Tabung Masa Depan ...

Thursday, April 18, 2013

7 Tahun Dah Adik Jadi Penyeri Kami !

( N3 KHAS SEMPENA BIRTHDAY ADIK, N3 BARU ROLL BAWAH )

7 tahun lalu cerita bermula
Along & Angah beria2 nakkan Adik baru juga
Sebabnyer, asyik duk lawat baby2 orang aje
So, nak merasa baby sendiri pula
Walau KA rasa cukup dah dengan sepasang cahayamata
Tapi dengan izin Allah swt jua
Tercapailah akhirnyer, cita2 Along & Angah berdua
Dapatlah sikecil ini, yang berliku2 benar cerita perjalanannyer
Penuh episod2 kepayahan dan cerita2 derita sebenarnyer
Dari episod kehamilan hingga selamat melahirkan semuanyer
Memang pengalaman mengandungkan Adik tak sama
Dengan pengalaman  anak2 terdahulu, memang sangat2 berbeza
Ditambah jarak kehamilan yang jauh juga dari kehamilan kedua 
Tapi, sangat2 bersyukur pada yang Maha Esa
Kerana kehadiran Adik sesungguhnyer
Menyeri dan menceriakan kami sekeluarga !
Adik membesar kemudianyer
Dengan sakit ITP yang tak terduga
Dan ditambah dengan dugaan pula
Mengalami sawan tarik akibat demam panas yang tak dijangka
Serta proses pertuturan Adik yang dikira agak lambat juga
Semua pengalaman pertama buat KA dan suami juga
Kerana anak2 terdahulu tak pernah kami diduga sebegini rupa 
Kehadiran Adik banyak mengajar kami, untuk harungi semua bersama2
Dan tak mudah putus asa, menghadapi apa saja dugaannyer
Dan Alhamdulillah, sangat2 bersyukur sebenarnyer
Ternyata kini, Adik sememangnyer permata hati yang terang hatinyer
Bijak kata2nyer serta punya bakat tersendiri yang luar biasa !

 SELAMAT HARI LAHIR ADIK ! 

Sempat lagi berjenaka , bila KA tanya semalam
" Adik nak kek 3 tingkat  ke "
Adik jawab terus dengan selamba
" Eeee.... Umi ingat ini kenduri kahwin ke nak kek tingkat2 !,
Tapi Adik nak beli sikit makanan ke, gula2 ke, nak sedekah kat kawan2 kelas Adik guna duit Adik sendiri, 
Esok kita pergi beli yer Umi..."
Mulianyer hati Adik, buat KA bangga...........

TERIMA KASIH ADIK, KERANA MENCERIAKAN HIDUP KAMI SEKELUARGA
Doakan Yang Terbaik Untuk ALONG, ANGAH DAN ADIK
Di Dunia & Akhirat Juga Yer..

Nasihat KA pada ibu2 diluar sana, andainyer anak2 kita mengalami apa2 masalah juga pun, jangan cepat mengalah dan berputus asa, setiap penyakit ada ubatnyer kecuali mati, dan sokonglah anak2 kita walau dalam apa jua keadaan sekalipun, marah dan hukumlah kalau mereka berbuat salah, tapi secara berpada2, hargai apa saja kejayaan mereka walau sekecil mana dan paling penting terima mereka seadanyer, kerana anak2 merupakan harta paling bernilai buat kita di dunia !

( Nota kaki :  MAAF SANGAT, N3 PANJANG BERJELA2 PAGI2 NI )

55 comments:

makchaq said...

Selamat Hari Jadi Adik..

Semoga doa Umi untuk anak2 diperkenankan.. Amin..

Riedaffya ibrahim said...

selamat hari jadi adik....

Chic Na said...

dah besar adik. happy birthday. moga jadi anak yg solehah. ;)

babYpose said...

Salam KA, Alhamdulillah, happy birthday adik yg comel, terharu baca adik berhati mulia untuk jamu kawan2nya, kongsian yg bagus KA thnks.

Kakzakie said...

Happy 7th birthday adik!! Moga semuanya baik-baik belaka. Mesti hari ini kawan-kawan kelas adik gembira mendapat gula-gula pemberian adik:)

ZazaMyMoon said...

Selamat Hari Jadi adik..
sweet sangat lah adik bila aunty baca hehehe..
semoga jadi anak yang solehah =)

Lelaki Ini said...

selamat hari lahir adik!!!

ummuaidan said...

Selamat hari lahir adik..mencabar rupanya perjln adik utk jd permata yg bersinar dlm family yer...moga adik terus excel n jd anak soleh..:)

careno said...

Ya Allah... bijaknya adik... nak bli guna duit sendiri utk raikan dgn kawan2... happt bithday utk adik...

che mid said...

Salam, ala tak panjang mana pun..sangat tabik pada ibu seperti KA ni.. nampak adik sangat cerdik ya.. keep it up adik!!

Nafisa81 said...

mesti banyak mulut sampai penat nak layan kann...

Dylla Abas said...

sebak baca entri ni..airmata dah bergenang! semoga adik menjadi anak yg solehah ye..selamat hari lahir :)

❤Kamsiah❤ said...

sama usia dgn si bongsu saya...juga jaraknya jauh dari kakaknya-7 th...

