Tabung Masa Depan ...

Tuesday, April 30, 2013

Resepi Nasi Goreng Tengah Malam

Dua hari lepas, Adik tiba2 nak makan nasi goreng tengah2 malam.  
KA dah mengantuk sangat.  Terus mintak En. Hubby tolong buatkan.  En. Hubby ok je. 
Dengan syarat Adik kena tolong kupas bawang segalanyer.  
Sebelum ke dapur, KA siap pesan kat Adik masak lebih sikit, nanti Umi nak rasa juga! He He He

Bahan2 nyer simple sangat
  • ikan bilis tumbuk
  • cili padi tumbuk 
  • bawang putih tumbuk
  • bawang merah tumbuk
  • minyak
  • garam ikut suka
  • nasi putih

Cara-cara nak buat

 Ikan bilis & bwg putih/merah ditumis hingga garing.
  Masukkan cili padi, nasi & tambahkan garam
Kacau rata & siap dah !

( Nota : Kalau suka boleh letakkan kacang panjang yang dihiris2 + kicap 
Tapi yang ini versi tengah malam so sesimple yang mungkin aje !)
HASILNYER
Bila En Hubby tanya
"Sedap tak Adik ? "
Adik jawab selamba 
"Sedap, kalau Along masak 100% tapi Abah punya ........ 145 %"
KA : Ha Ha Ha

( N3 AUTO PUBLISH - Pelan2 nak terjah balik ni  )

23 comments:

Lelaki Ini said...

pndai betul adik amik hati.

Anonymous said...

just ate nasi goreng petronas this morning :D

Nieyl said...

tgh mlm lapa la tuh yea...
rajin adik menolong yea...

kiera'sakura said...

resepi yang sama dengan kira punya nasi goreng jugak hihihi. senang je kan ;)

Kancil 8349 said...

sedapnya

Rai Ourkizuna said...

nasi goreng camni pun sedap.. kalau hujan pagi..minum ngan kopi o panas.. berasapp..hahaha..

JaSSNaNi said...

nampak je KA tempek gambar ni.. teringat waktu abah saya keje dulu.. bila balik memalam dia mesti goreng nasi punya.. so balance2 apa yg ada waktu siang tu semua dia tarok dlm nasi goreng tu.. menyengat baunya.. sedappp.. ye la.. tengah malam punya nasi goreng mmg sedap.. powerrrrr woooo.. lagi2 goreng sambal belacan skali..

ummuaidan said...

nampak simple..mseti sedap kan utk makan tgh mlm cepat2..:)

Mia Liana said...

rajinnya KA.. tengah malam pun boleh masak..

Knor said...

EH SAMALAH DGN KNOR MLM TADI BUAT NASI GORENG..JUGA..LPS TU GORENG AYAMAS..PUN SODAP..DEMAM SMLM TU YG LARAT NAK BUAT APA2 PUN.

RAJIN SI ADIK TU MEMBANTU...TABIK SPRING DKT TUKANG MASAKNYA

MargeGoh said...

Hmmmm sedapnya KA....laparlah pula. Belum makan dari semalam.

Daddy Ziyyad said...

rajinnya cik suami masakkan nasi goreng tgh2 malam...kalau saya, makan aja lah roti atau megi mee...hahaha

nuyui a.k.a miss YUI said...

simple dan sedap...

Shaiful Zaidi said...

kalau dah lapar tengah2 malam pun kena makan...

wantie said...

rajinnye KA memalam buat nasi goreng. kalau T, idak dah aih...

dah malam, jgn makan. selalu la dok cakap gitu. last diam diam hubby keluar beli burger. sama jugak. makan jugak kan...kan..

beta kupu said...

Ni pebret saya ni, ns grg kg!

Kakzakie said...

Pandai adik puji abah adik kan.. macam ini lain kali baru semakin rajin abah adik buat lagi..

Z ie said...

wah sedap ni KA tengah lapor nih huhu

Deqla Manjew said...

nmpk sedap tu... mmg simple!

Haryati Faizal said...

yati pun suke goreng ns camtu gak sedap... terasa ikan bilis dia...klu buh byk2 lg sedap

nea lopah said...

Sedap air tangan ayah yer..

AyueJean AJ said...

Kalau AJ lapar tengah malam...
Cari kedai mamak je...
hehhehe..

n O e s u h a i m i said...

simple tapi sedap..sbb noe pun biasa buat mcm ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...