelaki Ini said...

wah,tentera laut! hebat2!

wantie said...

hahaha.... universiti cap ayam. pepandai la adik ni kan.

hmm.. tentera laut tu. Moga sukses!

Haryati Faizal said...

semoga adik terus cemerlang ye...

Farah Waheda Wahid said...

wah...nak jadi tentera laut...moga2 tercapai cita2 adik tu... ^_^

nanti dah besar sikit mesti berubah lagi cita2 tu... ^_^

ummuaidan said...

Klakar adik nie..Uni cap ayam pun ade..heheh..cita2 awal tuh kan...nanti brubah lak...:)

hazwan hairy said...

haha U apa tu cap ayam?haha

Aimaniman Ezaiza said...

Tahniah umi adik,.
Pandai adik..
Tu le, pengaruh tv mudah lekat dlm minda anak2 kann,.

al- lavendari said...

adik buat kerja apa tu ?

aizamia3 said...

moga angan-angan menjadi kenyataan.. ;)

Kakcik said...

Pandailah Adik ni. Jawapan dia pun 'cute' je... :)

Si Matatajam said...

Wah adik nak jadi tentera laut yek...berusaha!!!

Shaiful Zaidi said...

Bagus2.. masih kecik dah ada cita2...nak jadi Navy..

are_lin@yu said...

haha dia ingt eh dialog dlm cta tu..haha

Ikhwan Suhaimi said...

Moge adik be a good girl and one day insyaallah will be good daughter to KA n Husband.

Chic Na said...

petah sungguh adik ni kan. hihi..

Cinta Misteri said...

nk jd tentera laut, kena laa masuk universiti cap ikan sardin....hehehe...

baguih2, untung ada ank cerdik2 ni, penyeri suasana

Zira Aziz said...

err..universiti cap ayam tu kat mna?.. :D ..moga adik trs success..

hainom OKje said...

hehe..... faham jugak dia eh!

Mrs Velentine said...

nak jadi tentera laut kena belajar betui2...ya adik

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nak jd navy yer dik hihi

ayut said...

jd tentera laut????wow....adik impian besar tu.hihihi

n O e s u h a i m i said...

moga cita2 adik nk masuk tentera laut..tercapai..

Fiza Rahman said...

Saya suka tgk uniform tentera laut...smart. Smoga impian adik jadi kenyataan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...