Tabung Masa Depan ...

Sunday, April 07, 2013

Al Kisah Along Lah Pulak


Hari ni nak cerita tentang ALONG lah pulak.
Walaupun hobinyer suka memasak,
Siap Adik & Angah selalu puji
Masakan ALONG always yang terbaik
Tapi sejujur2nyer ALONG seorang sportsman
Kalau dari sekolah rendah , Segala acara sukan dia masuk 
Dan pernah jadi Olahragawan Harapan Di Tahun Lima
Dan Olahragawan Sekolah Di Tahun Enam
Kalau nak cerita tentang hadiah & pingat2, penuh dah almari tu
Tang masak2 & sukan2 ni, sah2 diwarisi dari E. Hubby KA lah ni
Tapi tang kecemerlangan dalam akademik menurun dari KA lah tu hehehe

Bila dah 2- 3 tahun berada Sekolah Menengah
Tumpuannyer lebih ke acara jarak jauh pulak
Entah kenapalah boleh beralih arah
Walaupun tahu acara jarak jauh ini, susah orang2 melayu kita nak pergi !
Gambar2 ini....
KENANGAN MEWAKILI SEKOLAH KE PERINGKAT DAERAH BAGI ACARA MERENTAS DESA BAWAH 15 TAHUN
( ALONG antara beberapa pelajar melayu yang mendapat nombor, yang dimonopoli sepenuhnyer oleh bangsa yang satu itu !)
Tetap bangga dengan ALONG



(ALONG 3 DARI KIRI BERSAMA TEMAN2 SEBELUM ACARA BERMULA)

Yang ini hadiah kemenangan ALONG untuk acara Larian Mesra Alam Peringkat Sekolah baru2 ini.
Cerita ALONG,, dia terjatuh dan cedera akibat rempuhan ramai murid di awal perlumbaan tapi atas kerana semangat ALONG tetap berusaha mengejar hingga ke garisan penamat.   
Apapun, TAHNIAH ALONG ...
 

Terpilih juga lagi mewakili sekolah untuk acara Jarak Dekat
But KA nasihatkan untuk perlahan2 sikit aktiviti
Dan tumpukan juga perhatian pada pelajaran
 Apapun sebagai parents, kita doakan aje yang terbaik aje ye!
ALL THE BEST YER ALONG !!!!

14 comments:

Tihara said...

oh dah sekolah menengah dah anak KA..ingatkan kita sebaya..hehe :)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

bagus along...aktif sukan..

baby comel said...

Tahniah Along, hebat di sekolah, dipadang dan di dapur. cayalah! terbaik sungguh anak kak KA ni. cepat2 besar ye ALONG

Shaiful Zaidi said...

Tahniah Along!

ummuaidan said...

Bagus anak2 cemerlang dlm sukan nie...:)

azievee said...

Tahniah Along...boleh atlit nie..

Ibu Lala said...

Wah pandainye memasak. Untungla KA ye..

ZazaMyMoon said...

Congrats Along, anak bujang KA :)

AyueJean AJ said...

Tahniah... =D

hainom OKje said...

Bakat dpd mak ayah jugak rupanyakan....hehe..patut pun anak2 OKje tak de bakat, sebab maka ayahnya kaki bangku haha

wan nurul hezrina abd halim said...

tahniah..bersukan bgus untuk minda yang cergas

Ikhwan Suhaimi said...

ohhh merentas desa... rindunye time sekulah~ mak hai tinggi nye along..

Fiza Rahman said...

Tahniah along.

Mrs Velentine said...

tahniah along

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...