Tabung Masa Depan ...

Wednesday, April 03, 2013

Mutakhir - Parlimen 12 Bubar & PRU 13

KA baru aje dapat berita ni...............
Dewan Rakyat telah sah dibubarkan, pembubaran tersebut baru sahaja diumumkan oleh Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi (11.35 pagi ) dalam penampilan secara langsung melalui stesen televisyen nasional sekaligus memberikan laluan untuk pilihan raya umum (PRU) ke-13 diadakan.


Pilihan raya umum bakal diadakan selewat-lewatnya 20 April ataupun seminggu selepas itu pada 27 April, bergantung kepada kesediaan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Perdana menteri mengatakan telah bertemu Yang Di-Pertuan Agong pagi ini dan mendapat perkenan Tuanku untuk membubarkan  Parlimen. Difahamkan 11 Dewan Undangan Negeri (DUN) juga akan dibubar hari ini dan esok untuk memberi laluan kepada PRU.


Terujanyer nak mengundi lagi  ni !

17 comments:

Khai♥Rin : anies said...

akhir nyaaaa

Kakcik said...

Kakcik belum dapat ilham sama ada nak mengudi atau tidak! ;-)

Daddy Ziyyad said...

Mari lah mari...kita mengundi..la la la la..

wantie said...

tengah dok shopping tadi dengar speach dari PM.

Rasp said...

bertambah2 lah bendera2 di sana sini kannnn....
undi jangan tak undi....

ieja amieja said...

assalam..
sume org wat n3 pasal ni kan..hurmm x sabar nak mengundi nih..^-^

mama aryan said...

salam KA..dah bubar ye,kita tunggu mengundi la pulak

ummuaidan said...

penantian berakhir jgk..:)

NurSalihah Norman said...

nervous! kat opis nie dah kecoh2 pasal DUN bubar bagai heheheh...

ALoNa CintamaniszLite said...

sy dh daftar mengundi sejak umur layak iaitu 21...dan setiap kali mengundi sy akan mengundi.
Itu hak rakyat malaysia...

selamat mengundi..

paridah said...

siap2 keluar gi mengundi nanti

Riedaffya ibrahim said...

sudah bubar rupenye

aizamia3 said...

makin berwarna-warnilah jalanraya dengan bendera2 parti.. ;)

hainom OKje said...

Berita hot sekarang ni!

CeqGu said...

Akhirnyaaa

LiYa HaNiF :: said...

akhirnyaaaaaa

Fiza Rahman said...

Sama2 lah kita tunggu tarikh keramat tu. Tapi saya berbelah bagi lah nak mengundi tahun nih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...