Fiza Rahman said...

Selamat hari lahir adik. Smoga menjadi anak yg solehah, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yg baik dan semoga membesar sebagai anak yang bijak pandai.

Shaiful Zaidi said...

Happy birthday!

Shaiful Zaidi said...

Happy birthday!

Kella said...

selamant hari lahir sayang... =)

Myra Jay said...

Selamat hari lahir adik, semoga menjadi anak yang solehah :D

Cho Zila said...

syukur Alhamdulillah, anak tetap buah hatikan.. semoga adik akan membesar menjadi anak yang soleh dan mithali...

Tihara said...

happy birthday adik..ingat dia kat kawan2 nya..baik anak KA ni..moga jadi anak solehah ye dik :)

Mrs Velentine said...

selamat hari jadi adik

AyueJean AJ said...

Selamat hari lahir adik...
Amboih...
Nak kek sampai 3 tingkat...

aizamia3 said...

selamat hari lahir buat adik..
moga adik menjadi anak yang solehah menjadi kebanggaan ibu bapa dan keluarga.. ;)

Acik Erna said...

Syukur Alhamdulillah..happy birthday adik

kiera'sakura said...

selamat hari lahir adik, moga terus menjadi anak solehah. amin.

setiap anak ada dugaan dan rezeki masing2 kan KA

Nurul Ain Zulkarnaind said...

selamat hari lahir adik hehe

are_lin@yu said...

alhamdulillah pndai adik berseerhanakan..

Ati Masrif said...

selamat hari lahir adik
semoga berjaya di dunia dan di akhirat...amin!

Deqla Manjew said...

makin besar makin comel.. hb adik! ;)

Bin Muhammad said...

Salam KA.. Selamat Ulang tahun Adik. Semoga tabah mengharungi liku2 kehidupan mendatang. Sesungguhnya anda beruntung kerana di dicorakkan oleh ibu bapa yang baik.

p/s: Birthday adik sama dgn blogger terkenal Kak Kujie.

NM03 said...

selamat ulangtahun kelahiran adik!

Daddy Ziyyad said...

Happy Birthday buat Adik :)

Umur berapa adik baru boleh bertutur?

faraherda.razalan said...

Ya Allah...mulianya hati adik ni. Terharu sy bacanye. Nak nanges pun ade. Hahahaha...

Happy bday dik. Moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan membsr menjadi anak yg solehah ye? Adik yg comel. Syg die!

lelamaisara said...

selamat ulang tahun kelahiran adik...semoga jadi anak yang baik hendaknye...;)

paridah said...

HAPPY BIRTHDAY ADIK MOGA PNJG UMUR, MURAH REZEKI, SHT WALAFIAT N SENTIASA MENJADI PERMATA HATI YG DISAYANGI BONDA N SEISI KELUARGA....

Ira said...

Happy Birthday Adik..
Semoga pnjg umur, sihat, murah rezeki dan berjaya dlm pelajaran serta masa depan..
Bday adik sama ngan bday adik ira la.. Hehe..

hainom OKje said...

Selamat Hari jadi Adik.... Jadi Adik memang cukup beruntung sebab semuanya lebih hehe...betul tak dik?

Hazmin Hamudin said...

Selamat hari lahir adik.. :)

Rinna said...

Epy Besday Adik.. Moga dipjngkan umur dan dimurahkan rezeki..Amin.

♥ Wina ♥ said...

happy birthday adik!

semoga adik sihat, bahagia selalu & sentiasa berada di bawah lindunganNya :)

Qhaifa Nur said...

selamat hari lahir buat adik...
sebaya amzar ya..
moga cemerlang dalam segalanya, amin..

wantie said...

tak syak lagi adik memang berbakat.
Happy B'day adik. semoga membesar dengan sihat dan sentiasa membahagiakn org org yang telah membahagiakan kamu.

rinduan citarasa said...

happy birthday adik.
moga menjadi anak y solehah

Bitt (double IS) said...

happy birthday :)

Haryati Faizal said...

hepi besday adik...

betul kata KA, anak tu anugerah Allah yg tak ternilai... bersyukur dan terimalah seadanya...

aTieYusof Family said...

Happy Birthday Adik..
moga membesar dgn sihat dan sentiasa dlm lindungan Allah S.W.T..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Happy birthday adik...moga menjadi anak yang solehah & cemerlang dunia akhirat..

Z ie said...

happy birthday.. sama ngan hubby...

Nursaila Norman said...

kak,maaf lah komen hal lain pulak kat entry adik ni..huhuhu..terima kasih yer kak sbb mendoakan dan bg kata2 semangat utk saya..terima kasih byk2 :)

ArELeEz said...

anak2 harta dunia & akhirat.

izan mama mia said...

happy besday adik..mg jd anak yg solehah

Zamani Abe said...

Amboi sweetnyaaa

ANNA MARIANA said...

selamat hari lahir adik.. :)

Ena's Palace said...

hepi besday adik..moga menjadi anak yang baik untuk ibu dan ayah yer...

nea lopah said...

kemana tumpah nya kuah kalau tidak ke nasi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...