Tabung Masa Depan ...

Thursday, April 25, 2013

Berbaik Sangkalah Kita

( Share Dari FB )

Antara 5 Kelebihan Berbaik Sangka & Berfikiran Positif!

1. Jiwa Akan Menjadi Tenang & Sentiasa Memikirkan Perkara Yang Positif!

2. Menjauhi Daripada Racun Perosak Jiwa Yang Negatif!

3. Sentiasa Memulakan Andaian yang Baik-Baik Sahaja!

4. Anda Akan Sentiasa Berasa Bertuah Dan Bersyukur!

5. Segala Urusan Anda Dipermudahkan! In Shaa Allah....



( N3 AUTO PUBLISH )

34 comments:

Nurzakiah Hanum said...

GREAT SHARING

Mia Liana said...

kena sentiasa berbaik sangka ni...

intanfirdaus247 said...

salam dan selamat pagi kak KA yg comel dan cantik..hehe..betol tu..kita mesti berbaik sangka dan berfikiran positif barulah segalanya berjalan lancar dan dengan senyuman kan kak

Kakzakie said...

Betullah mendidik hati sendiri lagi senang kalau ada rasa insaf tapi utk mendidik org lain tak semudah itu..

nea lopah said...

salam singgah dan good morning kak.

Khai♥Rin : anies said...

kdg kala dia da sedaya upaya positif kn diri.tp bila dtg sesuatu di luar jangkaan...tertewas jg akhirnya hati ni..

Bin Muhammad said...

Setuju...berfikiran positif, pasti positif juga hasilnya

Ratu Hatiku said...

Setuju sangat.. :D

hazwan hairy said...

sama2 kita renungkan...

Sue-Rya Qistina said...

thanks for sharing :)

lizz said...

Sekiranya seluruh umat manusia mempunyai prasangaka yang baik, harmonilah alam ni kan!

wantie said...

great sharing KA. hal berbaik sangka ni kena selalu di ucapkan, selalu di pesan. maklumlah kekadang manusia menjadi lupa..

ummuaidan said...

bagus perkongsian & peringatan nie KA..thanks..

Z ie said...

betul tu, mudahan org akan sentiasa berbaik sangka dengan kita.

KY said...

InsyaAllah...terima kasih KA..

Dylla Abas said...

betul tu sis..berbaik sangka ni memang mampu tenangkan jiwa :)

mama aryan said...

betul tu KA..

aTieYusof Family said...

Setuju sgt.. selalu la bersangka baik agar hati pun tenang..:)

Raudzah Zahari said...

Great KA..setuju sgt-sgt..kalau kita berbaik sangka..hati kita pun senang...

Ummi Iman said...

Bagus kan selalu positif. Hati pun tenang :)

Juhariah Johari said...

Salam,
Berbaik sangak selalu, insyaAllah!

QueeN TerataI said...

betul.... saya setuju

Tihara said...

betul, jangan buruk sangka..sebab hati adalah milik Allah, hanya Allah yang tahu apa ada dalam hati manusia..berbaik sangka lebih bagus..

Tihara said...

klik nuffnang aog

Mizz Aiza said...

setuju sangat2.. memang tak rugi kita berbaik sangka dengan orang lain.. :D

Kancil 8349 said...

setuju

Ummiarissa Mahdi said...

sentiasa bersangka baik dan berfikiran positf....minda pun bersih...

Riedaffya ibrahim said...

sentiasa berbaik sangka..InsyaAllah kA

CtAyue said...

inshaa Allah KA.. good sharing..

Fiza Rahman said...

In shaa allah. Peringatan buat diri sendiri juga.

AyueJean AJ said...

Betul kak..
Kita kene selalu bersangka baik....
Tapi kadang2 AJK akui, dalam nak bersangka baik tu, ada je yang cuba jadikan syak wasangka...

Chic Na said...

betul betul betul...

colgate satu.

hainom OKje said...

Betul tu KA.... sentiasa mencuba untuk mendidik nafsu!

Mrs Velentine said...

selalu lah berfikiran positif kan kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...