Tabung Masa Depan ...

Wednesday, March 27, 2013

Usaha Bercucuk Tanam Dalam Salji

Di mana ada kemahuan, di situ ada kejayaan, 
Andai ada kesungguhan , apa yang diusahakan pasti akan membuah & menghasilkan kejayaan ..
Macam cerita kat bawah ni

ERNST melihat rumah hijau yang mengandungi pelbagai jenis tanaman di Kangerlussaq pada 5 Mac lalu.- Reuters

KANGERLUSSAQ, Greenland – Ketua tukang masak di restoran Roklubben di sini, Kim Ernst menanam sayur-sayuran di dalam rumah hijau di kawasan yang sejuk.
Kangerlussaq merupakan sebuah kawasan yang diselaputi salji kerana ia terletak antara kawasan Artik dan Lautan Atlantik.
Ernst telah menanam pelbagai jenis sayur-sayuran dan herba seperti ubi kentang, lada Benggala serta tomato.
Ekoran perubahan cuaca, penduduk tempatan menyatakan bahawa semasa musim panas, pelbagai tanaman boleh ditanam yang sebelum ini tidak pernah terfikir akan diusahakan di kawasan bersalji. – Reuters

14 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum KA, wowww. berjayakah?

hajar said...

smg usahanya berhasil

Bin Muhammad said...

Betul lah KA, Dimana ada kemahuan disitu ada jalan...

Farah Waheda Wahid said...

x sabar pulak nak tengok usaha dia tu berhasil dan macam manakah hasilnya... ^_^

Fiza Rahman said...

Betul tu kak. Antara rajin & tidak jer.

yan's cottage said...

yan pun tengah merajinkan diri bercucuk tanam juga nie....

boni kacak said...

di mana ada kemahuan di situ ada jalan..hehe

nea lopah said...

Gigih betul dia kan?

Mrs Velentine said...

mmg perlu ada kegigihan kan kak..Klik2

paridah said...

YES....USAHA PASTI JAYA...SETIAP KEMAHUAN ADA JALANNYA KAN KA...

Haryati Faizal said...

ada jugak idea dia ye...

Chic Na said...

kreatif la dia ni. boleh bercucuk tanam dalam salji.

klik hi-shop. ;)

hainom OKje said...

nak seribu daya ...tak mo seribu dalih,...pokok pangkalnya rajin berusaha!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

moga berhasil usaha dia nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...