Tabung Masa Depan ...

Friday, April 12, 2013

Petua Untuk Amalan Seharian

Antara petua2 yang KA sendiri selalu amalkan. 
Kongsikan sama yer..

( Ehsan google )

Untuk Awet Muda

  1. Amalkan untuk memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Selain itu, amalkan juga menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.
  2. Sejurus saja bangun pagi, sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah anda dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini.

Untuk Mudah Bangun Pagi

Sebelum tidur, tepuk bantal tiga kali sambil berselawat ke atas Nabi s. a. w. Niat dalam hati utk bangun pagi (boleh niatkan waktunyer juga ).. Insya-Allah, esok terjaga dengan sendirinya.


Kitakan hanya boleh berusaha, Wallahua'lam

( N3 AUTO PUBLISH ) 

42 comments:

Chekgu Azrine said...

tq KA for sharing...:-)

Sue-Rya Qistina said...

nice petua kak. thanks sharing!

With Julia said...

Padat serta berinformasi...TQ dear

ummuaidan said...

Bagus & mudah petua KA nie...

ZazaMyMoon said...

sharing is caring.. tq KA :)

ieda immi said...

salam kak
salam pagi jumaat

kalau saya , saya x tepuk bantal , tapi selalu selawat nabi banyak2 sampai saya lena sambil2 berharap sok akan terjaga sendiri ;)

alhamdulillah x pernah terlajak utk solat subuh atau terlajak pagi ;)

Bui Junaidi said...

MMG BAGUS DAN MUDAH PETUA2 NI..SENANG NAK AMALKAN

paridah said...

petua nmpk jer mudah...mgamalkannya perlu istiqomah

Bin Muhammad said...

Bagus petua ni...Terima kasih, semoga mendapat keberkatan di hari Jumaat yg mulia ini

ALoNa CintamaniszLite said...

utk mudah bangun pagi tu...sy kena bagitau anak2 ler cara tepuk bantal 3x tu..
sblm ni sy cuma soh dorang niat jer nk bangun kul brp sblm dorang tido, hehe...

intanfirdaus247 said...

Salam kak ka...apa khabar..salam jumaat...:)) bagus akak share ni.,.sedikit sebanyak mendidik kita semua..

nuyui a.k.a miss YUI said...

trima ksh berkgsi sis..

yan's cottage said...

salam KA....

yang akhir tu selalu buat yang mula2 belum pernah cuba...tq kongsi...

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

petua no 2 sy belum pnah buat, nak kena cuba ni.. mana tahu pas ni nmpk muda lagi cam KA..

zaza nizam said...

alhamdulillah... tQ KA sudi berkongsi :)

Lelaki Ini said...

wah, tq2!
nak trylah!

eh, ingt yg awak prnah masuk segmen bloglist lelaki ini? sy dah update bloglist trsebut. jom terjah!

izan mama mia said...

terima kasih berkongsi

JunAina said...

KA...kadang2 tu bila dah letih sgt semua lupa ingat bantal, bantal,bantal je...bismillah lelap terus...

Thanks for sharing.

aTieYusof Family said...

TQ sharing KA..
boleh diamalkan nti...:)

Kakzakie said...

Betul berusaha tak salah ketentuan Allah yg buat..

wantie said...

kalau yang tepuk bantal tu. yup memang kompom menjadi.
memang akan jaga time yang kita cakap tu.

bila sampai time tu rasa mcm ada org panggil nama kita kan KA

shida said...

dulu penah wat yg tepuk2 bantal tu time sek...hee~~~
sekarang ni brgntung ngn hp alarm jer
:)

LiYa HaNiF :: said...

perkongsian yg sangat bagus...:)

n O e s u h a i m i said...

kdg2 buat..mcm hangat2 taik ayam jer...pastu tinggalkan...tak consistent...

wahida said...

tengs sharing...

Deqla Manjew said...

wahh petua yg menarik ni.. semlm baru je potong kuku... semlm kan hari khamis...hihi..

Mia Liana said...

bagus petua ni.. boleh diamalkan selalu..

Ikhwan Suhaimi said...

Dulu masa sekolah mmg rajin tepuk bantal.. dan hasil nye... Mak jugakk ytg kejut muehehehe

Fiza Rahman said...

Mekasih utk petua ni kak.

hainom OKje said...

TQ perkongsian itu KA....moga awet muda mcm KA jugak! Tapi tang bawah tu OKje tak pernah tepuk bantal niat je dlm hati...mmg boleh terjagakan...

E-sihat.com said...

Salam jumaat kesuma angsana.
Thanks for sharing this health tips :-)

Sihat itu indah

mama aryan said...

bagus perkongsian nih KA

Haryati Faizal said...

yati mang amalkan yang tepuk bantal 3kali tu, mang berkesan....

hana hadi said...

hana pun nak jadi YB jugak lah.hehe

Ibu Lala said...

Tq KA for d info. Nak amalkan selalu lah.

Raudzah Zahari said...

Tq KA...tapi kalau buat sekarang ada impact tak..

nea lopah said...

insyaallah...akan amalkan juga.

Ena's Palace said...

Mesti KA sntiasa nmpk muda kan...awet muda!

ArELeEz said...

useful sgt! esp petua yg last. tq for sharing..

Mieya Atiera said...

Thanks for sharing :)

Nur-nba said...

Moga dapat dijadikan amalan..

Mrs Velentine said...

tq kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...