Tabung Masa Depan ...

Friday, April 12, 2013

Bila Bakal YB Melawat Kawasan

Faham2 ajelah sekarang kan demam pilihanraya
Mana2 yang akan terpilih sebagai calon nanti
Takkan tak reti2 nak melawat kawasan
Tengok2 apa yang perlu dihulur & dibantu sambil berkempen tu
Macam Yang Berangan KA ni yang rajin benor melawat kawasan
Tapi disebabkan dah 2 -3 hari hujan saje bila petang2
Tak dapatlah nak lawat2 kawasan sangat
Jadi pusing2 aje kawasan depan rumah KA
Boleh gitu ! He He He

YBerangan KA meluluskan bantuan baja & benih baru untuk yang ini
 YBerangan KA meluluskan penempatan semula bunga2 ini, supaya pokok kacang yang siap berpancang junjung dibelakang boleh bercambah dengan lebih baik 
YBerangan KA membelek pohon ini sambil memikir2 nama & kegunaannyer
( Biasa diguna untuk menepung tawar pengantin atau upacara cukur jambul bayi , betul ke ? )
YBerangan KA meluluskan projek tanaman pokok spesis kaktus ni sebagai penangkis segala gangguan halus atau yang seumpamanyer.... He He He
Sudah2 lah tu berangan......, Yang penting kita kena undi 
Untuk menentukan arah tuju kemajuan, kawasan dan semestinyer negara kita
Bumi tanah tumpah darah kita MALAYSIA
 Apapun, sebelum tarikh mengundi itu tiba, 
Make sure semak2 dulu apa yang perlu 
Di senarai semakan pemilih ini yer.....

http://daftarj.spr.gov.my/semakpru13.aspx


( N3 AUTO PUBLISH )

37 comments:

::NureeN:: said...

hehhehe...
YB kwsn umah sndrik kan :)
cantik la kwsn umah KA, penuh dgn bunga2an & kehijauan

Deqla Manjew said...

haha... yg berangan KA? lawak aih awok ni KA.. tp siyes, cantik tanaman tu smua...ni dah mcm entri kempen PRU pun ada gak..kohkoh...

Mia Liana said...

wahhh... melawat kawasan sendiri apa salahnya... best betul KA berangan...

Ikhwan Suhaimi said...

Owhhh KA bukan Yang Berangan.. tapi KAK LOng KAwasan haha.

Zura@Iwan said...

sonoknya byk pokok2 tanam kt lmn umah KA>..

ALoNa CintamaniszLite said...

bagus laa gitu, KA..
sekurang2nya...hati KA ceria melawat kawasan..melihat2 tanaman...
Kalo KA leh nampak buah terung tu senyum masa KA amek gambarnya...mesti KA terkejut, hehe..

nor laila said...

YB.......jangan lupa melobi ye.........hihi

anyss said...

Assalamualaikum,
Wahhhhhh! kacang panjang dah berbuah!

kawasan luas, bolehlah buat rondaan selalu

Fiza Rahman said...

Rajin YB bercucuk tanam yer ☺☺

MargeGoh said...

Seronoknya kalau ada kawasan lapang dekat rumah....macam2 boleh buat. Best tengok sayur2an dan bunga2....aman damai rasanya.

hainom OKje said...

bagus manifesto tu KA hehe

faraherda.razalan said...

Hehehehe...comel je baca entri ni. YBerangan. Ade je idea KA. Hehehehe...

Aimaniman Ezaiza said...

Kalau jd yberhormat mesti rajin turun padang ni kannn... br jd yberangan dah rajin cam tu, apatah lg jd yberhormat nanti,,,

mama aryan said...

bestnye banyak tanaman dikeliling rumah tu

Haryati Faizal said...

takpe la KA, berangan pun berangan lah...

Khai♥Rin : anies said...

Untung ada tanah..kami ni dpn blkg umah jln tar...

Chic Na said...

cikna vote akak la camtu PRU13 ni. kihkihkih..

boni kacak said...

saya undi nanti ye.hahahaha

MystoryPic said...

YBerangan KA... projek yg last tu tak boleh diluluskan sebab ... blurrr gambarnya

Knor said...

kempen hijau apa salahnya kan..

Cikda said...

wah.. ini baru betul YB kawasan.. ada hasil puas hati.. meh kita pakat undi ramai-ramai..:)

Ratu Hatiku said...

Bestnya bila rumah ada tanah yg luas blh tanam mcm2... :D

ANIM said...

Huhu,,,lawat kawasan sendiri ya,,,

Hazmin Hamudin said...

Selamat mengundi.. Hehe

Bin Muhammad said...

YB KA sesekali kena lawat juga kawasan saya...Jgn asyik tempat sendiri jer...Kalau datang jangan lupa bawa ole2, terung sebijik pun OK...hehe

eima said...

rajin nye mu tanam pokok dear .. tanam pokok mengkuang tu kompom mende2 halus tu tak brani dekat ..hehe

Mohd Selim Zainal said...

ok...KA, undi tetap undi....

mselim3

pls:kata rakyat Malaysia kan...

Mohd Selim Zainal said...

ok...KA, undi tetap undi....

mselim3

pls:kata rakyat Malaysia kan...

MaMa Rey said...

YBeranagan hahaha..lawak betul KA ni..

betul tu jom semak2..

Ibu Lala said...

Yb melawat tanah jajahan keliling rumah ye..

Sue-Rya Qistina said...

saya dah semak daftar PRU13 tu. mudah je kan. hehehe

Raudzah Zahari said...

wah bestnya kawasan rumah bakal YB...so green..

nea lopah said...

PRU ke berapa tu KA? hehehe

Ena's Palace said...

Rajin jugak KA menanam yer...
Undi jgn tak undi KA...hehehe

ArELeEz said...

yg b'angan pun yg b'anganlah! sbb berangan tu kn free.. he3..

wantie said...

lagi cepat mengundi lagi bagus. tak de la pening. tengok tv pun asyik citer kempen je. malas ai

Mrs Velentine said...

hehehe..YB kebun yea..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...