Tabung Masa Depan ...

Friday, April 19, 2013

Hikmah Bersedekah Buat Adik

Ingat tak N3 semalam tentang NIAT BERSEDEKAH ADIK TU !
Dan balik2 dari kerja semalam
Adik datang pada KA dengan wajah ceria dan senyum sampai ke telinga
Bila KA tanya kenapa
Adik jawab begini
 "Umi, ingat tak duit yang Adik bagi Umi semalam untuk beli makanan2 untuk kawan2 Adik tu !"
KA jawab pulak
" Yelah kenapa !"
Adik senyum jawab 
" Duit tu Adik dah dapat semula sebab Tahun ini Ucu bagi hadiah duit untuk hari jadi Adik !"
Tumpang gembira KA dengar
"Memang rezeki Adik lah tu, memang kalau niat kita ikhlas, In Shaa Allah, Allah akan tambah rezeki untuk kita  !"
Senyum lebar Adik sambil ucap
"Alhamdulillah kan Umi ! "

19 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Kesuma...Allah balas dgn yg lbh baik diatas keikhlasan hati Adik bersedekah.Alhamdulilahhhh

:: Mrs.Eady :: said...

alhamdulillah!~

SarahSyafiq said...

bagusnya kecik2 lagi memang dah suka bersedekah.tahniah sis:)

Nurzakiah Hanum said...

great :)

aizamia3 said...

Alhamdulillah rezeki adik.. ;)

JunAina said...

Alhamdulillah... Lepas ni semakin bersemangatlah adik nak bersedekah.

Kakzakie said...

Adik sangat bijak dapat menilai apa yg dia dapat adalah balasan Allah atas kebaikan yg dia dah buat. Syukur KA punya anak seperti ini..

Deqla Manjew said...

alhamdulillah... rezeki bertmbh bila kita tak lokek utk bersedekah... ;)

Ratu Hatiku said...

Alhamdulillah.. murah rezeki adik.. :D

nea lopah said...

Alhamdulillah,insyaallah.

Ena's Palace said...

Alhamdulillah..murah jeki adik..

Bin Muhammad said...

Syukur Alhamdulilah... Cash balasan yg di terima!

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah. Klo kita rajin bersedekah, rezeki akan bertambah murah.

wantie said...

T pun ajar Amirul utk bersedekah KA.

Tapi dia dah sekolah sekarang, dia pulak yang cakap kat kawan dia tu, sedekah tu mcm menabung untuk harta di hari akhirat.

sebab bila mati tak boleh bawak duit. ngeee... tak pe la kan asal dia faham konsep sedekah tu dah memadai kan.

Ira said...

Alhamdulillah... smga adk semakin rajin bersedekah.. :)

Bazilah (^0^) said...

rezeki :)

Chic Na said...

Alhamdulillah.. murah rezeki adik. ;)

AyueJean AJ said...

ALhamdulillah....

Mrs Velentine said...

alhamdulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...