Tabung Masa Depan ...

Monday, April 08, 2013

Pengalaman Pertama Adik BerColor Water

ADIKkan memang minat melukis dan mewarna ni
( Boleh baca & lihat di N3 KA sebelum ini )
Dan selalu aje dia menang bila ada pertandingan2 sebegini
Tapi biasanyer, dier gunakan pensil warna atau lukis gitu2 aja
So, weekend hari tu ANGAH buat kerja sekolah dier
ADIK pun sibuk2 nak lukis sama
Walau tak pandai guna Berus &"Warna Air"
Tetap dier nak cuba juga
Dan ini adalah hasilnyer.   HE HE HE

 

Bila ADIK hulur pada KA dan kata " Nah Umi tengok dan mark yer "
KA tengok & terkedu sekejap " Gambar apa ni ! "
ADIK terus jawab " Tu Adik dah tulis Air Terjun sebab dah agak dah Ummi mesti tak tau !"
KA senyum dan kata " Aaaa......"
ADIK jawab lagi "  Aaaaaa tu..., mesti nak bagi satu bintang ajelah tu Ummi.  Eee...Hargailah sikit bukan senang nak buat lukisan macam ni tau Ummi ! "
ANGAH & EN HUBBY terus ketawa.
ADIK tarik muka dan selamba je kata " Apalah, kita kenalah hargai lukisan ni, 
bukan senang nak buat ni tau, bagilah 4 bintang ker.  
Ada apa kesan2 air terjun kat atas sekali ni,  yang coklat2 ni pulak bukit2 lah..... ! "
Merajuk sekejap ADIK lepas tu.  Puas pulak EN HUBBY pujuk, cakap lukisan itu boleh diperbaiki lagi. 
Tapi ADIK dah tak nak buat lagi......

SO, Petang semalam terpaksalah bawa ADIK keluar jalan2 sambil minum petang 
Untuk ambil hati dan bagi ADIK sejuk semula
Dan macam2 lah dier order
Kat mana
Ke SUNGAI CHONGKAK, HULU LANGAT lagi ler
 
 
 (ADIK, ADIK..... Budak darjah satu x mewarna pakai " Color Water " lagi ler !
He He He)

28 comments:

Nurzakiah Hanum said...

best gak nie

Nieyl said...

wah~best nyer...

With Julia said...

waaaaaaaaa deras ye air terjun adik hehhehe

wan nurul hezrina abd halim said...

wahh ada gak rupa air terjun2 kak=)

Deqla Manjew said...

singgah sini pulak..hihi... menjadi ek rupa air terjun...

MargeGoh said...

Cantik lukisan Adik; kalau diasah & dibimbing boleh pergi jauh ni. Kalau Adik lukis lagi cuba suruh Adik ceritakan tentang hasil lukisan Adik.

baby comel said...

uik, cantiknya air terjun dia,. cekelat2 kaler dia.. pandai adik berimaginasi ye kak KA :)

baby comel said...

uik, cantiknya air terjun dia,. cekelat2 kaler dia.. pandai adik berimaginasi ye kak KA :)

CtAyue said...

cantiklah tu.. at least dia mencuba.. dah diasah nt pasti akan jd cantik..

tenku butang said...

oloh sweetnya.. siap tulis lg apa dia lukis sebab dh agak mak nya x tau apa dia lukis.. hi3.. cumeyy

ALoNa CintamaniszLite said...

bygan air terjun achik lona dh nampak dh, adek...hehe..

maszmadi said...

ok adik, auntie masz bagi adik 4 setengah bintang!!! hehe

Ikhwan Suhaimi said...

kak.. cakap kat adik : ni pengalaman pertama, kita takkan ada pengalaman kedua kalau xda pengalaman pertama. nobody yang lahir terus2 pandai.. everybody start from zero. Good Luck adik..

Khai♥Rin : anies said...

mula2 mmg kekok..x pe next time ttu akn jd lbh cun banget!

lieyalatif said...

Not bad tu KA...lame2 nanti sure bertambah cantik...

wantie said...

teringat dodulu masa first time guna water color. cikgu ceduk serbuk kaler dalam tin untukkami guna..

sekarang masih ada lagi tak serbuk kaler tu

Kakizan Omar said...

adik2.. heheheh.. :D

Daddy Ziyyad said...

bakat yg ada, kena di asah sejak kecil :)

Ummiarissa Mahdi said...

bolehlah tu..ada bakat sikit..

Hazmin Hamudin said...

Susah jugak nak kritik adik macam ni. abis dia merajuk nanti. Hehe

Amanda Suria said...

dia dah mula tunjuk bakat tu KA..

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

comel... hehehehe :)

Bin Muhammad said...

Dah lama xke sungai congkak, dah dekat 20 tahun kot... pasti kawasannya dah berubah.

p/s: nasib baik adik letak tajuk, kalau tak...xtau gambar ape...hehe

NoEn said...

bijak

Chic Na said...

pandai adik buat lukisan abstrak. hehe..

hi-shop utk akak. ;)

Fiza Rahman said...

Ok apa lukisan adik tu. Nampak juga air terjunnya.

Mrs Velentine said...

Tapi kan kak..adik ni ada bakat..air terjun dia buat tue cantik..bagi tau adik MV bagi dia 5 bintang

N.Aima K said...

1stime pakai watercolor dulu saya excited gila abis comot baju

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...